Tillykke brodtgaard, gælden står i Deres n~
Fra : Torben Scheel

Dato : 29-09-03 22:52

Ja, så har jeg gjort det - købt en 84'er FJ1100 i Dortmund - nu skal den
bare hentes, sættes i stand hvorefter der skal spares op til afgiften (der
efter planen skal erlægges foråret 2005).

Der er skiftet motor til en 1200 sidste år, og en del stumper er nye. Prisen
blev 1240 euro (ca. 9200,- kr.)

Modellen kan delvis ses her :
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2433980201&category=9809&rd=1

Hvad siger I - har jeg skudt papegøjen, eller kvajet mig til guldmedalje?

vh
Torben

Fra : cruiser

Dato : 29-09-03 23:20

Det ligner da bestemt en papegøje du har fået ram på med den motor osv. til
Nettopris, du bliver da nødt til at få plader på i 2004 når først du hører
maskinen snurre
Held og lykke
Bjarne

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-09-03 06:55

> Ja, så har jeg gjort det - købt en 84'er FJ1100 i Dortmund - nu skal
> den bare hentes

Det lyder som et godt tilbud. Jeg solgte en med defekt 2 gear til 14.000kr
for et par år siden. Se om du ikke kan få den gamle 1100 motor med i prisen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Uth

Dato : 30-09-03 07:25

Tillykke . Jeg kører selv FJ1100 (88'er). Du har fået dig en utrolig
pålidelig maskine, som ikke snyder dig hverken på den ene eller den anden
måde. Jeg har haft min i tre år, og den har aldrig været i stykker eller
smidt mig af - og jeg bruger den hver dag til og fra arbejde. Jeg har dog
lige lært, at den kan have nogle problemer med 2. gear
Er 1200 motoren 1100-motoren, der er boret op eller er det en helt ny....det
er ikke uvæsentligt, når du skal have den indregistreret og betalt afgift.
Et godt råd: lad vær og start den til foråret, eller sætte dig op på
den...for så vil du nemlig bare ud at køre

Held og lykke med den!

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-09-03 13:56

"Uth" <gert@uth.dk> wrote in message news:%m9eb.14$0u1.7@news.get2net.dk...
> [...]
ny....det
> er ikke uvæsentligt, når du skal have den indregistreret og betalt afgift.

Den er heldigvis en original 1200 som jeg læser det - så må det koste det
ekstra i afgift. Den har efter sigende gået ca. 30.000. Gearproblemer skulle
være løst på den model

> Et godt råd: lad vær og start den til foråret, eller sætte dig op på
> den...for så vil du nemlig bare ud at køre

Jeg må nok hellere splitte den ad, inden da..

> Held og lykke med den!

Takker! Jeg skal hente den torsdag - jeg håber ikke at sælger er en fusker..

Jeg faldt over denne til 2. gearet, jeg ved ikke om andre har henvist dig :
http://www.fj1100.com/pages/2ndgear.htm

vh
Torben

Fra : Uth

Dato : 30-09-03 15:07

Tak for linket...puha - det er noget af en reperation. Den koster 3.500,-
hvis man skal have andre til at lave den. Hos KS motor i Vejle var de lige
ude at prøve den, og de mente, at det var koblingen. Årsagen til at den kun
gør det i 2. gear er, at det er det gear, hvor moment og omdrejninger
arbejder hårdest sammen...men de er ikke 100% sikre...så nu ender det sgu
nok med, at jeg både får ny kobling og nyt 2. gear

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-09-03 22:46

Uth wrote:

> Årsagen til at den kun gør det i 2. gear er, at det er
> det gear, hvor moment og omdrejninger arbejder hårdest sammen

....hæ!

....dét var osse noget af dét, jeg overvejede - uden, at jeg nødvendigvis
har ret...

>...men
> de er ikke 100% sikre...så nu ender det sgu nok med, at jeg både får
> ny kobling og nyt 2. gear

...."får" er måske så meget sagt...

> puha - det er noget af en reperation. Den koster 3.500,-
> hvis man skal have andre til at lave den

Jeg blev osse helt stakåndet af at læse om den - 3.5 er til at overse i
dén sammenhæng...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : TheHobbit

Dato : 30-09-03 14:33

Torben Scheel wrote:
> [...]
> bare hentes, sættes i stand hvorefter der skal spares op til afgiften
> (der efter planen skal erlægges foråret 2005).
Hvorfor vente så længe - 2005 er der jo evigheder til?!? (Så lang tid tager
det vel heller ikke at spare sammen til afgiften....)

> [...]
d=1

> Hvad siger I - har jeg skudt papegøjen, eller kvajet mig til

Det lader til at være en god handel - ihvertfald hvis man sammeligner med
priser på mobile.de - lignene modeller til nogenlunde samme pris har gået
væsentligt længere. Men du har vel heller ikke nogen garanti for at oplyste
antal km ikke "bare" er det den nuværende motor har gået og resten af cyklen
faktisk har gået en del længere....

/Stephan

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-09-03 16:10

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
> Hvorfor vente så længe - 2005 er der jo evigheder til?!? (Så lang tid
tager
> det vel heller ikke at spare sammen til afgiften....)

Du har ikke børn?

Jeg regner også med at lave en del istandsættelse, og da min garage ikke er
opvarmet (brrr), må en del af det nok vente til næste forår/sommer.

> [...]
oplyste
> antal km ikke "bare" er det den nuværende motor har gået og resten af

Jamen det går jeg da ud fra at den har. Ellers ville den oprindelige motor
næppe have behøvet at blive skrottet.

Tak for din vurdering

Torben

Fra : Richard

Dato : 30-09-03 18:35

Torben Scheel wrote:

> Ja, så har jeg gjort det - købt en 84'er FJ1100 i Dortmund - nu skal den
> bare hentes, sættes i stand hvorefter der skal spares op til afgiften (der
> efter planen skal erlægges foråret 2005).

Tillykke, tillykke - husk plads i traileren til det gode Dortmunder-øl

> Der er skiftet motor til en 1200 sidste år, og en del stumper er nye. Prisen
> blev 1240 euro (ca. 9200,- kr.)
> Hvad siger I - har jeg skudt papegøjen, eller kvajet mig til guldmedalje?

Tja, hvad regner du med i afgift? - modsvarende en handelspris på
50-55.000 kr. passer det jo godt med hjemtagelse og
istandsættelsesomkostninger - eller hvad står de til?

Det er nok svært at bedømme, før du har den på plader og gjort
regnestykket op. Men indtil da kan du ihvertfald glæde dig over, at du
nu har den cykel, du gerne vil have. Og det er jo allerede en del værd

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-09-03 21:08

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message
> Tillykke, tillykke - husk plads i traileren til det gode Dortmunder-øl

Takker - er der noget du specielt kan anbefale?

> Tja, hvad regner du med i afgift? - modsvarende en handelspris på
> 50-55.000 kr. passer det jo godt med hjemtagelse og
> istandsættelsesomkostninger - eller hvad står de til?

Handelspris hos forhandler passer nok meget godt - afgiften ligger omkring
30.000 i år.

> Det er nok svært at bedømme, før du har den på plader og gjort
> regnestykket op. Men indtil da kan du ihvertfald glæde dig over, at du
> nu har den cykel, du gerne vil have. Og det er jo allerede en del værd

Jeps