Hvad koster det at få en ny original chip ~
Fra : KickAssCowboy

Dato : 30-09-03 00:19

Jeg har problemer med min Mondeo 1,8 aut. fra 94'. Den går ujævn og går i
stå. Jeg tror måske det er chippen der er gået. Er der nogen der har en idé
om hvad det koster og få skiftet den og kan det måske bedre betale sig at få
en tun-chip.
Mvh Lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-09-03 08:09

"KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om hvad det koster og få skiftet den og kan det måske bedre betale sig at få

Jeg tror ikke på, at din chip/motorstyring er gået...
Jeg tror mere på, at fx en lampasonde er stået af, og motorstyringen måske er
gået i nødprogram. Kør til et værksted og få udlæst fejle, som bilen vil
fortælle.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : phk

Dato : 30-09-03 07:37

> [...]

idé
> om hvad det koster og få skiftet den og kan det måske bedre betale sig at

Prøv at skifte gummislangerne som går på bagsiden af motoren. Værkstedet ved
garanteret lige nøjagtigt hvilke. Så kører den igen.

Det er også meget billigere ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : zuperman

Dato : 30-09-03 09:34

Hvis du læser indlæg fra i går, kan du se at jeg har postet noget omkring
tændrør på min Mondeo, de revner i porcelænet, og giver dårlig motorgang.

zuperman

Fra : KickAssCowboy

Dato : 30-09-03 18:18

Nu ryger Modeo'en på Ford's operationsbord på mandag så glæder jeg mig til
at høre hvad det egentlige problem er. Jeg havde en Ford mekaniker med ude
og køre idag og han mente det var en føler af en slags som skulle skiftes,
så....
Jeg skal nok give svar til alle de interesserede på mandag
Hygge Lars

Fra : Tom

Dato : 30-09-03 19:56

> [...]
> så....
> Jeg skal nok give svar til alle de interesserede på mandag

jep, Ford har jo sparet 100 Kr til et LCD display så man evt selv kunne
udlæse fejlkoderne og se hvilken føler der er noget galt med
Jeg gætter på lambdasonde, maf-måler eller ledninger / stik til disse.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK