Hvilket bil har 7 personsæder
Fra : Rasmussen

Dato : 26-09-03 15:36

Jeg ved at en Volvo 240-740 kan man få to sæder bagved, men jeg bryder ikke
de bil fordi de ser lige mod ruden.

Sådan skal alle se lige mod fører.. Jeg ved ikke hvad for mærke som Ford,
Opel, Mazda osv der har slags 7 personsæde.. Det skal ikke være helt nyt
bil, men brugt bil som jeg vil købe.. Ved du hvad for en bil der har denne
type

Mvh Karina

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-09-03 15:56

"Rasmussen" <blonds@mail.dk> skrev i en meddelelse
>Ved du hvad for en bil der har denne
>type

de fleste busser, fx. caravelle, Mazda B2200, Fiat Ducato

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : claus b. p.

Dato : 26-09-03 16:13

"Rasmussen" <blonds@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Opel, Mazda osv der har slags 7 personsæde.. Det skal ikke være helt nyt
> bil, men brugt bil som jeg vil købe.. Ved du hvad for en bil der har

Opel Zafira er nok til at komme i nærheden af, ellers er der MPV'er fra
Citroën/Peugeot eller VW/Ford/Seat. Men de er dyre, så hvis man kan finde en
model fra før september - 2000 kan de være registreret som autocamper på 60%
afgift med 7 sæder.
/Claus

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 28-09-03 08:07

claus b. p. wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> [...]
> en model fra før september - 2000 kan de være registreret som autocamper

Hvor kommer det med før september 2000 fra?
Mig bekendt betaler man stadigvæk 60%'s afgifter på campere.
Har det noget med antallet af sæder at gøre?

http://www.vw.dk/microsite/events/sharan_camper/default.htm siger f.eks.
stadigvæk 60% men nævner dog godt nok at der kun er 5 sæder mod normalt 7.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"De kunne også forsøge at bide i en plæneklipper"
-- Monrad og Rislund: Krabbepigen

Fra : claus b. p.

Dato : 29-09-03 10:28

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> wrote in message
> [...]
> stadigvæk 60% men nævner dog godt nok at der kun er 5 sæder mod normalt 7.

Nye regler trådte i kraft ca. 1/1 2000, med dispensation for indreg. til
1/9. Indebar bl.a. krav til højere vægt, isolation, sovepladser til alle
m.m. (Ca. som jeg husker det.) Derfor ikke 7 sæder mere.
/Claus

Fra : Thomas

Dato : 26-09-03 18:35

Peugot har jeg da set nogle gange med 3 rækker sæder,

fx 505 i stationcar agtig udgave

som denne http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=264600060

Mvh

Thomas

Fra : anders majland

Dato : 26-09-03 18:32

> [...]
nyt
> bil, men brugt bil som jeg vil købe.. Ved du hvad for en bil der har

Mazda 626 oog peugeot 407 er 2 bud - De plejer vist at hedde family
eller lign

/A

Fra : Rasmus

Dato : 26-09-03 23:08

Jeps 505 er lavet med to sæderækker bagved. Citroen har vist også lavet
noget ligende, men kan ikke huske modelnavnet. 407 ?? den er ikke kommet på
marked endnu !!!

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-09-03 10:00

Rasmus <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote:

> Jeps 505 er lavet med to sæderækker bagved. Citroen har vist også lavet
> noget ligende, men kan ikke huske modelnavnet. 407 ?? den er ikke kommet på
> marked endnu !!!

Peugeot 406 kan også leveres med det, men sæderne vender bagud. Og så
skal de være bestilt fra fabrikken. De er derfor ikke ret mange af den
slags på brugtmarkedet, mig bekendt. Peugeot 407 kommer først til næste
år. Hvad den indeholder aner ingen. Citroën CX kunne fås med ekstra
bagsæder, men jeg ved ikke, om de nyere også kunne. Jeg vil næsten tro,
at det var muligt i XM, men dem er der vist heller ikke mange af på
brugtmarkedet.
Den billigste mulighed for 7 sæder er vel Peugeot Partner eller
Citroën Berlingo, der er søstermodeller. I dem kan sæderne
eftermonteres. Så er der Peugeot 307 SW, men den er så ny, at
brugtpriserne stadig er høje.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : anders majland

Dato : 28-09-03 17:02

> Den billigste mulighed for 7 sæder er vel Peugeot Partner
eller
> Citroën Berlingo

Hvis det skal være billigt og brugt, så afskiv ikke en 90'er mazda 626.
Modellen levede vist helt til 97 og der sikkert nogle 7 personers som
min der ikke er rustet op endnu ....

/A

Fra : Peter Weis

Dato : 27-09-03 17:21

> [...]
nyt
> bil, men brugt bil som jeg vil købe.. Ved du hvad for en bil der

Foruden de allerede nævnte, så er der også 7 sæder i Honda Stream.

mv
Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-03 20:21

[...]