Kort over Hollands floder
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 01-10-03 16:08

Hej

Er der en der ved hvor man - på nettet - kan finde
et kort over Hollands floder og evt. nogle turforslag på samme.
Har søgt på google, men kunne ikke finde noget spændende

--
Morten Hansen
Virtual Aviation - www.ivao.org

Fra : Mogens K

Dato : 02-10-03 09:31

On Wed, 1 Oct 2003 17:08:22 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Er der en der ved hvor man - på nettet - kan finde
>et kort over Hollands floder og evt. nogle turforslag på samme.

Min nabo har netop oplagt båden på Cote d'Azur efter at have sejlet
fra "København" til Middelhavet. Da vi besøgte ham undervejs i en
pragtfuld lille havn Pont a Bar nær Charleville-Meziers, så jeg hans
kanal-kort-materiale.

Hvis dette materiale tilsvarende findes over Holland, er dét noget for
dig (ved godt det ikke er on-line). Det finder jeg lige ud af hos ham
(han er ikke hjemme i disse dage)

Desuden:
Hvis du efterfølgende er interesseret, kan jeg muligvis skaffe et
eksemplar i løbet af de næset 14 dage, idet jeg dels skal på ferie i
Normandiet og dels på turen skal besøge vore hollandske venner.

I'll be back

/Mogens

Fra : Morten Hansen

Dato : 02-10-03 10:55

"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis dette materiale tilsvarende findes over Holland, er dét noget for
> dig (ved godt det ikke er on-line). Det finder jeg lige ud af hos ham

Det lyder rigtigt godt - jeg venter i spænding.

> [...]
> eksemplar i løbet af de næset 14 dage, idet jeg dels skal på ferie i
> Normandiet og dels på turen skal besøge vore hollandske venner.

God tur !
I øjeblikket leder jeg jo efter alt jeg kan finde til at planlægge
turen med, så det er jeg helt sikkert - medmindre
at det koster "en formue" selvfølgelig

--
Morten Hansen

Fra : Mogens K

Dato : 02-10-03 14:59

On Thu, 2 Oct 2003 11:55:29 +0200, "Morten Hansen"
<Morten.Hansen@it.dk> wrote:

>Det lyder rigtigt godt - jeg venter i spænding.

Han er ikke dukket op endnu :)

>God tur !

Tak.

>I øjeblikket leder jeg jo efter alt jeg kan finde til at planlægge
>turen med, så det er jeg helt sikkert - medmindre
>at det koster "en formue" selvfølgelig

Jow, jow - klart.

Imellemtiden kan du udforske dette link, som viser vandvejene i
Holland, regionsvis - nederst på siden. Med lidt snilde kan du copy
kortene over i et dokument, og du har herefter lidt af Holland og
omegn på bordet: http://myweb.tiscali.co.uk/boatingineurope/dutch.htm

Du skal nok ha' fat i denne bog: www.sun-way.dk/sw6.asp -> nederst

/Mogens

Fra : Mogens K

Dato : 02-10-03 15:15

Lidt mere at surfe rundt i:
www.inlandnavigation.org/p07_02.html
www.inlandnavigation.org/p04_03.html#2

Denne er "dyb":
http://europa.eu.int/comm/transport/iw/en/site_map_en.htm

/Mogens

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-10-03 22:06

"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Lidt mere at surfe rundt i:

Takker

> www.inlandnavigation.org/p07_02.html
> www.inlandnavigation.org/p04_03.html#2
>
> Denne er "dyb":
> http://europa.eu.int/comm/transport/iw/en/site_map_en.htm

Ja der skulle være til det meste af dagen i morgen

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-10-03 21:57

> [...]
> Holland, regionsvis - nederst på siden. Med lidt snilde kan du copy
> kortene over i et dokument, og du har herefter lidt af Holland og

God beskrivelse af hans tur gennem mange kanaler !
Bedste billeder af kort jeg endnu har set - takker !

> Du skal nok ha' fat i denne bog: www.sun-way.dk/sw6.asp -> nederst

Det ser ud til at være en af de rigtige - er skrevet på listen

Fra : Mogens K

Dato : 03-10-03 08:11

On Thu, 2 Oct 2003 22:57:27 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>God beskrivelse af hans tur gennem mange kanaler !
>Bedste billeder af kort jeg endnu har set - takker !

Your welcome

Så dukkede han op

Når man færdes i Holland, er der nogle obligatoriske kort, som skal
forefindes i båden - de er ikke helt billige, men må vel næsten være
standardudstyr i en udlejningsbåd?

Han har et oversigtkort over de hollandske kanaler, som du kan låne!

Desuden har han nogle "lokalkort" (a la Michelin), der anvendes ifm.
navigerering. Alt efter hvor i landet du vil sejle, kan du låne eet af
disse kort også (planlægningsmæssig)

Jeg skal ind til byen ved middagstid, hvorfor kortene kan afleveres
til dig i eftermiddag -> ring til mig tlf. 2673 7624

/Mogens

Fra : Morten Hansen

Dato : 03-10-03 08:22

> Så dukkede han op
>
> Når man færdes i Holland, er der nogle obligatoriske kort, som skal
> forefindes i båden - de er ikke helt billige, men må vel næsten være
> standardudstyr i en udlejningsbåd?

Det er der !
Men dem kan man jo ikke kigge i før man er der.....

> Han har et oversigtkort over de hollandske kanaler, som du kan låne!

Der lyder perfekt !

--
Morten Hansen

Fra : Curt Kristiansen

Dato : 02-10-03 12:47

Hej

Jeg sidder lige og nyder Bent Løvskovs CD-rom "Den store tur til
Middelhavet", som kan lånes på biblioteket, hvis man da ikke vil investere i
den selv. Den giver et fint overblik over sejlruter i Tyskland, Holland,
Belgien og Frankrig samt 2200 billeder til at få appetit af. Det er godt nok
ikke på nettet, men jeg synes, den er meget anbefalelsesværdig
Curt

Fra : Morten Hansen

Dato : 02-10-03 12:55

"Curt Kristiansen" <mosevej@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg sidder lige og nyder Bent Løvskovs CD-rom "Den store tur til
> Middelhavet", som kan lånes på biblioteket, hvis man da ikke vil investere
> den selv.

Takker for infoen og vil checke på biblioteket !

--
Morten Hansen