ebay
Fra : Christian Andreasen

Dato : 25-09-03 21:29

Hej

Er der mon nogen der ved hvad jeg gør når jeg har vundet en auktion på
ebay.de og sælgeren ikke svarer på mine mails?
Jeg har prøvet at skrive til ham utallige gange siden Lørdag (hvor jeg vandt
aukt.) og har intet hørt. Har mailet med ham tidligere vedr.
forsendelsesomkostninger, men nu hører jeg intet. Jeg har desuden
konstateret at han selv har købt MC-ting på ebay i løbet af ugen, så han er
da i live og ved sin PC.

Sælger er måske utilfreds med prisen, men ikke desto mindre hænger han vel
på salget?

Mvh
Christian (som håber på hjælp)
gsx-r750w

Fra : flemsus

Dato : 25-09-03 21:40

Christian Andreasen wrote:
> [...]
> han er da i live og ved sin PC.
>
> Sælger er måske utilfreds med prisen, men ikke desto mindre hænger

Den er svær. Jeg har selv oplevet det samme.
Og da jeg så gav ham en negativ karakter vågnede han pludselig til live og
gav mig en negativ tilbage i synet. Men giv ham lidt flere dage + mails.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Hekto

Dato : 25-09-03 21:51

In article <3f735002$0$20870$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Christian
Andreasen says...
> Sælger er måske utilfreds med prisen, men ikke desto mindre hænger han vel
> på salget?

Ja, man er forpligtet til at sælge, og også til at aftage!
Du kan skrive og klage, eller give ham en dårlig anmeldelse, som de
færreste er glade for.
--
/Hekto

Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Richard

Dato : 25-09-03 21:52

Christian Andreasen wrote:
> Er der mon nogen der ved hvad jeg gør når jeg har vundet en auktion på
> ebay.de og sælgeren ikke svarer på mine mails?

Ja, det har jeg også oplevet en gang; men det viste sig, at sælger havde
mailadresse på et obskurt domæne, som jeg havde blokeret for i mit
personlige spamfilter hos TDC efter at have modtaget noget spam. Viser
blot hvor amatøragtig TDC's afsender/domæne-baserede spamfilter er (har
klaget direkte, så jeg kan godt tillade mig at bagtale dem her). Spam
skal filtreres på indholdet, ikke på afsender/domæne.

> [...]
> forsendelsesomkostninger, men nu hører jeg intet. Jeg har desuden
> konstateret at han selv har købt MC-ting på ebay i løbet af ugen, så han er

Har du skrevt til ham både gennem eBay og på hans mailadresse - den får
du jo adgang til, når du har vundet auktionen?

- hjælper det ikke efter en uge, så kontakt ebay og bed dem hjælpe dig.
Det gør de gerne - de får jo ikke deres salær, før handlen er gået i
orden og sælger har fået sine penge

> Sælger er måske utilfreds med prisen, men ikke desto mindre hænger han vel
> på salget?

Solgt er solgt; det er næppe tilfældet, så havde han sat en højere
udbudspris, eller reservem hvis det er i fx USA. Skulle det være
tilfældet, er det også eBay, du skal pudse på ham. Men vent med det, til
alt andet er prøvet, giver ikke en god rating, hvis han/hun nu har en
god grund. Også selv om du kan kommentere din rating og forklare din
handlemåde

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Christian Andreasen

Dato : 25-09-03 23:18

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har du skrevt til ham både gennem eBay og på hans mailadresse - den får
> du jo adgang til, når du har vundet auktionen?

Jeg har skrevet både via alm. mail og via ebay, så han burde have fået mine
beskeder. Jeg venter et par dage og ser.

Tak for hjælpen...

Christian

Fra : Nicolaj C.

Dato : 26-09-03 17:05

måske er sælgeren blot på ferie....

Fra : Christian Andreasen

Dato : 26-09-03 19:22

"Nicolaj C." <nic@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> måske er sælgeren blot på ferie....

Nej, var det bare så vel, men som jeg skrev i mit indlæg så har jeg set at
han selv har handlet i løbet af ugen...

Fra : Jørgen Winther

Dato : 26-09-03 23:09

"Christian Andreasen" <chrand@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Nicolaj C." <nic@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Nej, var det bare så vel, men som jeg skrev i mit indlæg så har jeg set at
> han selv har handlet i løbet af ugen...

Jeg har oplevet, hvordan sælger tilsyneladende ikke havde varen, når det kom
til stykket. Men bliv ved med at kontakte ham, og efter et par uger, hvis
han stadig ikke har svaret, så klag til eBay.

--
Jørgen

Fra : anders majland

Dato : 28-09-03 16:39

> Men bliv ved med at kontakte ham, og efter et par uger, hvis
> han stadig ikke har svaret, så klag til eBay.

Har du erfaring med klageproceduren ?
Kan den foregå vi en engelsk ebay selvom det er i tyskland ?

Jeg synes mulighedere på .de og co.uk er noget forskellige ...

/A - der pt har en plovmand i glemme hos et tysk firma der ikke har
svaret på email siden de sendte kontonummeret 7/9-2003

Fra : Christian Andreasen

Dato : 28-09-03 17:59

"anders majland" <andersDOTmajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Har du erfaring med klageproceduren ?
> Kan den foregå vi en engelsk ebay selvom det er i tyskland ?
>
> Jeg synes mulighedere på .de og co.uk er noget forskellige ...

Jeg har desværre ingen erfaring med klageprocedure, da jeg ikke har haft
brug for det endnu. Mit problem er at jeg er (meget)dårlig til tysk, så kan
det jo være lidt svært at forstå vejledningerne på ebay.de
Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så blander ebay sig ikke i
klagerne, det må man selv rode med - men jeg kan jo have misforstået det...
Jeg kan desuden ikke finde en mailadresse hos ebay.de som jeg kan skrive til
med henblik på at klage.

Christian

Fra : Richard

Dato : 28-09-03 19:00

Christian Andreasen wrote:

> [...]
> Jeg kan desuden ikke finde en mailadresse hos ebay.de som jeg kan skrive til

På eBay.de finder du dem under eBay Käuferschutz her (via links nederst):
http://pages.ebay.de/help/community/ins-guide.html

Men selv om du evt. har oprettet din eBay-konto i D-land, kan du godt
skrive til dem på fx engelsk - eller gå ind på ebay via de andre sites.
De tilsvarende sider finder du fx her - samme adresse for UK of S:

http://pages.ebay.co.uk/help/community/fpp.html

- se link til customer support nederst.

Fra : Christian Andreasen

Dato : 29-09-03 22:10

> [...]
> skrive til dem på fx engelsk - eller gå ind på ebay via de andre sites.
> De tilsvarende sider finder du fx her - samme adresse for UK of S:

Tak for hjælpen, det hjalp at logge ind via ebay.co.uk. Men kan man også eks
sende en klage via UK? Bliver den så sendt til D-land?

Fra : Richard

Dato : 29-09-03 22:21

Christian Andreasen wrote:

> Tak for hjælpen, det hjalp at logge ind via ebay.co.uk. Men kan man også eks
> sende en klage via UK? Bliver den så sendt til D-land?

Det ville jeg gøre i dit sted - i den sidste ende er det samme firma