Skrotpræmie?
Fra : Brian Olesen

Dato : 02-10-03 22:51

Nogen der ved hvor man kan få mest for sin bil i skrotpræmie?

Venlig hilsen Brian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-10-03 23:48

"Brian Olesen" <cobo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvor man kan få mest for sin bil i skrotpræmie?

Det komme sandelig an på hvor i landet du mener.
Jeg kan kun udtale mig om vestjylland.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (der ikke skal skrottes)

Fra : Per Odense

Dato : 03-10-03 10:54

"Uffe Bærentsen" <leiti@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian Olesen" <cobo@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hvor i landet???

Odense er højeste bud 1150,- med hjem i lommen

vh. Per

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 03-10-03 12:35

Hvad stand skal bilen være i...

Den skal være afmeldt efter 2000, men skal der være motor/Gear i den ?

Mikael

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-10-03 16:06

Mikael Block Christensen wrote:

> Hvad stand skal bilen være i...

Standen er underordnet..

> Den skal være afmeldt efter 2000, men skal der være motor/Gear i den ?

Efter 1. juli 2000 for at være eksakt.. Hvis du er den sidst
registrerede ejer af bilen må du gerne pille motor, gear og andre
stumper af den inden skrotningen. Hvis ikke du er den sidst
registerede ejer skal afmonteringen ske hos en miljøgodkendt
ophugger..

<http://www.bilordning.dk/> har en "spørgsmål og svar" sektion, en
liste over ophuggere og andet praktisk i forbindelse med en
ophugning.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 22:51

"Brian Olesen" <cobo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvor man kan få mest for sin bil i skrotpræmie?
>
> Venlig hilsen Brian

Hvad med sjælland?

Dannie

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-10-03 21:38

Det skal helst være inden for 100 km. fra Horsens.

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-10-03 00:55

Hvad med at eksportere den til tyskland , og få den hugget op der,, så søger
du om at få modregnet en god portion af de 180% afgift, som der i sin tid
blev betalt,
Nogen , har jeg hørt , har fået 10-20.000,- tilbage..

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-10-03 11:14

Kell Petersen wrote:

> [...]
> blev betalt,
> Nogen , har jeg hørt , har fået 10-20.000,- tilbage..

Når du importerer en bil, kigger vurderingsfolkene på den, giver
et bud på hvad en tilsvarende bil i Danmark koster og afkræver dig
herefter 66% af det beløb.

Ved eksport sker der det samme, handelsprisen vurderes, men i
stedet for du får udbetalt 66% af handelsværdien, napper staten
15% i "forhandlerprovision". Det betyder at du ender med noget der
ligner halvdelen af bilens handelsværdi.

Hvis en eksporteret skrotbil skal kunne indbringe 10-20.000 skal
den altså have en handelsværdi på 20-40.000 kroner. Det lyder ikke
som en skrotbil i mine ører..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-10-03 14:01

On Wed, 15 Oct 2003 12:13:59 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Hvis en eksporteret skrotbil skal kunne indbringe 10-20.000 skal
>den altså have en handelsværdi på 20-40.000 kroner. Det lyder ikke
>som en skrotbil i mine ører..

Et eksempel:
'95 Rover 620 TI, 250.000 km:
INGEN forhandler ville give mere end 35.000 kr for den i bytte med en
anden brugtbil. Bilen havde mange mangler (dårligt vedligeholdt).
T&S ville imidlertid tilbagebetale 53.000 kr i afgift ved salg til
udlandet, så dét blev den. Indtægten fra salget skal lægges oveni i de
53.000 kr !

/Mogens