Tunig af bil og syn
Fra : Ukendt

Dato : 26-09-03 20:07

Hej i gruppen. Håber i kan hjælpe mig med et link eller lign.
Snakkede lidt med en kammerat i dag.
Hvordan er det det er med tuning af biler og synshallen...
Er der ikke noget med at man gerne må tune den originale motor
som man har lyst, så længe man overholder diverse krav til støj
og forurening. Men hvis man ilægger en anden motor må den max have
20% flere heste...
Har i nogen link eller klare facts om emnet ?

Mvh
Jimmy

Fra : Møller

Dato : 26-09-03 20:34

"Jimmy_K" <jimmy_k76SnabelAhotmail.com> wrote in message
> [...]
> 20% flere heste...
> Har i nogen link eller klare facts om emnet ?

Jo da igen igen
http://www.fstyr.dk/sw1058.asp
--
Møller

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 26-09-03 21:10

> [...]
> Er der ikke noget med at man gerne må tune den originale motor
> som man har lyst, så længe man overholder diverse krav til støj

Jo i principet, men tuner du over 20% skal du til syn ogd er skal du
overholde en amsse regler om forurening og støj, samt at der er nogen regler
om hvad du må gøre uden at betale afgift af bilen igen.

> Men hvis man ilægger en anden motor må den max have
> 20% flere heste...
> Har i nogen link eller klare facts om emnet ?

En anden motor må max have 20% og skal oerholde forureningskravende på lige
fod som din gamle motor.

Men prøv at se på www.powerpage.dk der står lidt om det

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-03 12:28

Takker mange gange for hjælpen !

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-09-03 12:13

"B.Ingebrigtsen" wrote:

> Jo i principet, men tuner du over 20% skal du til syn ogd er skal du
> overholde en amsse regler om forurening og støj, samt at der er nogen regler
> om hvad du må gøre uden at betale afgift af bilen igen.

Du skal også til syn selv om du tuner mindre end 20%. Check det
link til Færdselsstyrelsen Møller sendte, der står bla. "Når der
er foretaget konstruktive ændringer skal bilen altid fremstilles
til syn, og der skal oplyses om ændringerne"

--
Hygge..
Thomas