Misundelsafgift på gulpladebil
Fra : DC

Dato : 04-10-03 16:53

Vi går og lure på at købe en gulpladebil, og i den forbindelse er vi kommet
i tvivl om reglerne for misundelsafgift. Er det bilens vægt der ikke må
overstige 2 tons, eller er det inkl. last den ikke må overstige 2 tons ?
EVT. nogen der har et link til et sted hvor reglerne er beskrevet ?

Vi har bla. kigget på Peugeot 306 HDI, (har fået af vide at den ikke er
pålagt m-afgift), er der nogle af jer der kender den, i så fald vil jeg
gerne høre om jeres erfaringer med den.

I må også gerne komme med andre forslag til hvad der kan være interessant at
se på. Det skal max være 4 år gammel og med en økonomisk dieselmotor, uden
at være mega sløv

På forhånd tak
Dennis

Fra : Rasmus Zeuch

Dato : 04-10-03 17:51

Hej Dennis,

Jeg kender en gut der har købt en Paugeot Partner (tror jeg den hedder) og
den er lige nøjagtig
en månede for ny til at han kan slippe for misundelsafgiften

Men jeg kan ikke forestille mig at den vejer over 2 tons. så det må være
totalvægten der ikke må overstige de 2000Kg.

Mvh. Rasmus

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-10-03 17:56

> [...]
> overstige 2 tons, eller er det inkl. last den ikke må overstige 2 tons ?
> EVT. nogen der har et link til et sted hvor reglerne er beskrevet ?

Jeg havde fået det indtryk, at det var salgsdatoen, der var af afgørende
betydning for den ekstra afgift (uanset vægt).

> Vi har bla. kigget på Peugeot 306 HDI, (har fået af vide at den ikke er
> pålagt m-afgift), er der nogle af jer der kender den, i så fald vil jeg
> gerne høre om jeres erfaringer med den.

Igen, jeg vil mene, at vi skal kende første indregistreringsdato for at
kunne sige noget om m-afgiften.

\Mandal

Fra : DC

Dato : 04-10-03 18:47

Du har ret i det med en dato, så vidt jeg husker er det 1 juni 1996, men
mener der er en undtagelse for biler under en vis vægt, men der er sikkert
en her i gruppen der kan fortælle os det

Hilsen

Fra : Bjarne

Dato : 04-10-03 18:49

In article <3f7f0778$0$26172$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
   "DC" <clausendk@softhome.netX> writes:
> Du har ret i det med en dato, så vidt jeg husker er det 1 juni 1996, men
> mener der er en undtagelse for biler under en vis vægt, men der er sikkert
> en her i gruppen der kan fortælle os det

2. juni 1998.

mvh,
Bjarne

Fra : Verner Johnsen

Dato : 04-10-03 19:46

On 04 Oct 2003 17:48:40 GMT, bjb@INGENSPAMc.dk (Bjarne ) wrote:

>2. juni 1998.

og prisen er 900 kr årligt for biler indtil 2000 kg totalvægt
og 5040 kr for de tunge drenge.

<http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html#tabel5>
--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-10-03 23:12

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Og denne dato er den sidste, som ikke tillægges afgiften.
Dvs. hvis bilen er fra 3. juni eller senere er der misundelsesafgift.

> og prisen er 900 kr årligt for biler indtil 2000 kg totalvægt
> og 5040 kr for de tunge drenge.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Babba-Papa

Dato : 04-10-03 19:21

On Sat, 4 Oct 2003 17:52:47 +0200, "DC" <clausendk@softhome.netX>
wrote:

> [...]
>i tvivl om reglerne for misundelsafgift. Er det bilens vægt der ikke må
>overstige 2 tons, eller er det inkl. last den ikke må overstige 2 tons ?

Bilens totalvægt må ikke overstige 2000 kg, men hvis den er under 2000
kg bliver bilen til gengæld beskattet hårdere (højere
registreringsafgift), så staten skal nok få pengene hjem på den ene
eller anden måde...

- -
Babba-Papa

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 05-10-03 03:13

misundelses afgift? køb dog en bil du har råd til istedet for at brokke dig
over at du gerne vil købe en bil du ikke har råd til!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : DC

Dato : 05-10-03 11:08

hvad f... skal vi med 2 biler med bagsæder når vi kun er mig og lillemor,
nej hun vil hellere have en bil hvor der er plads til indkøbsposerne fra
Bilka (egenimport fra tyskland)

God søndag til alle i gruppen, og tak for alle indlæggene.

Hilsen