290 i tæt trafik - Seriensport Racereport
Fra : Peder

Dato : 25-09-03 14:49

Hej
Sidste løb i Seriensport.
http://roadracing.netpartner.dk er opdateret med billeder og småfilm.
Denne gang også med en del billeder af fancy US biler på Hockenheim

21/9 - 290 km/t i tæt trafik
Pyha. Efter kun en lille uges pause er jeg i Tyskland igen.
Denne gang er vi på Hockenheim. Det er min 2. gang, så jeg har store
forventninger til forbedringer.
Sidst jeg var her, var min bedste tid 2:07 - og det var under
kvalifikationen. Jeg kørte 2:09 i ræset.
Jeg har bemærket, at jeg for at få point skal køre tider lige under 2
min. Så mit ambitionsniveau sænkes en smule.
Forberedelserne er til at overse, da jeg kan køre på de samme dæk
igen, så jeg skal egentlig bare smøre min kæde og checke vædsker.
Desværre er mit batteri stadig dårligt, så jeg bliver nødt til at lade
på det - igen.
Vi landede på banen i går, hvor der var noget US Cars ræseri. Jeg har
taget en masse billeder af det og lagt det længst nede i galleriet her
til højre. Der var en del ret sære biler i mellem.
På grund af ringe tilmelding, skal alle køre i samme dauerprüfung.
D.v.s. ca 150 motorcykler på en gang i alle mulige størrelser og
hastigheder. Meeeeget interessant...
Kvalifikationen går fint. Det er noget af en udfordring med alle de
cykler med alle mulige sære linier, men efter en tid går det egentlig
ret fint. Dog er det en ret syg fornemmelse at styrte ned af en kurvet
langside med 290 på speedometeret (omkring 260 ægte km/t) i tæt
trafik. Ikke desto mindre så jeg kun et styrt, og det var heldigvis et
langsommere sted.
Ud over en lille udskridning efter Sachskurven, havde jeg ingen
problemer. Bedste tid under kvalifikationen var 2:03. Ikke tosset i
den trafik.
Løbet foregik i hård sol og 27-29 grader, så det var ikke svært at
holde varmen. Jeg startede fra 16. plads igen, men havde ikke en super
start. Til gengæld fik jeg nogle rigtigt underholdende dueller med
mine medkørere. Særlig interessant var min fight med nr. 231.
Efter at have indhentet ham, lykkedes det efter nogen kamp at komme
forbi. Desværre ramte jeg frigearet i forbindelse med en nedgearing
før svinget på publikumslangsiden. Ud over at det var vanvittigt
ubehageligt ikke at have motorkontakt, betød fejlen at 231 strøg forbi
sammen med min ærkerival på Kawasakien. Det kunne jeg ikke have
siddende på mig, så dem jagtede jeg hårdt. Kawa'en passerede jeg nemt
på den kurvede langside, da jeg har en del flere HK end ham. Efter et
par omgange lykkedes det mig også at passere nr.231. Der var nu kun
2-3 omgange tilbage, så jeg var fast besluttet på at holde den
placering. Desværre lykkedes det ham at gå forbi mig på den sidste
omgang i hårnålen efter den kurvede langside. Men... da han valgte at
gå forbi på ydersiden, kom han lidt dårlig ud af svinget, og jeg kunne
nappe ham igen på strækningen efter. Siden så jeg ikke noget til ham.
Efter kampen fik vi hilst på hinanden, og vi var enige om at det var
en kanon match.
Placeringen rækte ikke point. 18. plads / 16. i point. Men bedste tid
var forbedret til 2:01, så igen er jeg tilfreds.
Min eneste bekymring er, at jeg er begyndt at overveje om jeg skulle
købe en nyere cykel til næste år. Gerne en med bedre affjedring.
Originalaffjedringen er ikke særlig god på en bane, og det er hurtigt
dyrt at udskifte. Og så vil jeg sikkert have bedre motor osv osv.
Meeen lad os se. Det er i forvejen ikke billigt at køre, og nye cykler
hjælper ikke i den sammenhæng.
Seriensport er slut for i år. Jeg har nået at køre 5 af 9 gennemførte
løb. Skal jeg opsummere, må jeg sige at jeg er rigtig godt tilfreds.
Det er virkeligt gået hurtigt fremad, så forhåbentligt bliver næste år
mere pointrigt.

Sæsonen er dog ikke helt slut. Jeg regner stadig med at deltage i
4-timersløbet på Oschersleben om 4 uger. Så bliver der til gengæld
ikke mere i år. Forhåbentligt har jeg råd til at tage til
forårstræning i Val de Vienne næste år, hvor jeg vil have mulighed for
at få ny affjedring (eller evt. ny cykel?) justeret ind.

This just in: Alt tyder på at jeg udskifter det gamle apparat med en
2003'er R6. Hurra. Jeg kan slet ikke vente.

--
Peder
SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Rune Larsen

Dato : 25-09-03 17:03

Peder wrote:

> Hej
> Sidste løb i Seriensport.
> http://roadracing.netpartner.dk er opdateret med billeder og småfilm.
> Denne gang også med en del billeder af fancy US biler på Hockenheim

Jeg kunne godt tænke mig at se nogen af de der billeder, men siderne er
lavet så de kun virker i internet-explorer. Kommer der snart en udgave for
os der bruger fri software, f.eks. mozilla/konqueror?

--
/Rune

Fra : Peder

Dato : 25-09-03 22:36

On Thu, 25 Sep 2003 18:03:02 +0200, Rune Larsen
<rune(DOT)larsen@tiscali.dk> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig at se nogen af de der billeder, men siderne er
>lavet så de kun virker i internet-explorer. Kommer der snart en udgave for
>os der bruger fri software, f.eks. mozilla/konqueror?

Der er planer om at flytte sitet over i en mere vedligeholdelsesvenlig
version. I den forbindelse bliver det formentligt også mere
tilgængeligt for andre browsere end MSIE, men indtil da er det
reserveret for de resterende 97%

Fra : Peder

Dato : 25-09-03 22:43

On Thu, 25 Sep 2003 23:35:52 +0200, Peder
<peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote:

> [...]
>version. I den forbindelse bliver det formentligt også mere
>tilgængeligt for andre browsere end MSIE, men indtil da er det

Men hov. Hvis du blot gerne vil se billederne, kan du finde dem på:
http://roadracing.netpartner.dk/galleri_seriensport10.html (seneste
løb)
http://roadracing.netpartner.dk/galleri_seriensport10.html (forrige)

http://roadracing.netpartner.dk/galleri_seriensport3.html
(Oschersleben)

http://roadracing.netpartner.dk/galleri_seriensport2.html osv....-
http://roadracing.netpartner.dk/galleri_seriensport1.html

Det er lidt ude af samenhæng, men der er billederne da.

Fra : Rune Larsen

Dato : 25-09-03 23:16

Peder wrote:

> [...]

Det lyder godt! Så kan jeg nemlig osse følge med i røverhistorierne.

Ganske udemærket!

--
/Rune