Sierra og centrallås problemer
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-10-03 18:49

Jeg er stødt på lidt problemer med min centrallås, jeg skulle gerne have
koblet den til alarmen, jeg ved godt hvordan at det skal monteres, og jeg
har også haft det sat til. Problemet er at jeg ikke kan få låsen til at
låse/låse op selv om det hele er monteret korrekt. der kommer godt nok en
lyd der lyder som begyndende lås/lås op, men det er som om at der ikke er
kraft nok til at drive motorerne.
Motorene lader til at være originale (almindelige mennesker uden kugleled på
hænderne kan vist ikke komme til at montere ret meget der hvor de sidder),
det er ledningsføringen dog ikke (hyppig brug af strømtyve)
Jeg har prøvet at trække en ledning direkte fra batteriet, og sætte den til
den ene remote ledning, det udløser ovenævnte lyd, dog uden at der låses op
Er der nogen der har en løsning, hører jeg den gerne, inden at jeg må krybe
til korset og kontakte en autoriseret.
Bilen er en sierra doch fra 12/91

Med venlig hilsen

Henrik pedersen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 01-10-03 19:59

Der er forskel på de styreenheder og motorer der anvendes til central lås,
på den måde at der er forskel på hvor lang tid de giver strøm til motoren.
Prøv at se om ikke din alarm kan stilles til at give et længere styresignal
til centrallås motorene.
Jeg vil gerne understrege at jeg ikke har personlige erfaringer, men har
informationerne fra forskellige hjemmesider, da jeg selv kigger efter den
"rigtige" alarm....

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-10-03 20:40

"Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> informationerne fra forskellige hjemmesider, da jeg selv kigger efter den

<KLIP>

Det har jeg prøvet blandt andet, hvis du vil spare lidt kroner på en alarm,
så prøv at kigge lidt på ebay.com. der er mange penge at spare. har selv
købt i usa, fuldstændigt problemfrit.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-10-03 09:08

"Henrik Pedersen" <HP79@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg prøvet blandt andet, hvis du vil spare lidt kroner på en
alarm,
> så prøv at kigge lidt på ebay.com. der er mange penge at spare. har selv
> købt i usa, fuldstændigt problemfrit.

Hvilken alarm og til hvilken pris.
Kigger selv efter en

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-10-03 12:04

<KLIP>

> Hvilken alarm og til hvilken pris.
> Kigger selv efter en
>
> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC

Tilfældigt link jeg lige fandt:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33721&item
=2435178295

samlet pris leveret på adressen. (efter aftale med sælger, blev værdi
angivet til 30 USD, pga. told osv.)
ca.1175,- Dkr.

Jeg har dog ikke sat remotestarteren til, da jeg ved at jeg på et tidspunkt
så skal ind til naboen og forklare hvorfor min bil kører rundt i hans have,
den dag jeg glemmer at parkere den i frigear.