Erfaringer og data på Mazda 626 2.5 V6?
Fra : Jensen

Dato : 27-09-03 22:04

Hej

Jeg har kigget på ovenstående, men ikke rigtigt styr på hvad jeg skal være
opmærksom på ved køb af denne bil, derfor håber der er nogen der kan give et
par råd?

Fra : NHF

Dato : 28-09-03 08:13

Start med at få oplyst prisen på forsikringen, dette holdt mig langt væk!

/NHF

Fra : Rasmus

Dato : 28-09-03 12:33

"NHF" <xxxfupfrede@hotmail.dk> wrote in message
> Start med at få oplyst prisen på forsikringen, dette holdt mig langt væk!

Hos mit selskab koster en 626 2.5 v6 kun ca. 400kr mere om året end den 2.0
jeg har....

mvh
Rasmus

Fra : margit

Dato : 28-09-03 12:55

Hej

Har rullet rundt i sådan en svend (årg 92/93) i et halvt års tid nu, den har
foreløbig rundet de 281000 og det eneste den har kostet mig ind til videre
er en ny tandrem + en defekt hydraulisk remstrammer (3500kr incl montering),
kan kun anbefale at få tandremmen skiftet ved købet da 24 bøjede ventiler
ikke er at spøge med.

Motoren har en tendens til at klapre og det er almindelig kendt for denne
motor, men det kan minimeres kraftigt ved at bruge fuldsyntetisk 5w/40 olie
og hyppige olieskift. man hører tydeligt når motoren har brug for frisk olie
da den begynder at klapre ca 6/7000km efter olieskift. chassis+motor er
fælles med ford probe gt og mazda Mx6. se mere her:

http://homepage.ntlworld.com/dorothy.bradbury/probemx/

Op til 14/15 km literen ved MEGET pæn kørsel. Check kurverne for VRIS
systemet på ovenstående hjemmeside så kan du se hvordan du kører mest
økonomisk.

Rust : lidt bobler i de bagerste skærmkanter + en smule overfladisk i
undervognen ikke noget alvorligt men skal laves inden vinter så det ikke
udvikler sig.

Er der noget specifikt du vil vide så spørg. Men alt i alt en rigtig dejlig
vogn med masser af køreglæde og komfort og så gør det jo heller ikke noget
at den kører speedometeret helt ud og rammer 100/kmt på omkring 7 sek, det
er bare meget dyrt i benzin at udnytte alle hypperne.

Mange hilsner
Thiemer