/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvilken kædespray?
Fra : Erik BH


Dato : 28-09-03 23:39

Hej alle,

Hvilken kædespray kan anbefales?
Gerne mærke/produkt specifikt (og evt. hvor den kan købes).


--


mvh. Erik Børsting Hansen
Bandit 600



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (29-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 29-09-03 07:23

> Hvilken kædespray kan anbefales?
> Gerne mærke/produkt specifikt (og evt. hvor den kan købes).

Hej Erik

Dette spørgsmål er der mange svar på.

Jeg bruger Motorex Chainlube 622 på min offroader og kærestens GPZ 500 S
(grøn flaske, hvidt stads), og er meget tilfreds. Husk følgede råd. Smør
kæden efter en tur, da kæden da er varm, og kædefedtet derfor trænger bedre
ind. Lad motorcykelen stå minimum 1 time efter smøring da kædefedtet derfor
når at "tørre" lidt ind og ikke slynges så let af. Det forhandles f.eks. ved
Aagesen ved Damhuskroen.

Skal det være rigtigt fint pladrer man kæden ind i lampeolie (parafin) eller
motorolie først og tørrer den helt bank og ren først, og smører den
derefter. Hvis den får sådan en tur ofte holder din kæde rigtigt længe.
Nogen bruger petroleum eller WD40 til at rense kæde med. Det virker helt
fantastisk godt, men frarådes af nogen da de mener at det skader O-ringene i
kæden og trækker olien ud som o-ringene sidder og holder inde. Her er der en
del religion om dette emne. Gør hvad du mener er rigtigst. Motorolie og
lampeolie virker også ok og er helt sikkert.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Jon Larsen & Ann-Rik~ (29-09-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~


Dato : 29-09-03 09:29


Lad motorcykelen stå minimum 1 time efter smøring da kædefedtet derfor
> når at "tørre" lidt ind og ikke slynges så let af.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det kan også betale sig ( hvis man kan komme til det ) at smøre den varme
kæde efter kørslen, således at den kan stå natten over med frisk smørelse
på.
På denne måde får smørelsen rigtig tid til at trænge ind i alle kroge, og
når at "hærde" så den ikke slynges så let af.


--
MVH.
Procesteknolog Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
( Fjern "NOSPAM" ved svar til E-Mail " )



RacerNiels (01-10-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 01-10-03 01:40

"Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen" <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> wrote in message
news:3f77ef37$0$97220$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Det kan også betale sig ( hvis man kan komme til det ) at smøre den varme
> kæde efter kørslen, således at den kan stå natten over med frisk smørelse
> på.
> På denne måde får smørelsen rigtig tid til at trænge ind i alle kroge, og
> når at "hærde" så den ikke slynges så let af.

Ja, det synes jeg også.....
Øøhh... hvad var det lige du bidrog med, som Bager ikke allerede havde
skrevet??



Niels
S FAU himmelblau m/ scottoiler
www.sqzuki.subnet.dk




Jon Larsen & Ann-Rik~ (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~


Dato : 01-10-03 08:35


>
> Ja, det synes jeg også.....
> Øøhh... hvad var det lige du bidrog med, som Bager ikke allerede havde
> skrevet??

> Niels
xxxxxxxxxxxxxxxx

Det skal jeg sige dig...
1 time, eller lidt mere er ikke altid nok, alle de produkter jeg har prøvet
slynges af selv om det har siddet 1 time og mere til.
Hvis man køber en lidt tynderer olie som jeg har gjordt, er det en god ting
at lade det hærde natten over, for så slynges der næsten intet af.. Og ja..
jeg har testet det på en ren fælg, og det virker


--
MVH.
Procesteknolog Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250
( Fjern "NOSPAM" ved svar til E-Mail " )



Mikkel Kring (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Kring


Dato : 01-10-03 20:27

Motul den røde og hvide dåse og det skal være den klare model. Den skal
smøres på en varm kæde ikke lun men varm, Man kan se noget fordampe og at
spryen ændre koncistens så behøver men kun at vente få minuter inden man
rolig kan køre vidre.

Kringo
GSX-R 1100 med blanke fælg kanter



"Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen" <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3f7a858b$0$24645$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> >
> > Ja, det synes jeg også.....
> > Øøhh... hvad var det lige du bidrog med, som Bager ikke allerede havde
> > skrevet??
>
> > Niels
> xxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Det skal jeg sige dig...
> 1 time, eller lidt mere er ikke altid nok, alle de produkter jeg har
prøvet
> slynges af selv om det har siddet 1 time og mere til.
> Hvis man køber en lidt tynderer olie som jeg har gjordt, er det en god
ting
> at lade det hærde natten over, for så slynges der næsten intet af.. Og
ja..
> jeg har testet det på en ren fælg, og det virker
>
>
> --
> MVH.
> Procesteknolog Jon Larsen
> Suzuki GSX-R 250
> ( Fjern "NOSPAM" ved svar til E-Mail " )
>
>



Janner (29-09-2003)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 29-09-03 13:47



> Hej Erik
>
>Ja kæde spray er som religion ..... der er mange meninger og ingen entydige
globale konklusioner
>
Som foreslået Motorex Chainlube (det hvide stads) er oxo min foretrukne.
Inden jeg smører kæden bruger jeg dog Motorex chain clean som virker ganske
forrygende ... pludseligt bliver kæden igen guld farvet.

Hygge

Onkel Jan
CBR929RR
www.gugmc.dk








Henrik Steen Larsen (29-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 29-09-03 14:53

> Hvilken kædespray kan anbefales?

Jeg tror såmænd ikke, at selve mærket er vanvittigt vigtigt. At du smører
kæden, når den har behov er derimod... (dvs. lidt inden at rullerne er
blevet blanke).

www.Louis.de har alt hvad du behøver - deres fragtgebyr på 6½ euro er
hurtigt sparet hjem igen.



Lars T. Thomsen (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 30-09-03 19:11

> Hej alle,
>
> Hvilken kædespray kan anbefales?
> Gerne mærke/produkt specifikt (og evt. hvor den kan købes).

F.eks. Motorex giver en hvid belægning, som (efter min mening) giver et
overbevisende fedt-agtigt klisterlag på kæden... som hænger fast.

Men jeg tror ikke altid, at fasthængningsevnen er nogen ubetinget fordel,
for en klistret kæde må unægteligt og kunne "suge" snavs og gøre indgrebet
mellem de enkelte tænder og ruller mere ru.

Så jeg købte de billige af det billige og konstaterede da også, at det kunne
smøre, men nemt kunne slynges af kæden. Til gengæld kom kæden ikke til at
ligne en vildfaren sort og snasket chokoladekage med kokusdrys, men havde en
tendens til at rense kæden lidt bedre, dog mens led og ruller stadig var
olieret.

Så jeg vil sige, at der fordele og ulemper, men hvis man ikke har noget
imod, at smørre kæden oftere og kører småture, så kan man godt bruge det
billige og tynde kædeolie, hvis man vel-og-mærke lige tørrer det
overskydende olie af med en gammel klud, så det ikke grisser alvorligt på
dækket og fliserne!

Kører man derimod lange strækninger, eller gider man ikke, at smøre ofte, så
ville jeg nok tage dén, som ligger det hæftige genstridige hvide lag på
kæden:

En beskidt kæde med olie er nu bedre, end en ren kæde uden olie.

.... min mening!

Hilsen
Lars



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste