Gode tegninger til stativ - 18' sejlbåd
Fra : Fly

Dato : 26-09-03 18:25

Hejsa!

Jeg vil have lavet mig et nyt stativ inden båden skal op.
Er der nogle, som har nogle forslag til tegninger?

Båden vejer ca. 500 kg, så jeg vil helst lave det i træ, men har mulighed
for evt. at få svejset noget. Båden kan ikke stå på kølen, men skal "hænge"
i f.eks. 4 støtter - det er afprøvet, og det virker fint.

Båden er en Sailfish 18, hvis nogle kender den, men kølen han ikke hejses
helt op, så trailerforslag dur ikke

Ønsker bare lidt forslag til konstruktionen.

Tegninger kan ligges i dk.binaer eller mailes til adressen herunder (husk at
fjerne 'MONKEY')

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : SGK

Dato : 30-09-03 11:21

Tjek www.maximalt.dk

Jeg mener der er en tegning på et træstativ, som engang har været i bådnyt

Søren

Fly <doktor_flyMONKEY@hotmail.com> wrote in article
<3f7476f1$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 30-09-03 23:15

Ligger under "Teknik og vedligehold"

Bjarke

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 01-10-03 07:32

Til min Sailfish 18 på 500 kg har jeg to bukke. Yderstolperne hælder lidt
indaf, og der er et kryds, og en bundbjælke. På den forreste hviler den på
krydset, på den bageste på en topbjælke, da den er fladere der.
Yderstolperne står selvfølgelig på to tværbjælker, solidt fastgjort

Man kan så evt spænde dem sammen når båden står der, men det har jeg ikke
gjort. Faktisk bruger jeg dem ikke mere da jeg har købt en anhænger til
båden, så hvis du bor på Fyn ...

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse