EU-godkendt mc uden stænklap!?...
Fra : Hans Paulin

Dato : 27-09-03 06:58

....nu er jeg forvirret...

....jeg er i årevis blevet belært af blandt andre Færdselspolitiet om
nødvendigheden af at have en stænklap, som slutter et sted mellem 12 og
15 cm. over centrum af bagakslen på mine skiftende motorcykler (eller
hvor mange cm. der nu er tale om) for at tilgodese færdselssikkerheden -
og nu ser jeg til min rædsel i det sidste nummer af Touring Nyt på side
49 en hel ny Honda CBR 600 godkendt til kørsel på danske veje, hvor
omtalte element fuldstændig mangler - så omtalte afstand for mit
uskolede øje andrager noget, der ligner en halv meter!?

Hvad med færdselssikkerheden, spørger jeg bare?

Vil der ikke blive slynget store mængder vand, sand og måske grus op på
bagvedkørende, uskyldige medtrafikanter - muligvis med døds-ulykker til
følge?

Kan man ikke forvente, at Folketinget i en for sikkerheden så vigtig sag
vil gribe ind og lave et EU-forbehold, så ulykketallet på vejene ikke
fremover vil stige?

Eller at DMC vil se nødvendigheden af en øjeblikkelig indgriben -
ligeledes for at forhindre alvorlige uheld?

Alle med indsigt i færdselssikkerhed må da kunne se - alene med baggrund
i de utallige bøder, der i tidens løb er blevet uddelt for overtrædelse
af denne lovparagraf - at der hér er tale om en virkelig alvorlig sag!

Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 27-09-03 09:21

> ...nu er jeg forvirret...

*LOL*

--------------------------
/| /| |
||__|| | Please don't
/ O O\__ feed
/ \ the trolls
/ \ \
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-09-03 11:00

On Sat, 27 Sep 2003 07:58:27 +0200, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

ARH Hans - nu må du styre dig

>Alle med indsigt i færdselssikkerhed må da kunne se - alene med baggrund
>i de utallige bøder, der i tidens løb er blevet uddelt for overtrædelse
>af denne lovparagraf - at der hér er tale om en virkelig alvorlig sag!

Sidste gang der var "stænklaptvang" på biler var det for at få penge i
statskassen, selv om det officielt var karmufleret som
færdselssikkerhed - Der var afgift på stænklapper - Kreativt ikk'?
Da tvangen blev ophævet (ved lov) kvitterede mange bilister ved at
demontere skidtet og henkaste det i daværende justitsminister
Hækkerups have.

Og lige en til:
Dengang udlandet så det praktiske i at have blinklys på MC var det
forbudt i DK, så de skulle demonteres.
Senere da fornuften trængte ind hos politikkerne måtte blinklysene
gerne sidde der, MEN man skulle stadig række armen ud.
Halvreddet, næsten uden at tabe ansigt )
Senere faldt så kravet om at skulle vifte med armene.
Ved næste generationsskifte på "Borgen" blev blinklys påkrævet ved lov
- over 25 år senere end alle andre havde set lyset.

Og nok een:

Dengang dobbeltsædet (twinsæde) blev moderne i alle andre lande var
det forbudt i DK.
Da man endelig erkendte at det var kommet for at blive forlangte
myndighederne i DK at der blev monteret en strop i form af en stålwire
over sædet som en evt. passagerer kan holde fast i.
Længe senere erkender samme myndigheder at der ikke er en sjæl der
holder i stroppen, de har taget fejl og dropper wiren.

Og bare vent - Således går det også med stænklappen.
Nu kan det pludselig accepteres at "synslappen" mangler med den
argumentation at moderne dæk ikke slynger så meget skidt op fra vejen,
eller at vejene er blevet meget bedre og renere.
At forvente at lovgiverne og ordensmagten skal indrømme at de har
været på vildspor er for meget.
Det sker aldrig.

Tænk hvis staten skulle tilbagebetale de udgifter de uberettiget har
lagt på borgerne.
Har du nogensinde hørt om statsbankarot?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-09-03 12:03

Steen Gruby wrote:
> On Sat, 27 Sep 2003 07:58:27 +0200, "Hans Paulin"
> <hans_fjernes_@it.invalid> wrote:
>
> ARH Hans - nu må du styre dig

....én er jo bare forvirret!

....efter murens fald - og efter at der blæser nye vinde i Albanien -
frygter jeg for vor danske egenart og kulturskatte, når og hvis frø fra
andre samfund blæser ind over hegnet til Danmark...

....hvordan skal vi vide, at vi er på hjemstavnens grund, hvis vi
pludselig ser os omgivet af de nye stænk-lappeløsninger i trafikken,
hvor vi hidentil har været på sikker grund med *vores* løsninger
monteret på de smukke gamle veteranmotorcykler, som i så rigt mål pryder
det danske gadebillede...

> At forvente at lovgiverne og ordensmagten skal indrømme at de har
> været på vildspor er for meget.

....man har jo lov til at drømme...

> Det sker aldrig.

> Tænk hvis staten skulle tilbagebetale de udgifter de uberettiget har
> lagt på borgerne.

....he he...

> Har du nogensinde hørt om statsbankarot?

Jeps!

I din oversigt over statens omsorg over for dens borgere savnede jeg
oplysningen om styrthjelme, der oprindelig var forbudt at benytte under
kørsel på alm. vej...

Fra : Hekto

Dato : 27-09-03 13:17

In article <bl3qn9$4ml$1@sunsite.dk>, Hans Paulin says...
> I din oversigt over statens omsorg over for dens borgere savnede jeg
> oplysningen om styrthjelme, der oprindelig var forbudt at benytte under
> kørsel på alm. vej...

Ja, og så endda fordi den slags kunne opildne svage sjæle, til at køre
race!!
--
/Hekto

Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-09-03 13:32

Hekto wrote:
> In article <bl3qn9$4ml$1@sunsite.dk>, Hans Paulin says...
>>
> Ja, og så endda fordi den slags kunne opildne svage sjæle, til at køre
> race!!

....he he LOL

....hvad har vi dog gjort, siden vi skal udsættes for den danske
lovgivning?

Fra : Hekto

Dato : 27-09-03 13:16

In article <lqmanv0ia2jrcnilcga21uuqffgec39cq5@4ax.com>, Steen Gruby
<steen.gruby@(at)gruby.dk> says...
> Har du nogensinde hørt om statsbankarot?

Det er da forekommet her i DK!!! Da Alberti rendte med kassen!

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-09-03 14:41

On Sat, 27 Sep 2003 14:15:46 +0200, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

Hov Brian.

>Det er da forekommet her i DK!!! Da Alberti rendte med kassen!

Den gæld's ikk'
Det var et "insiderjob" så det har man glemt alt om.
Hukommelsen hos lovgiverne, når det gælder egne fadæser, rækker kun
til næste valg

Men min hukommelse er da heller ikke for god når jeg kunne glemme den
med styrthjelmen.
Og den er vel det mest groteske eksempel.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-09-03 16:20

Steen Gruby wrote:

> Hukommelsen hos lovgiverne, når det gælder egne fadæser, rækker kun
> til næste valg

"Dét har jeg ikke sagt!"

> Men min hukommelse er da heller ikke for god når jeg kunne glemme den
> med styrthjelmen.

....du er tilgivet

> Og den er vel det mest groteske eksempel.

....dine andre eksempler var lisså herlige som dét!

Fra : Hekto

Dato : 28-09-03 00:03

In article <jh4bnvkobd287id6hj7l4ufl90k10bqktt@4ax.com>, Steen Gruby
<steen.gruby@(at)gruby.dk> says...
> Den gæld's ikk'
> Det var et "insiderjob" så det har man glemt alt om.
> Hukommelsen hos lovgiverne, når det gælder egne fadæser, rækker kun
> til næste valg

Ja, ingen taler jo om dengang da Anker var ved at gældsætte landet, i
en sådan grad, at vi stadig slæber rundt på renter og afdra af enorme
dimensioner!?

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-09-03 09:54

Hekto wrote:

> Ja, ingen taler jo om dengang da Anker var ved at gældsætte landet, i
> en sådan grad, at vi stadig slæber rundt på renter og afdra af enorme
> dimensioner!?

....lavede den maniodepressive H.C.Hansen (?) ikke samme stunt?

Fra : Hekto

Dato : 28-09-03 10:44

In article <bl67he$k22$1@sunsite.dk>, Hans Paulin says...
> ...lavede den maniodepressive H.C.Hansen (?) ikke samme stunt?

Jo, han startede vel den politiker-mode bare at dele ud, og så enten
hive pengene op af borgernes lommer igen, samt låne vildt i udlandet.

Man kan altid låne eller spare sig til penge. Desværre bliver man så
indhentet af tilbagebetalinger og krav om endnu flere penge.
Det er en vanskelig kunst at få forretningen Danmark til at køre rundt,
som en sund virksomhed, hvor indtægter svarer til udgifter ... og der
så alligevel er råd til milde gaver, så man kan blive genvalgt!

Mon vi nogen sinde får hele historien om Thulebasen, og hvad vi rent
faktisk fik i modydelse?

Fra : Charlotte Petersson

Dato : 28-09-03 18:15

Jeg mener at vide at vores forældre ikke havde meget imod at bruge pengene.

--
Charlotte Petersson
Lykkelig ejer af en lortebrun guldvirago.

Fra : Armand

Dato : 26-09-03 21:50

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en
> In article <lqmanv0ia2jrcnilcga21uuqffgec39cq5@4ax.com>, Steen Gruby
> <steen.gruby@(at)gruby.dk> says...
> >
> Det er da forekommet her i DK!!! Da Alberti rendte med kassen!

Mnjaeh - Så langt kom den sag vist heller ikke :-/

--
Armand.

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-09-03 16:22

Armand wrote:

snip

Armand: du er bagud!

....ca. 15 timer!

Fra : Armand

Dato : 27-09-03 19:07

Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
> Armand wrote:
>
> snip
>
> Armand: du er bagud!
>
> ...ca. 15 timer!

Tak jeg hár opdaget det - Det er mit sædvanlige problem (med at PC-uret skal
indstilles efter hver opstart) som jeg liige glemte
Da det kun drejer sig om to indlæg, og da min brug af sletning og
genindsendelse ved tidligere lignende lejlighed også bragte forvirring
valgte jeg i dag at ignorere fejlen!!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-09-03 19:16

Armand wrote:
> Det er mit sædvanlige problem (med at
> PC-uret skal indstilles efter hver opstart) som jeg liige glemte

....nyt batteri?

> Da det kun drejer sig om to indlæg, og da min brug af sletning og
> genindsendelse ved tidligere lignende lejlighed også bragte forvirring
> valgte jeg i dag at ignorere fejlen!!

....så pyt da!

Fra : Jens U

Dato : 27-09-03 19:21

Armand skrev ...

> Hans Paulin skrev ...

> Tak jeg hár opdaget det - Det er mit sædvanlige problem
> (med at PC-uret skal indstilles efter hver opstart)
> som jeg liige glemte

Hej Armand

Kan du lave en motorcykel, så kan du vel også skift et batteri i pc'en
til 15 kr. så den herefter husker klokken.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Armand

Dato : 27-09-03 19:55

Jens U <reveredk@e-box.dkX> skrev i en
> Armand skrev ...

> Kan du lave en motorcykel, så kan du vel også skift et batteri i pc'en
> til 15 kr. så den herefter husker klokken.

Arrh, sådan en gearkasse-adskillese er nu noget helt andet håndgribeligt at
gå ombord i
Og så er der lige dét med at få taget sig sammen både til at skaffe og
montere batteriet

--
Armand.
(¨á time nu!)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-09-03 20:13

> Og så er der lige dét med at få taget sig sammen både til at skaffe og
> montere batteriet

Sådan et CR2032 kan næsten købes overalt, garanteret også i Rema ovre på den
anden side af vejen, og monteringen tager ikke meget over 5 min.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 27-09-03 22:40

Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en

> Sådan et CR2032 kan næsten købes overalt, garanteret også i Rema ovre på
den
> anden side af vejen, og monteringen tager ikke meget over 5 min.

Og ihvertfald hos T-hansen der jo kun ligger 5-600 m herfra nu!
Tak for type# !

--
Armand.