Peugeot 307 & fartpilot
Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 02-10-03 07:38

Hej....

Har det givet andre 307 ejere problemer at få monteret fartpilot ?

Den konkrete sag :
I Onsdags fik jeg min nye SW'er (2 liters benzin) udleveret, der blev
bestilt med fartpilot. Fartpiloten virkede ikke, og forhandleren sagde at
der var problemer med at fortælle bilens computer, at "hardwaren" rent
faktisk var monteret.
Jeg fik informationer om, at bilens computer var så ny, at der ikke
eksisterede software i den korrekte version til at kunne styre alle features
i min 307'er.....

Spørgsmålet er nu om jeg er den eneste, eller om forhandleren fortæller en
lille hvid løgn for at dække over uduelighed/manglende ajourføring af
"værktøj" eller lignende.

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 02-10-03 07:45

"Mikael Kristiansen" <komposit@hotmail.com> wrote in message news:blgh1u$b0s$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Spørgsmålet er nu om jeg er den eneste, eller om forhandleren fortæller en
> lille hvid løgn for at dække over uduelighed/manglende ajourføring af

Det tror jeg roligt du kan regne med! Magen til vanvittig forklaring
skal man da lede længe efter

/Jakob

Fra : Mogens K

Dato : 02-10-03 07:54

On Thu, 2 Oct 2003 08:37:51 +0200, "Mikael Kristiansen"
<komposit@hotmail.com> wrote:

>Har det givet andre 307 ejere problemer at få monteret fartpilot ?

"Jesper", december 2002:
"Vi er de "heldige" ejere af en ny 307SW 2.0 benzin, den fik vi
leveret den 27/11...
Bilen er eftermonteret med fartpilot på Peugeots værksted ved levering
og den har ikke virket endnu, de har "ikke fået det rigtige software
til model 2003" derfor virker den ikke"

/Mogens

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 02-10-03 08:54

Hej igen
"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> Bilen er eftermonteret med fartpilot på Peugeots værksted ved levering
> og den har ikke virket endnu, de har "ikke fået det rigtige software

Fantastisk !!!! Tak for det Mogens.........

Flere af denne slags, gerne med lidt mere forbrugerdata end "Jesper"
modtages med kyshånd.....

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-10-03 10:21

http://groups.google.com/groups?q=307+fartpilot+jesper&hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=ats0b5%249ut%241%40sunsite.dk&rnum=3

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 02-10-03 14:37

...... Jeg lærte lige en del om Google !!!!

Tak Morten.......

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-10-03 15:07

> ..... Jeg lærte lige en del om Google !!!!
>
> Tak Morten.......

Det er rart at kunne forbedre andre menneskers viden .-)

Fra : Henrik B.

Dato : 02-10-03 20:31

Mikael Kristiansen wrote:
[...]
:::
::
:: Fantastisk !!!! Tak for det Mogens.........
::
:: Flere af denne slags, gerne med lidt mere forbrugerdata end "Jesper"
:: modtages med kyshånd.....

Ja, men det var for ét år siden!!

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-10-03 20:31

Mikael Kristiansen wrote:
:: Spørgsmålet er nu om jeg er den eneste, eller om forhandleren
:: fortæller en lille hvid løgn for at dække over uduelighed/manglende
:: ajourføring af "værktøj" eller lignende.

Det er ikke en lille hvid løgn, men en stor. Hvis ikke man har et stykke
software, hvo'n hulen får fabrikken så "lortet" til at virke. Om igen
Pøsjø...

M.v.h.

Fra : 106

Dato : 02-10-03 21:02

"Mikael Kristiansen" skrev d. 02-10-03 07:38 dette indlæg :
> [...]
> "værktøj" eller lignende.
>
> Mvh. Mikael Kristiansen
>
> Hejsa, Mikael, jeg er rimelig sikker på at det kan lade sig gøre at
opsætte computeren til fartpilot, men er da ikke 100 % sikker, jeg
kender en der har fartpilot i sin nye 307 sw, og den virker perfekt.
lækker vogn ellers.

http://www.kandu.dk/

Fra : 106

Dato : 02-10-03 21:03

> [...]
opsætte computeren til fartpilot, men er da ikke 100 % sikker, jeg
kender en der har fartpilot i sin nye 307 sw, og den virker perfekt.

Mvh Morten.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 03-10-03 07:23

"106" <106.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> opsætte computeren til fartpilot, men er da ikke 100 % sikker, jeg
> kender en der har fartpilot i sin nye 307 sw, og den virker perfekt.

Hej igen Morten....

Det burde jo kunne lade sig gøre, men jeg har et tillægsspørgsmål : Er det
en Diesel-SW'er din bekendte har ??

Mvh. Mikael

Fra : JK

Dato : 03-10-03 09:04

> Hej....
>
> Har det givet andre 307 ejere problemer at få monteret fartpilot ?
[snip]
> Spørgsmålet er nu om jeg er den eneste, eller om forhandleren fortæller en
> lille hvid løgn for at dække over uduelighed/manglende ajourføring af
> "værktøj" eller lignende.

Da jeg i september 2001 var ude og se på min (efterfølgende kommende)
Peugeot 307 SE 2.0, spurgte jeg også om det var muligt at få monteret en
fartpilot, men sjovt nok var det en tilsvarende besked - "softwaren var ikke
udviklet" - men NÅR det var udviklet, var forhandleren helt sikker på, at
det blot ville blive et spørgsmål om at sætte en pind på rattet, og sætte et
flueben i softwaren - voila... - da softwaren som bekendt ikke var udviklet
endnu, kunne jeg da få en fartpilot fra 406'eren, men den var altså lige
lidt dyrere.

Jeg endte med at købe bilen, men uden den fartpilot.

/JK

Fra : Henrik B.

Dato : 03-10-03 11:34

JK wrote:
[...]

Det er mig aldeles ubegribelig, hvordan så mange pøsjø-kunder vil acceptere
at en bilfabrik på dén holder kunder hen. Hvorfor f****** sørger de ikke for
at lave deres produkt færdigt, inden det sendes på markedet?

Hér, her er dit nye tv - med tekst-tv. Tekst-tv virker altså først på et
senere tidspunkt, når vi får lavet software'n færdig. Nej vel?!

M.v.h.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-03 12:39

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> Hér, her er dit nye tv - med tekst-tv. Tekst-tv virker altså først på et
> senere tidspunkt, når vi får lavet software'n færdig. Nej vel?!

Fartpiloten er vel ekstra udstyr.

Hvorfor det svarer med til:
"Her er dit nye fjernsyn. Om nogle måneder kan du få en opdatering af softwaren,
så det kan tage tekst-tv..."

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-10-03 13:24

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> wrote in message news:bljn6v$2v9$1@sunsite.dk...

> Fartpiloten er vel ekstra udstyr.
>
> Hvorfor det svarer med til:
> "Her er dit nye fjernsyn. Om nogle måneder kan du få en opdatering af softwaren,
> så det kan tage tekst-tv..."

Hvis den er monteret som ekstraudstyr skal den da også virke.

Man kan da ikke være tjent med at betale ekstra for noget udstyr
og så ved leveringen få at vide at "desværre kan vi ikke levere det
du har bestilt, men du får lov at betale for det alligevel".

Hvis Peugeot har problemer med at softwaren ikke virker så må de
da lade være med at sætte udstyret på listen over mulige tilkøb.

/Jakob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-03 13:40

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis den er monteret som ekstraudstyr skal den da også virke.

Naturligvis

> Man kan da ikke være tjent med at betale ekstra for noget udstyr
> og så ved leveringen få at vide at "desværre kan vi ikke levere det
> du har bestilt, men du får lov at betale for det alligevel".

Enig.

> Hvis Peugeot har problemer med at softwaren ikke virker så må de
> da lade være med at sætte udstyret på listen over mulige tilkøb.

Enig igen.

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 03-10-03 16:09

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> [...]
for
> at lave deres produkt færdigt, inden det sendes på markedet?

Jeg tror man skal tænke i lidt større linier end du gør her...... Det er jo
ikke kun på markedet i DK at der leveres 307'ere, så lur mig om ikke
fabrikken finder en løsning inden for en overskuelig fremtid.... Hvis man
har været DK's mest sælgende bilmærke gennem længere tid er det jo ikke
fordi man driver gæk med kunderne.... Vi taler her om en bil, som er
produceret d. 19/9, så det kan jo rent faktisk være at der er sket
software-ændringer, som man først opdager i kombination med andre
komponenter.....
Hvis nu fartpiloten, som er monteret i min bil har ligget på hylden i et par
måneder, kan det jo være, at den ikke passer sammen med sidste generation af
styreboks... Computerhardware er noget mærkeligt noget.....

> Hér, her er dit nye tv - med tekst-tv. Tekst-tv virker altså først på et
> senere tidspunkt, når vi får lavet software'n færdig. Nej vel?!

Som ovenstående eksempel beskriver, er du vel klar over, at alt
ekstraudstyret pilles ud af bilen, pga. afgiftspolitikken i DK. Man har
derfor ekstraudstyr liggende i DK, som monteres efter ønske..... Det er nok
der problemet skal findes..... At jeg også er forundret er der dog ikke så
meget tvivl om......

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Henrik B.

Dato : 03-10-03 17:25

Mikael Kristiansen wrote:
[...]

Dén holder så ikke. Hvis du læser de andre indlæg, vil du se at det både er
307'ere fra 2001 og 2002 der har ikke-fungerende fartpiloter. Vil du ikke
mene at Pøsjø har haft rigelig med tid til at få styr på dén sag - det mener
jeg!

M.v.h.

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 06-10-03 07:15

> [...]
> 307'ere fra 2001 og 2002 der har ikke-fungerende fartpiloter. Vil du ikke
> mene at Pøsjø har haft rigelig med tid til at få styr på dén sag - det

Jeg tror det sker mere end 20 gange i løbet af en models levetid, at
styreboksen ændres, for at gøre plads til nyt tilbehør, optimere nuværende
opgaver osv. Derfor overrasker det mig ikke at der sker den slags fejl.....
For brugere af Windows 98SE må det f.eks. også have været en oplevelse at
købe et operativsystem, som uden en patch ikke kunne lukke ned.....

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-03 11:39

Mikael Kristiansen wrote:
[...]

Det overrasker mig meget at man seriøst kan bilde noget sådant på ærmet.
Fordi man laver ændringer i et stykke software, betyder det ikke at en
enkelt ting som f.eks. fartpilot ikke virker bagefter.

Jeg skal i hvertfald ikke have et stykke halvfabrikata....

For brugere af Windows 98SE må det f.eks. også
:: have været en oplevelse at købe et operativsystem, som uden en patch
:: ikke kunne lukke ned.....

Har aldrig haft problemer med at få Win98 til at lukke...

M.v.h.