Også ny pakning
Fra : Lene Lockenwitz

Dato : 29-09-03 10:46

Jeg fik for et halvt år siden skiftet oliepumpen på min Mazda 323S.
Nu er pakningen utæt og skal skiftes til 3600.- incl. moms. Så hører jeg at
mekanikeren bør skifte pakning efter at have skiftet pumpen. En ny pakning vil vel
ikke være røget allerede? Eller hva`?
Skal jeg føle mig lidt snydt?
Hilsen Lene

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.165.239.158)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 11:08

Lene Lockenwitz wrote:
> [...]
> mekanikeren bør skifte pakning efter at have skiftet pumpen. En ny pakning vil vel

Jeg ville snakke roligt med dem og reklamere over arbejdet.
Der er jo tydeligt en sammenhæng til det udførste arbejde.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : claus b. p.

Dato : 29-09-03 11:10

"Lene Lockenwitz" <lene@bentzen-neon.dk> wrote in message
> [...]
at
> mekanikeren bør skifte pakning efter at have skiftet pumpen. En ny pakning

Hvilken pakning er der tale om?
Man skifter naturligvis altid pakninger hvor man har skilt noget ad. Ellers
skifter man normalt ikke pakninger hvis ikke de er utætte.
/Claus

Fra : Lene Lockenwitz

Dato : 29-09-03 11:40

Har lige ringet til mekanikeren. Det er en silikonepakning, en flydende masse som
dækker hele bundkarret og oliepumpen sidder på siden (sagde han vist), så det var
2 af hinanden uafhængige ting.
Lyder det rigtigt?

"Re: Også ny pakning"

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-09-03 12:02

Lene Lockenwitz wrote:
> Har lige ringet til mekanikeren. Det er en silikonepakning, en
> flydende masse som dækker hele bundkarret

....jeg har osse hørt, at 323 har en flydende pakningsmasse på
bundkarret, så det ka godt være rigtigt...

....selve siliconemassen koster omkring 100 kr. for en tube, feks.
"Loctite 5926", som er beregnet til bla. bundkar - så kan du ikke finde
en lille mekaniker, der vil skifte pakningen for dig til en lavere pris,
hvis det virkelig er nødvendigt (hvis bilen drypper)...

....jeg gjorde det selv på min Kadett, og kom kun af med de ca. 100 kr.
Hans

Fra : claus b. p.

Dato : 29-09-03 13:41

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message

> [...]
> hvis det virkelig er nødvendigt (hvis bilen drypper)...
>
> ...jeg gjorde det selv på min Kadett, og kom kun af med de ca. 100 kr.

De biler jeg kender kan man da godt afmontere bundkarret nedefra, uden at
motoren skal ud. Dermed ville jeg umiddelbart mene at mekanikerens pris er
ganske ublu. Men jeg kan ikke forestille mig at man kan skifte oliepumpen
uden at bundkarret skal af???? Og så har han simpelt hen ikke gjort det godt
nok første gang.
/Claus

Fra : Rasmus

Dato : 29-09-03 15:11

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ganske ublu. Men jeg kan ikke forestille mig at man kan skifte oliepumpen
> uden at bundkarret skal af???? Og så har han simpelt hen ikke gjort det

.....nogle biler tager det urimeligt lang tid at pille bundkarret af, kender
en som havde en Nissan, hvor man skulle pille et par plastskjolde, et
motorophæng og forrør af for at komme til bundkarret, det tog en dag for ham
at skifte det

mvh
Rasmus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-09-03 18:24

claus b. p. wrote:

> De biler jeg kender kan man da godt afmontere bundkarret nedefra,
> uden at motoren skal ud.

Nu kender jeg ikke lige til den nævnte Mazda, men der findes da mange biler
hvor det ikke er muligt at afmontere bundkaret, uden at tage motoren ud
først (eller evt. afmontere hele forbroen istedet).

> Men jeg kan ikke forestille mig at
> man kan skifte oliepumpen uden at bundkarret skal af????

Det kan man nu sagtens på nogle bilmærker.

> Og så har
> han simpelt hen ikke gjort det godt nok første gang.

Her er vi så nok til gengæld ikke uenige

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 30-09-03 21:35

> [...]
> ganske ublu. Men jeg kan ikke forestille mig at man kan skifte oliepumpen
> uden at bundkarret skal af???? Og så har han simpelt hen ikke gjort det

Hehe, så har du ikke rodet med sierra, min Doch flådede jeg motoren ud det
var klart det nemmeste da gearkassen er spændt fast i bla bundkaret, samt at
for broen er mega meget i vejen, hvis ikke motoren kommer ud, skal
gearkassen afmonteres, forbroen skal af, samt at du skal stadig have motoren
hejst op da den sidder på Forbroen. (