Dnepr generator(alternator) tilslutninger ~
Fra : John Skjærlund

Dato : 28-09-03 18:44

Min nyerhvervede Dnepr MT-10 vil ikke lade, jeg tror ikke ledningerne fra
generatoren er monteret korrekt.
Set oppe bagfra går øverste af ledningerne på generatoren går op til
ladelampen, den midderste til + på laderrelæ og batteri, og den nederste til
W på relæet.
Er de monteret forkert?

på forhånd tak
John

---

Fra : Daniel Rasmussen

Dato : 29-09-03 16:25

> [...]
> Set oppe bagfra går øverste af ledningerne på generatoren går op til
> ladelampen, den midderste til + på laderrelæ og batteri, og den nederste

Har du prøvet at spørge nogen fra Dansk Ural/Dnepr Motorcykelklub? Find dem
http://www.ural.dnepr.dk . Om de kan hjælpe ved jeg ikke, men prøv...

Mvh.
Daniel

Fra : Pcman

Dato : 30-09-03 12:21

"John Skjærlund" <GreatDane@C.dk"fjerndette"> wrote in message
> [...]
> Set oppe bagfra går øverste af ledningerne på generatoren går op til
> ladelampen, den midderste til + på laderrelæ og batteri, og den nederste

Hej John.
Det kan være utroligt svært at svare på, da sådan en gammel russer kan være
godt forskruet. Derfor er det mange gange individuelt og forskelligt fra
maskine til maskine.
Du er velkommen til at komme forbi og se mine 2 Dnepr. Måske du så kan blive
lidt klogere på, hvordan de er skruet sammen
Mvh
Jarl

--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn og Dnepr 650 fra 1979

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-09-03 13:28

Pcman wrote:
> Du er velkommen til at komme forbi og se mine 2 Dnepr. Måske du så kan blive
> lidt klogere på, hvordan de er skruet sammen

Man kan også se på billederne af min hvordan de ser ud når de ikke
er skruet sammen

http://gallery.nathue.dk/2003-09-27_2/

Gad vide om der kommer en MC ud af det ?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Pcman

Dato : 30-09-03 14:36

> Man kan også se på billederne af min hvordan de ser ud når de ikke
> er skruet sammen

LOL
Du er da også meget velkommen til at kigge forbi Hans
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-09-03 19:02

Pcman wrote:
> LOL
> Du er da også meget velkommen til at kigge forbi Hans

Jeg tror nu nok jeg skal finde ud af det .. selv om det kunne være
rart med lidt flere diagrammer end dem man kan finde på
MC-Apoteket.com

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Pcman

Dato : 30-09-03 20:22

> Jeg tror nu nok jeg skal finde ud af det .. selv om det kunne være
> rart med lidt flere diagrammer end dem man kan finde på
> MC-Apoteket.com

Det her link brugte jeg, da jeg skulle samle ledningerne i lygtehuset:
http://www.ural.dnepr.dk/grafisk/teknisk/taendingslaas_m72_.jpg Sådan skal
det bare samles.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn

Fra : John Skjærlund

Dato : 02-10-03 20:09

Hej

Det er monteret korrekt, men laderelæet var glaseret på "platinnerne"
Så nu lader den

Mvh
John

---

Fra : Pcman

Dato : 03-10-03 07:03

> Hej
>
> Det er monteret korrekt, men laderelæet var glaseret på "platinnerne"
> Så nu lader den

Det var dog dejligt at få det til at virke. Kender godt fornemmelsen, når
det endelig virker.
På min Dnepr er alle ledninger udskiftet, men med en anden farve, så det er
meget svært at give den rigtige hjælp. hvis du har brug for det, så er du
altid velkommen.
Jeg håber vi kan mødes engang til foråret, alle os Russerfreaks, så vi kan
få os lidt Vodka og Ballalajkadans
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 med sidevogn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-10-03 09:53

Pcman wrote:
> Jeg håber vi kan mødes engang til foråret, alle os Russerfreaks, så vi kan
> få os lidt Vodka og Ballalajkadans

Har du meldt dig ind i klubben ? :) Vi skal jo ha' lavet en
Sjællandsk lokalafdeling ... :)

// Hans

Fra : Pcman

Dato : 03-10-03 11:58

> Har du meldt dig ind i klubben ? :) Vi skal jo ha' lavet en
> Sjællandsk lokalafdeling ... :)

Jeg har dd sendt mail til Dnepr.dk og anmodet om et medlemskab.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960