/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Saab900
Fra : henrik


Dato : 25-09-03 00:04

Motor kører fint,
Problem, sætter den i gear, slipper koblingspedal, den flytter sig ikke ud
af stedet, uanset hvilket gear, er det en defekt kobling eller gearkasse
eller hvad ?



 
 
Henrik B. (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-09-03 02:22

henrik wrote:
:: Motor kører fint,
:: Problem, sætter den i gear, slipper koblingspedal, den flytter sig
:: ikke ud af stedet, uanset hvilket gear, er det en defekt kobling
:: eller gearkasse eller hvad ?

Har du evt. forsøgt at starte i andet gear?

M.v.h.



Tom (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 25-09-03 06:51



> Motor kører fint,
> Problem, sætter den i gear, slipper koblingspedal, den flytter sig ikke ud
> af stedet, uanset hvilket gear, er det en defekt kobling eller gearkasse
> eller hvad ?

Jeg har hørt om et par stykker hvor det var tænderne på en aksel der var
røget "af". Kan ikke lige huske hvilken aksel der var tale om.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Henrik B. (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-09-03 10:57

Tom wrote:
::: Motor kører fint,
::: Problem, sætter den i gear, slipper koblingspedal, den flytter sig
::: ikke ud af stedet, uanset hvilket gear, er det en defekt kobling
::: eller gearkasse eller hvad ?
::
:: Jeg har hørt om et par stykker hvor det var tænderne på en aksel der
:: var røget "af". Kan ikke lige huske hvilken aksel der var tale om.

Det er nok højgearsakslen, som driver gearkassen. Den er heldigvis til at
skifte, uden at skulle afmontere hverken motor eller gearkasse - hvis det
altså er den.

M.v.h.



Ukendt (26-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-09-03 12:36


> Det er nok højgearsakslen, som driver gearkassen. Den er heldigvis til at
> skifte, uden at skulle afmontere hverken motor eller gearkasse - hvis det
> altså er den.
-------------------------
Så er det altså en <-93 den gamle model. Så kan du pille plasticskjoldet af
og se om koblingen bliver udløst. Men det er højst sandsynlig din kobling
der er færdig. Og er den det skal du have orginal special værktøj for at
skifte den, når den er brændt helt af koblingen!!!!

Vh Kurt



Henrik B. (26-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-09-03 14:49

Ksa wrote:
:: Så er det altså en <-93 den gamle model. Så kan du pille
:: plasticskjoldet af og se om koblingen bliver udløst. Men det er
:: højst sandsynlig din kobling der er færdig. Og er den det skal du
:: have orginal special værktøj for at skifte den, når den er brændt
:: helt af koblingen!!!!

Hvis det er selve koblingspladen der skal skiftes, kan det gøres uden
specialværktøj. Man bruger bare et stykke kobberrør el. lign.
Man kan sige meget om den gamle 900, men den var fan'me servicevenlig.

M.v.h.



Tom (26-09-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 26-09-03 15:40



> Hvis det er selve koblingspladen der skal skiftes, kan det gøres uden
> specialværktøj. Man bruger bare et stykke kobberrør el. lign.
> Man kan sige meget om den gamle 900, men den var fan'me servicevenlig.

Man slipper vel ikke for et centreringsværktøj når koblingen skal monteres?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Henrik B. (26-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-09-03 16:27

Tom wrote:
:: Man slipper vel ikke for et centreringsværktøj når koblingen skal
:: monteres?

Jo, man sætter kobberrøret i klemme rundt i lammellerne, så koblingen holdes
"udtrukket". Derefter er de bare at trække højgearsakslen tilbage og vupti!
trække koblingen ovenud. Montering foregår modsat.

M.v.h.



Ksa (28-09-2003)
Kommentar
Fra : Ksa


Dato : 28-09-03 15:55


> Jo, man sætter kobberrøret i klemme rundt i lammellerne, så koblingen
holdes
> "udtrukket". Derefter er de bare at trække højgearsakslen tilbage og
vupti!
> trække koblingen ovenud. Montering foregår modsat.
----------------------------------------------------------
Ja men du skal have koblingen udløst for at kunne sidde kobberrør i, men du
kan ikke udløse den nok hvis den er hel slidt ned din kobling!!!
Ög så har man noget speciel værktøj til at udløse koblingen med.

Vh Kurt Saab 900. 94´ ( tidligere Saab 900 ´97 - 900T 16 85´ - 900I 90´ -
99ls 78´ - 99ls 73´ )



Henrik B. (28-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-09-03 18:27

Ksa wrote:
:: Ja men du skal have koblingen udløst for at kunne sidde kobberrør i,
:: men du kan ikke udløse den nok hvis den er hel slidt ned din
:: kobling!!! Ög så har man noget speciel værktøj til at udløse
:: koblingen med.

Jeg har nu aldrig haft problemer med det.

M.v.h.
Saab 99L '78, Saab 900 T16 '85, Saab 9000 CS '92.



Ukendt (29-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-09-03 12:45



>
> Jeg har nu aldrig haft problemer med det.
-------------------------------------
Jeg bøjer mig har lige lavet en idag og jeg kunne godt få en ring i selv om
koblingen var helt væk.

Men er din slave cylinder der med gået skal du bruge det special værktøj jeg
snakker om

Vh Kurt




Henrik B. (29-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-03 16:50

Ksa wrote:
::: Jeg har nu aldrig haft problemer med det.
:: -------------------------------------
:: Jeg bøjer mig har lige lavet en idag og jeg kunne godt få en ring i
:: selv om koblingen var helt væk.
::
:: Men er din slave cylinder der med gået skal du bruge det special
:: værktøj jeg snakker om

Dejligt at vi er enige. )

M.v.h.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408700
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste