> Er godt klar over, en DOHC er at foretrække, men hvad
> med vedligehold af denne ?
Jeg har ikke haft andet end en Lamdasonde og en mapsensor. Ud over
selvfølgelig hvad jeg har slidt op *GGG*
>
> Synes jeg hører mange småting med følere osv. som
> er defekte, og motorer som går ujævnt fordi motorstyringen
> er for dårlig osv ?
>
Næh de er sgu ikke dårligere end så mange andre biler, min har gået 280000
km nu, men min motor har kun gået 180000, grunden til skiftet var et flækket
topstykke fordi jeg havde kørt for længe med en def. toppakning.
> Hvad kører længst uden fejl, en 'simplere'
> OHC eller en mere avanceret DOHC med
> smart motorstyring, sonder og proper osv

?
>
Hvis din OHC'er er med indsprøjtning er det næsten samme styring om der er
forskel skal jeg ikek kunen sige, er den med karburator køre den i en
evighed uden fejl.
> Personlig har jeg kun erfaret tændingsbanken
> i min egen gamle OHC'er, men har ellers altid
> opført sig eksemplarisk mht. speederrespons,
> behagelig tomgangshastighed og hvad man eller
> kan forvente.
>
ja det er en stabil motor som kun har lidt problemmer med ventilstamme
pakningerne og knasten men ellers er en god motor.
> Kunne en DOHC fåes med alm. kaburator egentlig ?
> Hvor mange forsk. motorstyringer brugte Ford i Sierra 2.0 DOHC'en ?
Ja den kan fås med karb. men det er klart at fortrække med indsp. Så vidt
jeg kan huske blev den kun lavet med en model motorstyring, om de så løbende
har opdateret og forbedret softwaren i den skal jeg ikke kunne sige.
--
Mvh
Bjørn ingebrigtsen
Sierra 2,0 DOCH