Hvordan renses eft. vand i olie?
Fra : Nicolai

Dato : 28-09-03 08:34

Hej med jer!
Jeg har haft vand i olien(tæret frostprop-er skiftet)Hvordan renser jeg
systemet for vandrester, inden ny olie?
Nicolai.

Fra : A. K.

Dato : 28-09-03 08:40

"Nicolai" <nic.pernille@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer!
> Jeg har haft vand i olien(tæret frostprop-er skiftet)Hvordan renser jeg
> systemet for vandrester, inden ny olie?
> Nicolai.
Jeg har tidligere brugt at påfylde ½motorolie og ½ dieselolie og starte
motoren med det, og lade den gå i tomgang 5 - 10 min. hvorefter jeg skiftede
olien til nyt af den kvalitet der nu skulle bruges til motoren, og der har
der ikke været spor efter vand bagefter.

Fra : p.jarnbak

Dato : 28-09-03 09:54

"Nicolai" <nic.pernille@email.dk> wrote in message
> Hej med jer!
> Jeg har haft vand i olien(tæret frostprop-er skiftet)Hvordan renser jeg
> systemet for vandrester, inden ny olie?
> Nicolai.

Jeg har prøvet at fylde billig-billig olie på og så køre en tur på en 5 km
for
derefter at skifte til normal olie og så et nyt filter.
Hej Palle.

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 28-09-03 10:22

> Jeg har haft vand i olien(tæret frostprop-er skiftet)Hvordan renser jeg
> systemet for vandrester, inden ny olie?
> Nicolai.

Skift olie og kør, når andet bliver varmt fordamper det uden at din motor
tager skade

Fra : p.jarnbak

Dato : 28-09-03 10:57

> Skift olie og kør, når andet bliver varmt fordamper det uden at din motor
> tager skade

Jeg tror ikke at kølervæsken fordamper, det er nok kun vandet.
Kølervæsken er noget klisterstads der skal ud af motoren.
Hej Palle.

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 28-09-03 16:58

> Jeg tror ikke at kølervæsken fordamper, det er nok kun vandet.
> Kølervæsken er noget klisterstads der skal ud af motoren.
> Hej Palle.

Hmm kan du have ret i, men mon ikke at det fordamper alligevel elelr kommer
ud ved næste olieskift

Fra : p.jarnbak

Dato : 28-09-03 22:17

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> wrote in
message news:3f7704ee$0$32481$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hmm kan du have ret i, men mon ikke at det fordamper alligevel elelr
kommer
> ud ved næste olieskift

Tør du spare en 100 kr seddel til lidt olie model billig.Jeg tør ikke!
Hej Palle.
Der brugte 2 gange frisk olie til at skylle med.