Forskel på dyr og billig olie
Fra : Hjalte

Dato : 28-09-03 10:23

Hvad er forskellen, om man køber en liter olie for 60 kr, på den
lokale tankstation, eller om man bruger flere hundrede kr. for samme
mængde.

Noget der kan give nogle eksempler?

---
Med venlig hilsen.
Hjalte

Fra : Kolonorma

Dato : 28-09-03 18:36

Eller 15 kr pr liter i aldi?
"Hjalte" <hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> skrev i en
meddelelse news:o1adnvso36agla6cau52m12sbl9plgm91t@4ax.com...

Fra : phg1

Dato : 28-09-03 21:35

"Hjalte" skrev d. 28-09-03 10:23 dette indlæg :
> Hvad er forskellen, om man køber en liter olie for 60 kr, på den
> lokale tankstation, eller om man bruger flere hundrede kr. for samme
> [...]

det er både den måde det er lavet på og aditiverne syntetisk olie er
råolie der er splittet op og fremstillet på labaratorie derfor er det
dyrt mineralsk er groft sagt råolie der er renset og tilsat aditiver.du
vil nogle gange se supermarkeder have syntetisk olie på tilbud men det
er paralelimpoteret hvis du lægger mærke til det er etiketen på engelsk
dvs. det ikke er olie der er beregnet til det danske marked men jeg har
brugt det uden problemer ud fra devisen at alt olie er af en høj
kvalitet idag og bare man tilpasser skifteintervallerne tror jeg ikke
der er problemer,med hensyn til at servicestadioner tager 60kr for deres
billigste olie syntes jeg det er ren tyveri

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-03 21:56

phg1 wrote:
[...]

Vrøvl. Opfylder olien API-kravene, er det underordnet, hvor den sælges.

M.v.h.

Fra : Leif Neland

Dato : 29-09-03 03:03

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> :: danske marked men jeg har brugt det uden problemer ud fra devisen at
>
> Vrøvl. Opfylder olien API-kravene, er det underordnet, hvor den sælges.

Så må man håbe supermarkedet er mere ærlig med oliekvaliteten end med
fedtprocenten i hakket kød.

Leif

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-09-03 18:56

Leif Neland wrote:
> "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> Så må man håbe supermarkedet er mere ærlig med oliekvaliteten end med
> fedtprocenten i hakket kød.

Du kan jo undlade at købe hos Coop.

Køb den et sted der sælger rigelige mængder, fex Bilka eller andet.
Og køb så et anerkendt mærke, så går det nok.

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-03 21:15

Roberto Saldo wrote:
:: Så må man håbe supermarkedet er mere ærlig med oliekvaliteten end med
:: fedtprocenten i hakket kød.
:
: Du kan jo undlade at købe hos Coop.

Hvad snakker du om!?

: Køb den et sted der sælger rigelige mængder, fex Bilka eller andet.
: Og køb så et anerkendt mærke, så går det nok.

Du kan roligt købe OK's olie i Brugsen. Er fulgt på højde med anden olie på
markedet - ofte bare billigere.

M.v.h.

Fra : Tom

Dato : 29-09-03 21:21

> Du kan roligt købe OK's olie i Brugsen. Er fulgt på højde med anden olie

> markedet - ofte bare billigere.

Jeg kan se det for mig.
Michael Schumacher's mekaniker står i "Brugsen" ok køber olie til F2003
bilen

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-03 22:54

Tom wrote:
::: Du kan roligt købe OK's olie i Brugsen. Er fulgt på højde med anden
::: olie på markedet - ofte bare billigere.
::
:: Jeg kan se det for mig.
:: Michael Schumacher's mekaniker står i "Brugsen" ok køber olie til
:: F2003 bilen

Tjah, Ok's fuld-synth 5W-40 er i hvertfald af samme kvalitet som Shell's
fuld-synth 5W-40.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-09-03 10:02

Henrik B. wrote:
> Roberto Saldo wrote:
> :: Så må man håbe supermarkedet er mere ærlig med oliekvaliteten end med
> [...]

Hvis du:

1) læste hele mit indlæg, quotes incl.
2) ikke klippede det hele væk

så ville du vide!

> [...]
> : Og køb så et anerkendt mærke, så går det nok.
>
> Du kan roligt købe OK's olie i Brugsen. Er fulgt på højde med anden olie på

Den lader vi så stå et øjeblik.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-03 22:39

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> skrev i en meddelelse

> Den lader vi så stå et øjeblik.

Så længe du ikke frembringer dokumentation for dine abenbart dårlige
erfaringer med OK's olie, så synes jeg at du skulle passe på med hvad du
udtaler dig om. Det er i hvertfald åbenlyst at du ikke aner en reje om OK's
olier.

M.v.h.

Fra : Jakob K

Dato : 02-10-03 09:06

Deltager ikke i latterlig diskussion , men:

Vil bare sige at jeg har kørt 10 år på den billige fra Aldi (der
forresten er produceret af Statoil) uden problemer overhovedet. Så køb
bare den billige...

mvh
JAKOB

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-10-03 22:57

"Jakob K" <jk@starfighter-cph.com> wrote in message
> Deltager ikke i latterlig diskussion , men:

Samme her....

> Vil bare sige at jeg har kørt 10 år på den billige fra Aldi (der
> forresten er produceret af Statoil) uden problemer overhovedet. Så køb
> bare den billige...

Jeg har også drukket Nettos paprødvin i 10 år - uden problemer
overhovedet.... den virker fint
Så køb bare den billige.....

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-10-03 09:25

> [...]
> erfaringer med OK's olie, så synes jeg at du skulle passe på med hvad du
> udtaler dig om. Det er i hvertfald åbenlyst at du ikke aner en reje om

Roberto talte vist ikke om olien, men om kødets fedtprocent.

Mht. OK olie anbefalede du mig den for et par måneder siden. Jeg har indtil
videre kørt ca 3 kkm med den og for mig virker den helt i orden. Så den vil
jeg bruge fremover.

MVH Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 02-10-03 16:12

Fam. Olsen wrote:
:: Roberto talte vist ikke om olien, men om kødets fedtprocent.

Roberto skrev: "Du kan jo undlade at købe hos Coop."

M.v.h.

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-10-03 16:19

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message news:3f7c4036$0$32508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Fam. Olsen wrote:
> :: Roberto talte vist ikke om olien, men om kødets fedtprocent.
>
> Roberto skrev: "Du kan jo undlade at købe hos Coop."

Har du slet ikke fulgt med i nyhederne og forbruger stof ?? der har været for meget
fedt i oksekød i forhold til hvor meget der stod på pakke, og det var især Coop
forretninger der var problemer med.
Men jeg skal da ellers lige love for du farer i flint hvis man generer Coop hva.
--
Hilsen Martin.
Fræsende rundt i en Escort 1.8 Sport

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-10-03 17:34

Henrik B. wrote:
> Fam. Olsen wrote:
> :: Roberto talte vist ikke om olien, men om kødets fedtprocent.
>
> Roberto skrev: "Du kan jo undlade at købe hos Coop."

Undskyld hvis du er blevet harm, det var ikke meningen.

Så vidt vides sælges OK hos Coop og det var dem der om ikke fuskede med kødet så manglede kontrol.

Mere er der ikke i det :)

Til sammenligning havde Dansk Supermarked lige så store problemer med fedtprocenten for år tilbage,
det var bare det omvendte problem, de havde for lidt fedt i og det er jo on ikke værre hvis ikke
hakkedrengene hænger ordentligt sammen.

Nå men det har jo ikke noget med biler at gøre så slut med det.

Mvh
Roberto