Kell Petersen wrote:
> Hvad med at eksportere den til tyskland , og få den hugget op der,, så søger
> du om at få modregnet en god portion af de 180% afgift, som der i sin tid
> blev betalt,
> Nogen , har jeg hørt , har fået 10-20.000,- tilbage..
Når du importerer en bil, kigger vurderingsfolkene på den, giver
et bud på hvad en tilsvarende bil i Danmark koster og afkræver dig
herefter 66% af det beløb.
Ved eksport sker der det samme, handelsprisen vurderes, men i
stedet for du får udbetalt 66% af handelsværdien, napper staten
15% i "forhandlerprovision". Det betyder at du ender med noget der
ligner halvdelen af bilens handelsværdi.
Hvis en eksporteret skrotbil skal kunne indbringe 10-20.000 skal
den altså have en handelsværdi på 20-40.000 kroner. Det lyder ikke
som en skrotbil i mine ører..
--
Hygge..
Thomas
<
http://www.carftp.com> - a library of car videos.