Ford Focus 5d og barnevogn?
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 24-09-03 19:53

Google gav ingen resultater, så...

Jeg er i gang med at vælge firmabil og både hustruen og jeg er enige om at
Ford Focus 5d er bilen for os, men med tanke på at vi skal beholde den i 3 år
skal vi også overveje om der er plads til en barnevogn i bagagerummet.

Jeg er klar over at barnevogne findes i forskellige størrelse, men jeg vil
gerne høre jeres erfaring. Vi har ikke nogen barnevogn endnu, så jeg kan ikke
selv prøve . I må gerne skrive om det er en kombi-vogn eller en almindelig
barnevogn I har erfaring med.

På forhånd tak!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Peter G C

Dato : 24-09-03 20:15

In news:Xns9400D4DDED6EFkennethdarlingfromde@32.97.166.131,
Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> typed:

[klpi]

> [...]
> så jeg kan ikke selv prøve . I må gerne skrive om det er en
> kombi-vogn eller en almindelig barnevogn I har erfaring med.

Jeg har selv stået i en situation, der ligner lidt: man kan risikere at
skulle have en barnevogn med rundt - og det kan ske inden for de næste par
år. Jeg købte en st.car. på anbefaling fra vennekredsen. Det er meget
lettere i hverdagen. Vi har endnu ikke brug for barnevognen

- allerede nu nyder jeg den megen plads.

Kig dog på en Focus st.car.

> På forhånd tak!

Velbekomme og god fornøjelse med valget

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-09-03 12:17

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in news:bksqfb$itr$1@sunsite.dk:

> [...]
> lettere i hverdagen. Vi har endnu ikke brug for barnevognen
>
> - allerede nu nyder jeg den megen plads.

Tak for svaret Peter! Da jeg læste mit indlæg igen stod det klart for mig at
jeg ikke havde skrevet at vi helst ville undgå stationcar modellen - hustruen
synes den er for familieagtig og jeg må sige at jeg er enig. Vi er vant til en
Fiat Uno, hvorfor en st.car virker meget voldsom hvis man kan nøjes med
mindre..

Jeg tvivler ikke på at det er lettere med en st. car, men kan det lade sig
gøre?

Fra : JS

Dato : 25-09-03 12:52

> [...]
til en
> Fiat Uno, hvorfor en st.car virker meget voldsom hvis man kan nøjes med

St.car'en er langt pænere end den anden, synes jeg. Den lille er en lille
kone/pensionistbil

Fra : Peter G C

Dato : 25-09-03 13:03

"JS" <js_591@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> St.car'en er langt pænere end den anden, synes jeg. Den lille er en lille
> kone/pensionistbil

Enig. St.car.-udgaven af Focus'en er langt den pæneste.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter G C

Dato : 25-09-03 13:03

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse

[klip]

> Tak for svaret Peter!

Velbekomme.

> [...]
til en
> Fiat Uno, hvorfor en st.car virker meget voldsom hvis man kan nøjes med

Nøjes med mindre - jow jow. Men jeg tror, at I fortryder det når I står og
bakser med barnevognen. Nu har jeg sagt det! :)

> Jeg tvivler ikke på at det er lettere med en st. car, men kan det lade sig
> gøre?

Sikkert - hvor der er vilje er der en vej. Man kan evt. spænde vognen på
anhængertrækket med en cykelholder.

- familieagtigt ...... så har man hørt den med. Min familieracer giver den
lille møj-ford baghjul.... så kom ikke her!

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-09-03 13:31

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in news:bkulbu$at4$1@sunsite.dk:

> Nøjes med mindre - jow jow. Men jeg tror, at I fortryder det når I står og
> bakser med barnevognen. Nu har jeg sagt det! :)

Hehe - når (forhåbentlig) engang det bliver aktuelt med barnevognen, så må jeg
jo ind og opdatere denne tråd :)

> Sikkert - hvor der er vilje er der en vej. Man kan evt. spænde vognen på
> anhængertrækket med en cykelholder.

Anhængertrækket?? [Fordomme ON] Vi bor i lejlighed på Amager.. [Fordomme
OFF]

> - familieagtigt ...... så har man hørt den med. Min familieracer giver den
> lille møj-ford baghjul.... så kom ikke her!

Uden tvivl, det er kun en 1.6 men udseendet Watson, udseendet..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-09-03 13:53

> Anhængertrækket?? [Fordomme ON] Vi bor i lejlighed på Amager..
[Fordomme
> OFF]

Fatter stadig ikke hvordan kjøwnhawnere (d*øboere) kan undvære den krog.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (med krog og boende i jylland)

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-09-03 14:00

"Uffe Bærentsen" <leiti@hotmail.com> wrote in news:3f72e513$0$13272
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Fatter stadig ikke hvordan kjøwnhawnere (d*øboere) kan undvære den krog.

Det er nok nærmere et spørgsmål om hvor jeg skulle parkere traileren henne

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-09-03 07:58

> "Uffe Bærentsen" <leiti@hotmail.com> wrote in news:3f72e513$0$13272
> $edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Det er nok nærmere et spørgsmål om hvor jeg skulle parkere traileren henne

Hvem har sagt at du også skal have en trailer selv ?
Sådan en svend kan da lånes/lejes når der er behov for det.
Nå, bare vent til du skal flytte, så savner du den garanteret.

Kan kun tale for mig selv, jeg vil ikke undvære den.
Bor også i hus, har derfor brug for noget transport ind i mellem.
Løst fra den sidste måned:
4 læs hækafklip
2 læs elefantgræsrødder + muld
1 læs kompost
diverse haveaffald

Noget af det første vi gjorde da Sierra kom i huset var at få en
3.nummerplade til den.

mvh Uffe (som er hooked)
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-09-03 08:49

Uffe Bærentsen wrote:

> 4 læs hækafklip
> 2 læs elefantgræsrødder

....kør hen over dét med din 4-hestes Briggs&Stratton rotorklipper - så
sparer du osse pengene til kunstgødning...
Havemanden Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-09-03 09:07

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse

> ...kør hen over dét med din 4-hestes Briggs&Stratton rotorklipper - så
> sparer du osse pengene til kunstgødning...

Hmmmmmmmmm.
Har ikke en 4 hestes, hvad gør jeg så ?
Kiggede lige, det stå ikke hvad det er for en børge, kun B&S Magnetron.
Da den fulgt med huset, ved jeg ikke hvad det er for en, men den kører endnu

Har selv en kompostkværn.
Vil dog ikke lave kompost selv af hækken, den er med torne, mange!

Ved du hvor sejlivet sådan noget elefantgræs er ?
Det er skisme forklædt bambus !
Har spurgt flere steder, der er kun 1 vej.
Grav l***** op og kom af med det, men sørg for at ALLE rødder er væk.
Hvis du ikke har fået alt væk, så kommer det igen.
Håber bare jeg har fået svedet alle de rødder der måtte være tilbage.
Komposten kom direkte ned i hullet, ublandet.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + cabriolet (klapvognen)

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-09-03 09:22

Uffe Bærentsen wrote:

> Har ikke en 4 hestes, hvad gør jeg så ?

....2 2-hestes...hmnnn...

> Kiggede lige, det stå ikke hvad det er for en børge, kun B&S
> Magnetron.

....har gerne en 3-4 heste, vil jeg mene...

> Da den fulgt med huset, ved jeg ikke hvad det er for en, men den
> kører endnu

....på pumperne?

> Har selv en kompostkværn.

....hvis det ikke er en 40.000 kroners diesel, ville jeg glemme den...

....lykken er at stoppe et juletræ - eller noget, der er dobbelt så
stort - igennem sådan en satan... ROFL

> Vil dog ikke lave kompost selv af hækken, den er med torne, mange!

....okay - har selv som barn fået pillet diverse brækkede mirabel-torne
ud af fødderne...

> Ved du hvor sejlivet sådan noget elefantgræs er ?

....nope...

> Det er skisme forklædt bambus !

....hár prøvet at stoppe bambus igennem en ombygget plæneklipper for ar
atomisere det - lykkedes endda...

> [...]

> Hvis du ikke har fået alt væk, så kommer det igen.
> Håber bare jeg har fået svedet alle de rødder der måtte være tilbage.

....nå okay - dét har jeg til gode...

> Komposten kom direkte ned i hullet, ublandet.

....så ka de lære dét, ka de!

> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC + cabriolet

Til hvem det måtte vedrøre:

IF-forsikring tar ikke hurtige (cabriolet)biler, har jeg ladet mig
fortælle...
Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-09-03 09:37

> ...på pumperne?

Skjoldet er næsten gået løst, rust.
Den lægger røgslør ud når den skal startes.
Men den kører og det er hvad finansministeren hænger sig i.

> ...hvis det ikke er en 40.000 kroners diesel, ville jeg glemme den...

1,3 hk elektrisk.

> ...lykken er at stoppe et juletræ - eller noget, der er dobbelt så
> stort - igennem sådan en satan... ROFL

Se, det har jeg så til gode, har kun prøvet med ca 40 mm, det gik godt

> ...hár prøvet at stoppe bambus igennem en ombygget plæneklipper for ar
> atomisere det - lykkedes endda...

Det kan sagtens atomiseres, har gjort det ved årets høst, men det kommer
igen.
= samme omgang næste år + det breder sig

> ...nå okay - dét har jeg til gode...

Øv, ville ellers gerne have foræret dig det hele.
Nå nej, det er jo en sikker måde at få uvenner på, lis'som med skvalderkål.

Tror den cabrio går under indbo forsikringen.
2 x brødmotor, hvor kun den ene er koblet som drivende.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-09-03 10:35

Uffe Bærentsen wrote:

> Skjoldet er næsten gået løst, rust.

....så hiver man sit 6000 kr's CO2 frem og svejser det - gratis...

> Den lægger røgslør ud når den skal startes.
> Men den kører og det er hvad finansministeren hænger sig i.

....nyvalg?

> det er jo en sikker måde at få uvenner på, lis'som med
> skvalderkål.

....en udmærket måde at få hævn over skvalderkålen er at stuve og spise
det...

> Tror den cabrio går under indbo forsikringen.
> 2 x brødmotor, hvor kun den ene er koblet som drivende.

...."drivende" som i "drivende i en liggestol"?
Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-09-03 11:16

> ...så hiver man sit 6000 kr's CO2 frem og svejser det - gratis...

Det bliver nok på en kommende finanslov.
Forhåbentlig ikke alt for langt væk

> ...nyvalg?

Nej for pokker, er da lige ved at få styr på den nuværende.

> ...en udmærket måde at få hævn over skvalderkålen er at stuve og spise
> det...

Har hørt det smager som spinat, som jeg ikke er så vild med.

> ..."drivende" som i "drivende i en liggestol"?

Ser du: Den drivende leverer ikke drivkraften, mens drivkraften ikke er den
drivende.
Men han bruger den da som liggestol ind imellem.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Peter G C

Dato : 25-09-03 16:40

In news:Xns94019410BEE1Dkennethdarlingfromde@32.97.166.131,
Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> typed:

[klip]

> Hehe - når (forhåbentlig) engang det bliver aktuelt med barnevognen,
> så må jeg jo ind og opdatere denne tråd :)

Ærlig talt forstår jeg det ikke. Du/I ved, at I skal tumle med en
barnevogn - hvorfor så ikke gøre det lidt let for jer selv?

Det er efter min mening også nemmere at køre st.car. - man kan nemmere se,
hvor lang bilen er. Det er, synes jeg, kanonnemt at bakke med en st.car.

[klip]

> Anhængertrækket?? [Fordomme ON] Vi bor i lejlighed på Amager..
> [Fordomme OFF]

Jeg har et aftageligt træk, og når det ikke er monteret kan man næsten ikke
se, hvor det skal sidde. Jeg ville - med barnevogn i mente - klart overveje
et træk. Jeg har ingen trailer men kører fra tid til anden med en cykel bag
på - mine habitter tåler ikke regn

> Uden tvivl, det er kun en 1.6 men udseendet Watson, udseendet..

Udseendet på en Focus? Både sedan og hatch back er kedelig.... En lille,
halvsløv potte der ikke ser ud af noget?

Nå, men min potte har da fået en ny betegnelse oven i "Il Tempo Gigante,
Bjergkøbing" - nu kan jeg kalde den for en familieracer

I øvrigt sjovt at tænke på, at I synes, at der er for meget familie over en
st.car. - når I nu netop bliver en familie LOL. Kan du ikke se det tåbelige
i det? - beklager ordvalget

Til slut - det er efter min mening meget mere behageligt at køre i en større
potte: de er mere rolige, flydende og bedre støjdæmpede end små potter. Det
var nogle af de vigtigste grunde til, at jeg skiftede fra en bil i
Focus-størrelsen til Mondeo-størrelsen, for at blive i Ford-termerne

/Peter

--
http://www.grauslund.com