Mitsubishi Pajero
Fra : Paw Jensen

Dato : 01-10-03 06:42

Hej alle.

Vi er de lykkelige ejere af en Pajero 3,0 V6 med Mitsubishis Super select 4
wd.
I instrumentbordet, er der kontrollamper til at indikere den aktuelle
funktion/indstilling.
Der er 4 grønne som indikere hvert hjul, og en gul som indikerer "klumpen"
på bagtøjet.

Jeg har nu terpet instruktionsbogen igennem, for at finde ud af hvad disse
lamper prøver at fortælle mig, uden held.
Selv om gearvælgeren står i 2wd, så blinker de 2 grønne som indikerer
forhjulene og nu er den gule bagtøjslampe også begyndt at blinke.
Nogle som kender dette system ??
Eller ved hvor man kan finde info herom ??

Paw

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-10-03 06:59

"Paw Jensen" <Nospam@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhjulene og nu er den gule bagtøjslampe også begyndt at blinke.
> Nogle som kender dette system ??
> Eller ved hvor man kan finde info herom ??

Hej Paw...

Jeg har selv tidligere været i tvivl om, hvad de lamper betyder - og jeg fandt
det i instruktionsbogen...

Jeg skal så ikke kunne sige, om det er den samme du sidder med...

Svjh!
Når de grønne blinker foran, så er det fordi at den enten er ved at koble
trækket på dem til eller fra.
Når den gule blinker bagi, så er det ligeledes fordi at den er ved at koble
spærret til eller fra.

Jeg tror at du eller en anden er kommet til at trykke på den knap, hvor man
låser spærret i bagaksel.
Prøv at trykke på den igen, og jeg vil næsten garantere, at de grønne foran samt
den gule bagi slukker, så det kun er de grønne bagi, der er tændt.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Mogens K

Dato : 01-10-03 07:12

On Wed, 1 Oct 2003 07:59:15 +0200, "Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit
efternavn.com> wrote:

> [...]
>den gule bagi slukker, så det kun er de grønne bagi, der er tændt.

Måske dette er løsningen: www.pajero.dk/gear.htm

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-10-03 07:15

"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Måske dette er løsningen: www.pajero.dk/gear.htm

Ja, bortset fra at jeg - ved en hurtig gennemgang - ikke kan se, at der står
noget mht. blink..

Fra : Jan Jensen

Dato : 02-10-03 07:05

Hvis det er det samme som på en Grand Pajero blinker den når den er ved at
skifte. Men så står gearvælgeren i 4wd og/eller diff spær stilling. Blinker
den når gearvælgeren står i 2wd stilling er der enten noget galt med
gear-styringen, således at den prøver at skifte selv om gearvælgeren ikke
står i stilling til det, eller i el-systemet til lamperne.

Mvh

Jan

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-10-03 13:26

> [...]
> forhjulene og nu er den gule bagtøjslampe også begyndt at blinke.
> Nogle som kender dette system ??
> Eller ved hvor man kan finde info herom ??

har du fundet ud af det?