Forsikringskade
Fra : Aadam Heelm

Dato : 02-10-03 16:46

Hej

Jeg kom til at ramme fælgen på en toyota avensis for nylig. Han kørte
efterfølgende på værksted og fik poleret fælgen op og fire hjulsporet
den. Der var ikke noget at spore, og fælgen var ikke skæv. Det kostede
små 1000kr, men what the fuck. Men nu mener han at skærmen også har
fået en mindre bule, og der er en skramme i alufælgen.

Der er en bule på ca 25øre størrelse man kan mærke, meget knap se, og
der er en skramme midt i fælgen, som jeg måske nok har lavet. Jeg tror
ikke en dør på at jeg har lavet den bule, det forklarede jeg ham også.

Anyway, Nu siger værkstedet at det vil koste 5000 at lave, men modparten
foreslog så at jeg bare kunne betale ham 2500 + de 1000 kr for sporingen
så glemmer vi det...

Hvad vil taksatatoren sige til sådan en skade. Det bemærkes at den
bule i skærmen er så lille, at vi trods nøje gennemgang ikke så den
efter "påkørslen". Skrammen midt på fælgen kan man godt se. Fælgen
koster 1275 kr. Hvis jeg betaler den, så vil jeg sku have den gamle
fælg!

Mvh

Adam Helms
Saab 900 Turbo 16v intercooler
PS: Uhyre dejlig vogn, uhyre dyr at forsikre!

Fra : Peter C.

Dato : 02-10-03 18:27

> Der er en bule på ca 25øre størrelse man kan mærke, meget knap se, og
> der er en skramme midt i fælgen, som jeg måske nok har lavet. Jeg tror
> ikke en dør på at jeg har lavet den bule, det forklarede jeg ham også.

Nu skriver du ikke noget om hvordan de nærmere omstændigheder omkring jeres
lille "møde" var.
F.eks. ved vi ikke hvad du ramte mandens Toyota med !
MEN....jeg undrer mig lidt over......hvis du siger du har lavet en skramme
midt på fælgen....er det så overhovedet muligt at ramme skærmen ?
Hvis vi forestiller os at du har påkørt Avensis´ en med fronten af din bil,
må det jo være verdens nemmeste ting at "simulere" (1) påkørslen igen, og se
om din bil kan have forårsaget bulen.......

(1) altså køre din bil helt tæt på, uden at ramme fysisk forstås !

Det må da kunne kaste lidt lys over om du er ophavsmand til bulen eller ej !

MVH Peter C:\

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 02-10-03 19:23

> [...]
> efter "påkørslen". Skrammen midt på fælgen kan man godt se. Fælgen
> koster 1275 kr. Hvis jeg betaler den, så vil jeg sku have den gamle

Lyder som om manden prøver at skumme fløden, men hvad ramte du ham med, og
hvordan kan det være at han ikke så bulen og ridsen med det damme, det ville
jeg da have gjort med samme. Den bule er nok så lille at en taksator ikke
ville gøre ret meget ud over at ringe efter chipsaway det koster vist 700 kr
at få lavet, og fælgen ville jeg ligesom dig forlange at få igen ikke fordi
du kan bruge den til noget men elelrs skifter han den jo ikke.

Hvis jeg var dig fik han ikke en krone, ud over de 1000 kr du allerede har
indvilligt i, går han til forsikringen tror jeg ikke at du skal frygte det
helt store, under alle omstændigheder bliver du tilbudt at betale det selv
af dit selskab

Fra : Carsten Juul Jensen

Dato : 02-10-03 21:00

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3f7c6cde$0$32514$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> helt store, under alle omstændigheder bliver du tilbudt at betale det selv

I er godt nok underlige! Hvis du har lavet selv en lille ridse eller bule er
det da kun rimeligt at du betaler eller får det udbedret, og siger pænt
undskyld til manden bagefter!

/Carsten

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 02-10-03 21:36

> I er godt nok underlige! Hvis du har lavet selv en lille ridse eller bule
er
> det da kun rimeligt at du betaler eller får det udbedret, og siger pænt
> undskyld til manden bagefter!

Enig, men på mig lyder det som simpel udnyttelse, hvis der var en ridse og
en bule i min bil/fælg ville jeg kunen se det med det samme, og ikke efter
først at have fået den poleret og sporet

Fra : Jørgen

Dato : 03-10-03 07:47

Tja sådan er alle folk forskellige, jeg fik da også en bule i min bil og det
opdagede jeg ikke før efter et par dage, da en af vennerne sagde det til
mig.... tror der er en lille forskel på hvor meget folk eventuel går op i
sit kørertøj om de lige ser den lile bule, som Aadam selv skriver så er den
jo lille

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3f7c8c2b$0$32538$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...