Hvor finder jeg god, og gerne billig olie ~
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 02-10-03 21:42

Alfaen (156 2.0TS) står overfor et olieskift.
Hvor finder jeg en god, og gerne billig olie i disse dage?
Og nogen, der ved hvilken olie, der skal anvendes? (har tjekket
servicemanual og alm. manual uden held)

\Mandal

Fra : Mogens K

Dato : 03-10-03 07:18

On Thu, 2 Oct 2003 22:42:17 +0200, "Brian Fisker [8900]"
<MandalFJERN_DETTE@edb.dk> wrote:

>Alfaen (156 2.0TS) står overfor et olieskift.
>Hvor finder jeg en god, og gerne billig olie i disse dage?

Lad være med at falde for fristelsen og købe noget billigt l***
Du har valgt en Alfa Romeo og bør give den det bedste.

>Og nogen, der ved hvilken olie, der skal anvendes?

Der skal anvendes en 10W40 olie. De fleste værksteder anvender denne
Selenia 20K: www.flselenia.it/it/frs_autotr_auto.html

På dette skema kan du finde Castrol's forslag til indkøb:
www.castrol.dk/castrol/oilselector.asp
Jég ville købe en Castrol 10W40 eller -60, som lejlighedsvis kan købes
på tilbud i Bilka.

>(har tjekket servicemanual og alm. manual uden held)

Det "står/skal stå" aller bagerst - gør det i min instruktionsbog.
(230 sider! - på tysk)

/Mogens

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 03-10-03 22:49

"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Lad være med at falde for fristelsen og købe noget billigt l***

Kunne jeg ikke finde på! Vi snakker mit (andet) kæreste eje :D Bemærk
også, at *god* er prioriteret først.

> Du har valgt en Alfa Romeo og bør give den det bedste.

Får den.

> Der skal anvendes en 10W40 olie. De fleste værksteder anvender denne
> Selenia 20K: www.flselenia.it/it/frs_autotr_auto.html

Den vil jeg da kigge mig om efter. Den fortjener det (den giver jo så
meget tilbage i hverdagene :)

> På dette skema kan du finde Castrol's forslag til indkøb:
> www.castrol.dk/castrol/oilselector.asp
> Jég ville købe en Castrol 10W40 eller -60, som lejlighedsvis kan købes
> på tilbud i Bilka.

Hmm, okay.

> Det "står/skal stå" aller bagerst - gør det i min instruktionsbog.
> (230 sider! - på tysk)

Må hellere prøve at tjekke igen...

Takker for hjælpen

\Mandal

Fra : Aslan

Dato : 03-10-03 13:27

Brian Fisker [8900] wrote:
> [...]
> Hvor finder jeg en god, og gerne billig olie i disse dage?
> Og nogen, der ved hvilken olie, der skal anvendes? (har tjekket

Tillykke med dit bilvalg.

Mogens har ret: Selenia, MEN hvis du BRUGER din Alfa så hedder det Selenia
Racing (Hvis Nelleman ikke har det så har Alfa i Det sydlige Århus eller
Hovedgård biler (de er igang med en fusion) det i hvert fald)

Du kan ikke finde det på tilbud, ikke engang i Italien - prøver hvert år,
når vi er dernede. (Fruen har nemlig fortalt, at der i købskontrakten står,
at en Alfa skal hjem til Italien mindst een gang om året)

Vær desuden opmærksom på, at Alfaen bruger olie. Det er et absolut MUST at
kontrollere oliestanden ofte - ugebasis når du alligevel står og kigger
drømmende på vidunderet, og du skal ikke lade dig forvirre af at der vises
forskellig oliestand på hver sin side af oliepinden

Husk at ankaffe dig nogle rigtige 17" Alfa-fælge (IKKE billige Bilka-fælge)
når foråret nærmer sig igen. Bilen bliver en helt anden at lege....
øhhhh.... køre med.

Jeg kan desuden varmt anbefale

alt.autos.alfa-romeo

hvor du også ofte vil støde på Mogens

Cuore sportivo

Aslan

1998 Alfa 156 2,0
2003 MB E 320 CDI Avantgarde

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 03-10-03 22:53

"Aslan" <cpoulsen@REMOVEemail.dk> skrev i en meddelelse
> Tillykke med dit bilvalg.

Takker :D

> [...]
eller
> Hovedgård biler (de er igang med en fusion) det i hvert fald)

Okay

> [...]
vises
> forskellig oliestand på hver sin side af oliepinden

Bilen vaskes mindst én gang ugentligt (ofte to) - ved hver vask tjekkes
oliestanden (og diverse andre ting).

> Husk at ankaffe dig nogle rigtige 17" Alfa-fælge (IKKE billige
Bilka-fælge)
> når foråret nærmer sig igen. Bilen bliver en helt anden at lege....
> øhhhh.... køre med.

Det er godt fem måneder siden, jeg fik bilen. Allerede *inden* jeg fik
bilen havde jeg indkøbt originale 17" Alfafælge, som røg på dagen efter.
Du kan eventuelt se den hér:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2643 - bil har med tiden
"sat" sig lidt mere, så nu er sænkningen perfekt :D

> Jeg kan desuden varmt anbefale
> alt.autos.alfa-romeo

Læser den allerede, og har gjort det længe :D - er dog ikke aktiv.

> hvor du også ofte vil støde på Mogens

Yes, har bemærket ham :D

Takker for hjælpen.

\Mandal