porsche emblem nolet..
Fra : Jacob

Dato : 30-09-03 21:57

Jeg var på dame besøg i sidste weekend i morfin.. jeg mener morbærhaven i
albertslund.. og havde parkeret min lille 924'er på p-pladsen, hvor den stod
natten over.. en god nat ellers.. hehe.. "frem og tilbage, har man kendt
mage" .. hvis ikke det lige var fordi nogle spadsere flåede porsche emblemet
af min bil!!! hvad fanden skal det gøre godt for???
De har også lavet et hak i lakken under emblemet, da det sidder ret godt
fast.. hvorfor gør nogle sådan noget? er det fordi de har ondt i røven over
man har en lille bil, der står porsche på??

Jeg har allerede bestilt et nyt, men hvis nogen har hørt nogle prale med at
ha nolet et, så sig lige til..

Fra : Mikael L

Dato : 30-09-03 22:32

"Jacob" <not@really.com> skrev i en meddelelse
newsmeb.722$1f1.17103@news010.worldonline.dk...
> [...]
> man har en lille bil, der står porsche på??
>
> Jeg har allerede bestilt et nyt, men hvis nogen har hørt nogle prale med

Velkommen til byen. Byen hvor man intet kan have i fred

Mikael

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-10-03 10:31

> mage" .. hvis ikke det lige var fordi nogle spadsere flåede porsche
emblemet
> af min bil!!! hvad fanden skal det gøre godt for???

Vel det samme som når unge drenge gejler hinanden op til at smide sten på
naboens drivhus?!

> Jeg har allerede bestilt et nyt, men hvis nogen har hørt nogle prale med
at
> ha nolet et, så sig lige til..

Ahhh, så ER verden vist heller ikke mindre ...

mvh
Kim Jensen

Fra : Jensn

Dato : 01-10-03 11:02

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> naboens drivhus?!

> at
>
> Ahhh, så ER verden vist heller ikke mindre ...

Jamen Kim, det er da surt at få rippet det eneste der har noget at gøre med
en rigtig Porscheat gøre, fra sådan en Wanna-Be Porsche

Jensn

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 11:16

> Jamen Kim, det er da surt at få rippet det eneste der har noget at gøre
med
> en rigtig Porscheat gøre, fra sådan en Wanna-Be Porsche
>
> Jensn

uha.. endnu en af dem der har ondt i røven over man kører rundt i en
porsche? hehe

Fra : Jensn

Dato : 01-10-03 11:42

"Jacob" <nej@nej.dk> skrev i en meddelelse news:3f7aa958@news.wineasy.se...

> med

> uha.. endnu en af dem der har ondt i røven over man kører rundt i en
> porsche? hehe

Hmmm, egentlig ikke - jeg kunne vel godt bytte BMW'en med en Porsche, men
er ikke interesseret - havde det været en nyere 911, så havde det været en
anden
sag - dog havde konen nok stillet spørgsmålstegn ved bagsædepladsen -
men
sådan er der jo så meget.

Det var nu heller ikke for at rakke Porsche ned - nogle er glade for
Porsche - jeg er
glad for BMW, andre for Toyota osv. - jeg har sågar hørt en udtale at han
var
glad for sin Lada 1200

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 11:51

> [...]
> Porsche - jeg er
> glad for BMW, andre for Toyota osv. - jeg har sågar hørt en udtale at han

Jeg har prøvet 911'ere og de er da sjove at køre i.. til sidste porsche
træf, kom der en
996 turbo, dog kun med prøveplader.. den havde så også kun kostet 1 mill
uden plader.. hehe

der er nok mindre bagsæde plads i min end i en 911'er.. hehe.. og fordelene
ved en 924'er mange..
billigere i reperationsudgifter, og ja, selvom det er en god bil, er min
stadig snart 24 år gammel.. så
det sker småting engang imellem..
den kan køre hele året og holde til det.. den er rimelig tidsløs og min står
stadig ret godt uden rust..
den er sjov at køre i og selvom den er en gammel sag uden så stor motor, så
håndteres den faktisk
ret ok.. den sidste banekørsel med porsche klubben slog jeg nogle ældre
911'ere, en audi S4 der
havde sneget sig med og nogle 944'ere i nogle af banetiderne.. hehe..
911'erne har bare altid været for "almindelige" til mig.. når jeg engang
skal "opgradere" til en bedre
porsche, så går jeg efter en 944 S2.. uha en lækker bil..

men hver sin smag.. det er fint man er glad for nogle biler, men derfor
behøver man jo ikke svine
andre til, fordi de har en anden smag.. en Lada 1200 er da sikkert en sjov
bil.. hehe.. og af BMW
og mercere, har jeg nok altid været til mercerne..

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 12:04

Jacob wrote:
> [...]
> sjov bil.. hehe.. og af BMW
> og mercere, har jeg nok altid været til mercerne..

Det er også fint at være glad for sin bil, men derfor behøver
man ikke tro alle andre er misundelige på den

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 12:01

> Det er også fint at være glad for sin bil, men derfor behøver
> man ikke tro alle andre er misundelige på den

ok, så forklare baggrunden for denne besked fra jensn:
"Jamen Kim, det er da surt at få rippet det eneste der har noget at gøre med
en rigtig Porscheat gøre, fra sådan en Wanna-Be Porsche "

eller er det bare janteloven der træder i kraft?

Fra : Jensn

Dato : 01-10-03 12:26

> [...]
med
> en rigtig Porscheat gøre, fra sådan en Wanna-Be Porsche "
>
> eller er det bare janteloven der træder i kraft?

Rolig nu, Jacob - det var skrevet med et stort, venligt ment, smil om munden

Og som jeg kunne forstå i dit forrige indlæg, så kan sådan en 924'er jo
alligevel
godt være med (Audi S4, 911 m.fl.)

Og mht. janteloven - det var bestemt IKKE den der trådte i kraft - den er
jeg
selv så ufattelig træt af.

Tommelfingeren op for Porsche

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 13:29

> [...]
> godt være med (Audi S4, 911 m.fl.)
>
> Og mht. janteloven - det var bestemt IKKE den der trådte i kraft - den er

Jeg er godt klar over det blev sagt for sjov osv.. og selvom du er imod
janteloven, så var du selv med til at
sætte streg under den, også selvom det var en joke.. jeg har bare hørt den
joke liiiidt for tit... jeg er dog heller
ikke sur, men vil bare liiige pointere min mening.. hehe

jeg er sgu godt klar over at min 924'er ikke kommer i nærheden af en 911'er,
men med min pengebeholdning,
så er det den porsche jeg har råd til.. hehe.. og så blir jeg sur, når folk
ikke kan lade den være i fred og yder
hærværk.. jeg har dog hørt det samme ske med mercere og bimmere.. der er
nogle som ikke kan tåle at andre
har "statussymboler".. de tænker ikke på at det kan være nogens kæreste
eje..

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 12:48

Jacob wrote:
> [...]
> gøre med en rigtig Porscheat gøre, fra sådan en Wanna-Be Porsche "
>
> eller er det bare janteloven der træder i kraft?

Nej, 924 har bare altid haft det tilnavn, du ved godt selv
hvorfor, ikk?

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 13:23

> Nej, 924 har bare altid haft det tilnavn, du ved godt selv
> hvorfor, ikk?

Jeg ved godt hvorfor, men det tilnavn har den kun udenfor "porsche"
verdenen.. og forsikringsverdenen.. :(
hvis man kan overbevise et forsikringsselskab, at fordi der ligger en audi
motor i og det derfor ikke er en
porsche, så vil jeg med glæde kalde den noget andet.. hehe

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 13:39

Jacob wrote:
> Jeg ved godt hvorfor, men det tilnavn har den kun udenfor "porsche"
> verdenen.. og forsikringsverdenen.. :(

Flere af de Porsche-ejere jeg kender kender åbenbart ikke
den samme Porsche verden som dig

> hvis man kan overbevise et forsikringsselskab, at fordi der ligger en
> audi motor i og det derfor ikke er en
> porsche, så vil jeg med glæde kalde den noget andet.. hehe

Klart, men nyd nu bare din bil, uanset hvad andre siger.

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 13:45

> Flere af de Porsche-ejere jeg kender kender åbenbart ikke
> den samme Porsche verden som dig

så kender du sikkert snobbe-afdelingen.. der er også nogle 944 ejere der ser
ned på 924'ere..

jeg er med i porsche klub danmark, og der har folk porscher fordi de går op
i deres porsche og ikke for at bruge den som statussymbol.. det skal så også
siges at det ofte er de gamle 911'ere der er med, men en del medlemmer har
da også flere af dem stående.. et par enkelte 356'ere er også med.. sød
gammel bil og en man bestemt ikke skal undervurdere!

desuden er min en speciel Le Mans special limited edition, som kun blev
produceret i et par hundrede eksemplarer.. så jeg passer på med at holde på
originaliteten..

Fra : Mogens K

Dato : 01-10-03 13:50

On 1 Oct 2003 14:45:27 +0200, "Jacob" <nej@nej.dk> wrote:

>desuden er min en speciel Le Mans special limited edition

Næppe denne
http://leo.worldonline.es/jaumepor/espanyol/porsches/924/924carregt_lm.htm

Men iøvrigt lidt flere blev bygget af din udgave:
"LE MANS 924S special edition built to celebrate Porsche’s 12th
outright win in the famous 24 Hour race. Between July and September
1987 a total of 980 LE Mans models were manufactured: 200 black and 50
white cars were sold in West Germany, 500 black (but no white) in the
US, and 113 black and 117 white elsewhere in ‘Rest of the World’
markets"

OG:
"Paint finishes and interiors were only offered in two colour choices
- Alpine White with Ochre/Grey detailing or Black with Turquoise
detailing. The exterior side stripes were broken by scripted ‘LE
Mans’ logos on the lower part of the door, while the rims of the holes
in each wheel were in the appropriate Ochre or Turquoise. Inside, the
cars featured sports seats. Upholstery was grey/ochre striped flannel
cloth with ochre piping for Alpine White cars, or grey/turquoise with
turquoise piping for Black cars. All the cars had the 360mm (14in)
steering wheel, with, as a final flourish, the cloth door panels
colour-coded to match the detail colours. All cars came with a 160
BHP engine plus an electric tilt/removable sunroof fitted as standard.
It was also lowered 10mm (0.39in) at the front and 15mm (0.59in) at
the rear, and fitted with stiffer springs and gas-filled shock
absorbers all round. It was further given sport anti-roll bars with
diameters of 21.5mm (0.85in) at the front but 20mm (0.79in), rather
than 14mm (0.55in), at the rear. Wheels were ‘telephone dial’ cast
alloy 6J x 15 at the front and 7J x 15 (at the rear)"

/Mogens

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 14:01

"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe denne
> http://leo.worldonline.es/jaumepor/espanyol/porsches/924/924carregt_lm.htm

desværre ikke.. hehe.. men min model blev bygget på baggrund af den success
den model
havde i 1980..

> [...]
> than 14mm (0.55in), at the rear. Wheels were 'telephone dial' cast
> alloy 6J x 15 at the front and 7J x 15 (at the rear)"

Jups det er 924S'eren.. som blev lavet i flere eksemplarer.. og er nyere..
min er fra 1981:
http://www.cd-sales.co.uk/html/history.htm
1981 :

Body fully galvanised , more sound-proofing, front anti-roll bar now
standard, stiffer rear torsion bars, airhorns, indicators on front wings,
foglight added at rear and cute Porsche badges added to glovebox lid. 4 stud
copies of Turbos wheels now an optional extra.

LE-MANS: limited edition of 100 cars released. Painted white with narrow
red, yellow and black stripe down the side, black seats with white piping,
sunroof, plastic tail spoiler, 4 stud "turbo style" white alloy wheels,
anti-roll bars and 3 spoke leather steering wheel.

Fra : Mogens K

Dato : 01-10-03 14:07

On 1 Oct 2003 15:01:06 +0200, "Jacob" <nej@nej.dk> wrote:

>LE-MANS: limited edition of 100 cars released.

Okay - jeg så forkert, så...

Se engang hér:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111125782207&top=1&
Een ejer, 68.000 km, mulighed for bytte!

Eller:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111119712067&top=2&

/Mogens

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 14:13

> [...]
>
> Se engang hér:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111125782207&top=1&
> Een ejer, 68.000 km, mulighed for bytte!

ved ikke om de er skide kønne.. men ellers lækre biler.. hehe.. en GT er dog
en smule dyr i dk..
for de penge kan man snilt købe en 944 S2 i stedet.. hehe.. dog gik jeg
længe og drømte om en GT'er..

Fra : Mogens K

Dato : 01-10-03 14:22

On 1 Oct 2003 15:13:27 +0200, "Jacob" <nej@nej.dk> wrote:

>ved ikke om de er skide kønne..

Billederne snyder lidt - den er meget bred og "klistret til" med
spoilere. Jeg synes nu, sidstnævntev klæ'r bilen okay...

>men ellers lækre biler.. hehe.. en GT er dog en smule dyr i dk..

Du har undersøgt det?

>for de penge kan man snilt købe en 944 S2 i stedet

Dusinvare, der taber i pris
Carrera GT derimod bliver "deroppe" og samler blikke overalt.
Især i Tyskland, hvor der sættes pris på klassikere. Men næppe i DK,
hvor man, som du har oplevet, blot får bilen mollestreret :-/

/Mogens

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 14:30

> Billederne snyder lidt - den er meget bred og "klistret til" med
> spoilere. Jeg synes nu, sidstnævntev klæ'r bilen okay...

Den har en brutalitet over sig.. heh

> Du har undersøgt det?

Jeg har prøvet lidt.. de priser jeg fandt frem til var i 300k klassen.. :(

> [...]
> Især i Tyskland, hvor der sættes pris på klassikere. Men næppe i DK,
> hvor man, som du har oplevet, blot får bilen mollestreret :-/

Jeg ved at en 944 S2 ikke er så speciel som carrera GT'en.. men det
er dog ikke ligetil at finde 944 S2'ere i dk.. jeg har set priser fra 210k
til 290k
på S2'erne.. og kun set et par stykker til salg..
Hvis jeg skal sælge min, er jeg også mere hooked på at sælge den til en
samler,
som forstår at det er en speciel version jeg har.. og ikke en almindelig
924'er,
som kan fåes for 50k i dk.. jeg købte min for 70k og vil mene jeg faktisk
kunne
få mere for den nu..

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 14:00

Jacob wrote:
> så kender du sikkert snobbe-afdelingen.. der er også nogle 944 ejere
> der ser ned på 924'ere..

Det er så muligt

> [...]
> men en del medlemmer har da også flere af dem stående.. et par
> enkelte 356'ere er også med.. sød gammel bil og en man bestemt ikke

Lyder som det skal være, og også den ånd der findes i
Fiat Klub Danmark som jeg er medlem af.

> desuden er min en speciel Le Mans special limited edition, som kun
> blev produceret i et par hundrede eksemplarer.. så jeg passer på med
> at holde på originaliteten..

Må man se billeder i dk.binaer.motor ?

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 14:05

> Lyder som det skal være, og også den ånd der findes i
> Fiat Klub Danmark som jeg er medlem af.

Ja, det er en ret god klub .. vi har også fået lavet en ny hjemmeside, jeg
hjalp
lidt med:
http://www.porsche-club-danmark.dk

> Må man se billeder i dk.binaer.motor ?

Jeg har lagt billeder af den på nogle sider.. lad mig se..
http://www.motorcities.com/contents/00AQE481501935.html
desværre har de begyndt på noget med"lam"skab.. noget..
den kan også ses på porsche klubbens hjemmeside under foto galleriet
og model historien.

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 15:16

Jacob wrote:
> Ja, det er en ret god klub .. vi har også fået lavet en ny
> hjemmeside, jeg hjalp
> lidt med:
> http://www.porsche-club-danmark.dk

Nydeligt.

> [...]
> desværre har de begyndt på noget med"lam"skab.. noget..
> den kan også ses på porsche klubbens hjemmeside under foto galleriet

Ok, den er lidt for standard til min smag, men det er jo
heldigvis smag og behag

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 15:53

> Nydeligt.

Det er blevet en ret pæn hjemmeside, og den bliver opdateret meget oftere
end den gamle blev.. vi har faktisk fået en stor tilstrømning af nye
medlemmer, siden den nye side blev publiceret..

> Ok, den er lidt for standard til min smag, men det er jo
> heldigvis smag og behag

Ja, der er jo ingen motormæssige ændringer, men jeg prøver at holde den
original.. dog har jeg flere gange hørt ordet "blærerøvsbil" i forskellige
sammenhæng..
bla. da jeg var på gavnø.. den fine gamle bil.. hehe..

Fra : Verner Johnsen

Dato : 01-10-03 17:45

On 1 Oct 2003 12:51:00 +0200, "Jacob" <nej@nej.dk> wrote:

> en Lada 1200 er da sikkert en sjov bil.. hehe..

Ja, især hvis den har fået tur som denne:

<http://www.bbc.co.uk/topgear/prog8/lotuslada.shtml>

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-10-03 18:07

> Ja, især hvis den har fået tur som denne:
>
> <http://www.bbc.co.uk/topgear/prog8/lotuslada.shtml>

Kender du SPEEDY? Den har svjh. 136hk og er ganske underholdende i følge
ejeren :) Den ligner noget der er løgn, men er strippet 100 pct. og med en
Fiat motor i :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 19:56

Thomas Krath wrote:
> Kender du SPEEDY? Den har svjh. 136hk og er ganske underholdende i
> følge ejeren :) Den ligner noget der er løgn, men er strippet 100
> pct. og med en Fiat motor i :)

Var det den fra DHB? For hvis det er den så er den blevet
konfiskeret af politiet.

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-10-03 20:06

> Var det den fra DHB? For hvis det er den så er den blevet
> konfiskeret af politiet.

Jep.. I know. Det samme er Ronnies Escort Cosworth.

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 20:15

Thomas Krath wrote:
> Jep.. I know. Det samme er Ronnies Escort Cosworth.

De er sgu nogen hårde negle de politifyre.

Det bliver nogle dyre regninger de sender ud.

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-10-03 20:12

> De er sgu nogen hårde negle de politifyre.

Det de har gjort er at sætte DHB videoen i videomaskinen og efterflg. ventet
på at bilerne kom ud på striben.

> Det bliver nogle dyre regninger de sender ud.

Meget!!

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 20:19

Thomas Krath wrote:
> Det de har gjort er at sætte DHB videoen i videomaskinen og efterflg.
> ventet på at bilerne kom ud på striben.

Det ender med at folk ikke tør stille op til de lovlige races
rundt omkring.

Men ok, de kunne have holdt sig fra striben

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-10-03 20:18

> Det ender med at folk ikke tør stille op til de lovlige races
> rundt omkring.
>
> Men ok, de kunne have holdt sig fra striben

Det latterlige er jo at ham der har konfiskeret Ronnies bil har en søn som
på ToyotaExtreme har "blæret" sig med at det var hans far som konfiskerede
bilen. Klikker du på sønnens profil kan du se at han har en Toyota Corolla
GSI m. eftermonteret turbo mv... den bil er altså MEGET mere ulovlig end
Ronnies bil.

Politimanden udfører bare sit arbejde bla bla bla.... han må sgu ha' dårlig
smag i munden, når hans egen søns bil er mere ulovlig og han blot kigger
igennem fingre hermed!

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 21:01

Thomas Krath wrote:
> [...]
> har en Toyota Corolla GSI m. eftermonteret turbo mv... den bil er
> altså MEGET mere ulovlig end Ronnies bil.

Hvis jeg var hans søn havde jeg holdt min kæft om det.

> Politimanden udfører bare sit arbejde bla bla bla.... han må sgu ha'
> dårlig smag i munden, når hans egen søns bil er mere ulovlig og han
> blot kigger igennem fingre hermed!

Det lugter sgu.

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 20:16

Thomas Krath wrote:
> Jep.. I know. Det samme er Ronnies Escort Cosworth.

Lige et sidespring: Ved du noget om hvordan sæderne er
i en Escort RS Turbo? Er det kram eller noget hø?

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-10-03 20:14

> Lige et sidespring: Ved du noget om hvordan sæderne er
> i en Escort RS Turbo? Er det kram eller noget hø?

Dem sidder du MEGET godt i :) Det er Recaro stof sæder og de er
selvfølgelig "forstøbte"... opbygget så du bliver "suget" ned i sædet.

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-10-03 20:21

> Dem sidder du MEGET godt i :) Det er Recaro stof sæder og de er
> selvfølgelig "forstøbte"... opbygget så du bliver "suget" ned i sædet.

De ligner disse:
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/CossieRS.Recaro.jpg
.... som sidder i en Sierra RS Cosworth "flügel" model. Jeg er ikke klar
over om det er de samme sæder, men udseendet er identisk! Man sidder MEGET
godt i dem! :)

Fra : Mogens K

Dato : 01-10-03 20:30

Tryk "Weitere Bilder"
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=3&bereich=pkw&id=11111111125998779&

/Mogens

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-10-03 20:34

> Tryk "Weitere Bilder"
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=3&bereich=pkw&id=11111111125998779&

Det er altså ikke nogen RST, men en Escos du henviser til! Sådan ser
sæderne ikke ud i en RST, så se bort fra ovenstående link!

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 21:03

Mogens K wrote:
> Tryk "Weitere Bilder"

Kom der forresten bas i bilen?

Fra : Mogens K

Dato : 01-10-03 21:43

On Wed, 1 Oct 2003 22:02:32 +0200, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Kom der forresten bas i bilen?

Jeg har ikke fået min Omega tilbage fra pladesmed/maler endnu.
Men alt er klart til en montering

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 22:18

Mogens K wrote:
> Jeg har ikke fået min Omega tilbage fra pladesmed/maler endnu.
> Men alt er klart til en montering

Spændende ,-) Er den så svær at komme af med forresten?

Fra : Mogens K

Dato : 02-10-03 05:25

On Wed, 1 Oct 2003 23:18:16 +0200, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

> Er den så svær at komme af med forresten?

Det må tiden vise... :)

/Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 02-10-03 09:45

"Mogens K" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Det må tiden vise... :)

Jeg har budt 25.000

Peter

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 21:00

Thomas Krath wrote:
> [...]
> ... som sidder i en Sierra RS Cosworth "flügel" model. Jeg er ikke
> klar over om det er de samme sæder, men udseendet er identisk! Man

Har fået et sæt gratis der skal ombetrækkes, overvejer om det
er værd at hente dem hjem, har ikke set dem endnu nemlig.

Enten skal jeg have fat i nogen Recaro sæder, eller kan man nøjes
med ovenstående? Jeg vil have kanon sidestøtte og sidde godt.

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-10-03 20:58

> [...]
>
> Enten skal jeg have fat i nogen Recaro sæder, eller kan man nøjes
> med ovenstående? Jeg vil have kanon sidestøtte og sidde godt.

Alternativt kan du købe nogle Sparco til ~2.000 kr. pr. sæde. Jeg tror at
du vil være fint tilfreds med RST sæderne.

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 21:05

Thomas Krath wrote:
> Alternativt kan du købe nogle Sparco til ~2.000 kr. pr. sæde. Jeg
> tror at du vil være fint tilfreds med RST sæderne.

Jeg prøver at hente dem hjem, så kan jeg jo tage den der fra.
Skal alligevel sy bagsæderne om uanset, da de skal være magen
til forsæderne, det ser tosset ud med nye forsæder og originale
bagsæder.

Hvor har du set Sparco til under 2K?

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-10-03 21:01

> Hvor har du set Sparco til under 2K?

Jeg mener at ha læst at Claus Fabritius er ved at købe en stak sæder ind og
får noget rabat. Du skal nok være hurtig hvis du skal ha et par med.

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 21:27

Thomas Krath wrote:
> Jeg mener at ha læst at Claus Fabritius er ved at købe en stak sæder
> ind og får noget rabat. Du skal nok være hurtig hvis du skal ha et
> par med.

Tak for tippet..

Fra : Emil Jensen

Dato : 01-10-03 14:33

> [...]
> Porsche - jeg er
> glad for BMW, andre for Toyota osv. - jeg har sågar hørt en udtale at han

Jeg er da skam også glad for min Citroen, men kunne jeg vælge frit uden at
tænke på penge, blev det en Ferrari!

Mvh

Emil

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 14:48

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er da skam også glad for min Citroen, men kunne jeg vælge frit uden at
> tænke på penge, blev det en Ferrari!

Joh, en Ferrari er da bestemt ikke at foragte.. jeg har altid været mere til
tyske biler..
(også derfor jeg holder med MacLaren teamet i formel 1.. heh) .. der er også
en stor
forskel på de vilde italienske motorer på hjul og de mere tekniske
porscher.. og så
er det jo alt efter smag og behag.. jeg var engang helt vild med lamborghini
Countach'er
ikke så meget pga køreegenskaberne og komfort.. hehe.. men mere pga deres
80'er
look..
http://www.motorcities.com/contents/03GAE433516995.html

Fra : Mogens K

Dato : 01-10-03 14:59

On 1 Oct 2003 15:47:38 +0200, "Jacob" <nej@nej.dk> wrote:

> [...]
>der er også en stor forskel på de vilde italienske motorer på hjul og de mere tekniske

Hvad mener du med det?
Gamle biler - jep, men i nyere tid er en italiener ikke mindre teknisk
end tyske biler. Jég ejer eksempelvis en meget avanceret italiener :)

/Mogens

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 15:07

heh) ..

> Hvad mener du med det?
> Gamle biler - jep, men i nyere tid er en italiener ikke mindre teknisk
> end tyske biler. Jég ejer eksempelvis en meget avanceret italiener :)

Det jeg mener er at italienske biler har ikke altid haft ry for at være de
mest stabile
rent teknisk .. hehe.. der bliver ofte fokuseret mere på motorkraft end
holdbarhed..
dette gælder nok mere sportsvognene.. hehe.. jeg kender ikke til de mere
almindelige
biler.. fiat og alfa f.eks.. kender dog nogle alfa ejere, som har haft nogle
problemer
med ret nye alfaer.. og gamle for den sags skyld..
det er dog bare min holdning.. det kan være andre har en anden holding.. det
er jo
et frit land..

Fra : Mogens K

Dato : 01-10-03 15:27

On 1 Oct 2003 16:06:43 +0200, "Jacob" <nej@nej.dk> wrote:

>Det jeg mener er at italienske biler har ikke altid haft ry for at være de
>mest stabile rent teknisk

Jep - jeg har hørt det før, og der ér noget om snakken...

> der bliver ofte fokuseret mere på motorkraft end holdbarhed..

Nope - fokus er på helheden. Den køretekniske helhed og ikke mindst
-oplevelse. At kræfter hører med i dét spil der, er en anden sag.

> [...]
>haft nogle problemer med ret nye alfaer.. og gamle for den sags skyld..

For Alfa's vedkommende har man taget hånd om sagen således, at man ved
køb af en ny Alfa idag får 3 års fuld garanti inkl. fri service (også
dæk!). Der kan endvidere kobles en tilbagekøbsgaranti på aftalen - og
ALT sammen uden merpris. Men dét hjælper selvfølgelig ikke på en
teknisk fejl - kun på økonomien ifm. samme

/Mogens

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 15:59

> Nope - fokus er på helheden. Den køretekniske helhed og ikke mindst
> -oplevelse. At kræfter hører med i dét spil der, er en anden sag.

Der var en 996 turbo med til det sidste stævne.. de personer der fik en tur
som
passager i den, fortalte at det faktisk slet ikke var sjovt.. de fik kvalme
og ondt i
nakken.. den accelerede så vildt og tog hårnålesving fuldstændigt uden
problemer
og ingen bremsen.. der blev bare flået i rattet.. så sørgede bilen for
resten..
men det var også en dyr bil.. hehe.. 1 mill uden afgift.. føj.. ejeren
fortalte at han
skulle af med 1.9 mill ekstra, hvis han skulle have plader på..

> [...]
> ALT sammen uden merpris. Men dét hjælper selvfølgelig ikke på en
> teknisk fejl - kun på økonomien ifm. samme

en kollega på arbejdet har flere gange benyttet den garanti på sin ret nye
156'er ..
hehe.. da de checkede under forruden, fandt de endda rust.. på en så ny
bil.. ydr..
den kører nu helt fint..

Fra : Mogens K

Dato : 01-10-03 16:21

On Wed, 1 Oct 2003 16:58:54 +0200, "Jacob" <not@really.com> wrote:

> [...]
>vildt og tog hårnålesving fuldstændigt uden problemer og ingen bremsen.
>der blev bare flået i rattet.. så sørgede bilen for resten..

LOL
Hvor kørte man henne? -> KTI i Roskilde?

>en kollega på arbejdet har flere gange benyttet den garanti på sin ret nye
>156'er .. da de checkede under forruden, fandt de endda rust.. på en så ny
>bil..

Hvis DU er træt af at høre om Porsche 924 og Audi, så er jég træt af
at høre om rust ifm. Alfa Romeo. Mine 3 sidste Alfa'er af den "nye"
generation (>'92) havde ikke nogen rust, fordi de var galvaniserede.

MEN jeg har hørt noget om lakfejl ifm. 156. Eksempelvis irrer
sidespejlenes forankringsplade på en 164'er, da det er aluminium.

>den kører nu helt fint..

"Helt fint" er for svagt et udtryk ifm. Alfa Romeo - den kører
fremragende...

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V - vil jeg godt sælge :)

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 16:46

> LOL
> Hvor kørte man henne? -> KTI i Roskilde?

Oftest kører vi på KTI i maribo.. ved sgu ikke lige hvorfor det skal være så
langt væk.. men det er stadig sjovt.. hehe

> [...]
>
> MEN jeg har hørt noget om lakfejl ifm. 156. Eksempelvis irrer
> sidespejlenes forankringsplade på en 164'er, da det er aluminium.

Det må have været en lak fejl, for det er en ret ny 156'er.. jeg blev også
ret overrasket over at høre om det fra ham..
jeg kender da også et fjols som købte en 924'er fra '76 som var mega
rusten!!
han købte den fordi jeg havde købt en.. og så spurgte han mig ingengang
til råds.. tsk tsk.. den kostede da også kun 50k.. men 50k for en rustbunke
er jo ikke så fedt.. hehe

> "Helt fint" er for svagt et udtryk ifm. Alfa Romeo - den kører
> fremragende...

Haha, jeg har kun prøvet én røvgammel alfa, og den var noget skidt.. men
de nyere kører meget bedre.. vi kørte da til tyskland i hans 156'er og den
havde ingen problemer med at køre 200 km/t og der var den stabil og stadig
ret støjfri.. man kan dog godt mærke den er lidt familie-bil agtig.. men det
er
nok fordi jeg gerne vil mærke vejen jeg kører på.. hehe..
hans alfa 156 2.0 har dog ingen problemer med at køre fra min gamle 924'er..

og så er alfa spideren faktisk ret fed.. lidt dyr.. hehe.. men fed..

jeg tror det eneste problem 156'eren har.. er at der er for mange af dem..
hehe..

Fra : Jørgen

Dato : 01-10-03 17:02

Hva koster sådan en fætter i forsikring?? jeg er ved at skifte min MX5 ud
med en 911'er... mon ikke de ligger i samme klasse?

Fra : Jacob

Dato : 01-10-03 17:02

"Jørgen" <jogge@post7.tele.dk> wrote in message
> Hva koster sådan en fætter i forsikring?? jeg er ved at skifte min MX5 ud
> med en 911'er... mon ikke de ligger i samme klasse?

Jeg slipper 10kg om året som elite i kasko for min 924'er.. en af mine
porsche-venner
har en fin 911 fra 84, som jeg mener han betaler en 12-14kg for.. kan ikke
lige huske
det helt præcist..
Det kommer også helt an på alderen på bilen og om den står som nr. 2 bil..
Jeg har min
som den eneste bil.. det er nok derfor den er så dyr.. en anden ven fra
porsche klubben,
har en 911'er og en 944'er sammen med konen. De betaler begge mindre i
forsikring end
jeg gør..
Et andet problem er at finde et sted at forsikre den.. de fleste
forsikringsselskaber vil ikke
røre en porsche med en ildtang.. (un)fair mente bestemt at min havde en
nybilspris på over
800kg.. øhh nej?? .. topdanmark ville have at jeg fik satelitovervågning..
til en 911'er eller
nyere 944'er, 968'er, 928'er osv kan jeg forstå det.. men i en 924'er? som
jeg betalte 70kg
for? .. øhh.. jeg har så min forsikret i provinz forsikring, som er købt op
af alm. brand..

Men navnet på bilen betyder en del.. ligemeget styrken og prisen.. hvilket
er tåbeligt..
jeg har brokket mig ret meget over det.. hehe