/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motor "tikker".
Fra : Joachim Schmidt


Dato : 24-09-03 16:34

Hej!

På min kawasaki GPZ 500 kan jeg høre at motoren tikker lidt når den er kold,
er der nogle der ved om det betyder noget og hvad det eventuelt kunne være?
Den kører og starter fint, og når motoren er driftsvarm er der ingen
motor-tikken.

/Joachim
Kawasaki GPZ500S



 
 
Uffe Iversen (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Iversen


Dato : 24-09-03 17:31

Hej
Det kan være dine ventilers spillerum, der gør at den tikker. Når motoren er
varm udvider matallet sig og spillerummet bliver så lille at den ikke
tikker...
Uffe



Moller (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 24-09-03 17:35


"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@mail.dk> wrote in message
news:bksdg0$kqu$2@sunsite.dk...
> Hej!
>
> På min kawasaki GPZ 500 kan jeg høre at motoren tikker lidt når den er
kold,
> er der nogle der ved om det betyder noget og hvad det eventuelt kunne
være?
> Den kører og starter fint, og når motoren er driftsvarm er der ingen
> motor-tikken.

Hvornår fik du sidst stillet ventiler ??? mon ik det er tid snart :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S, fuck nu er det kædekit i restordre til og med uge 39
hos louis :( æv æv, har ikke kørt på den i snart 4-5 uger :(



Brian W. (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 24-09-03 18:31

Joachim Schmidt wrote:
> Hej!
>
> På min kawasaki GPZ 500 kan jeg høre at motoren tikker lidt når den
> er kold, er der nogle der ved om det betyder noget og hvad det
> eventuelt kunne være? Den kører og starter fint, og når motoren er
> driftsvarm er der ingen motor-tikken.
>
> /Joachim
> Kawasaki GPZ500S

Det er dine Ventiler.... De skal nok stilles igen.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen
DMCN# 687

YZF for sale ....
http://home1.stofanet.dk/cashman






Joachim Schmidt (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Joachim Schmidt


Dato : 24-09-03 21:13

OK, tak for svarene. Så må jeg jeg ha' den på værksted.

Var bange for det var knastkæden.

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bksdg0$kqu$2@sunsite.dk...
> Hej!
>
> På min kawasaki GPZ 500 kan jeg høre at motoren tikker lidt når den er
kold,
> er der nogle der ved om det betyder noget og hvad det eventuelt kunne
være?
> Den kører og starter fint, og når motoren er driftsvarm er der ingen
> motor-tikken.
>
> /Joachim
> Kawasaki GPZ500S
>
>



Simon H. Pedersen (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Simon H. Pedersen


Dato : 24-09-03 23:19

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@mail.dk> wrote in
news:bksdg0$kqu$2@sunsite.dk:

> På min kawasaki GPZ 500 kan jeg høre at motoren tikker lidt når den er
> kold, er der nogle der ved om det betyder noget og hvad det eventuelt
> kunne være? Den kører og starter fint, og når motoren er driftsvarm er
> der ingen motor-tikken.

Skægt - jeg lagde mærke til nøjagtigt samme lyd da jeg startede kværnen
efter den havde stået ude i kulden et par timer idag.

Men rart at du lige fik et par gode svar vi kunne bruge :)


--
Mvh. Simon H. Pedersen
Suzuki GSX 600 F
www.dfmc.dk/?id=345

Armand (25-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-09-03 18:34


Simon H. Pedersen <spam@email.dk> skrev i en
news:Xns940134C2B98Cifup@212.242.40.196...
> "Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@mail.dk> wrote in
> news:bksdg0$kqu$2@sunsite.dk:
>
> > På min kawasaki GPZ 500 kan jeg høre at motoren tikker lidt når den er
> > kold, er der nogle der ved om det betyder noget og hvad det eventuelt
> > kunne være? Den kører og starter fint, og når motoren er driftsvarm er
> > der ingen motor-tikken.
>
> Skægt - jeg lagde mærke til nøjagtigt samme lyd da jeg startede kværnen
> efter den havde stået ude i kulden et par timer idag.
>
> Men rart at du lige fik et par gode svar vi kunne bruge :)

Skal vi lige tage den som basal diagnosticeren:
Hvis der forekommer en lyd, som afhænger af motorens temperatur, skyldes det
materialer der udvider sig p.g.a. varmen!
Hvis det skulle være forårsaget af en kæde vil denne blive længere med
varmen - Og derfor larme mest ved varm motor!
På samme måde udvider ventilerne sig (især på længden) og optager derved det
spillerum der er beregnet til samme - Hvorved at ventil-larm vil være
kraftigst ved kold motor!
Som joker i spillet griber motoroliens konsistens ind: Ved varm motor er
olien tyndere og dæmper ikke i samme grad forekommende mislyde, som ved
koldstarten!

Jeg er faktisk for nyligt blevet snydt af sidstnævnte:
En sen aften reparerede jeg det jeg troede var en baghuls-leje mislyd, og
eterfølgende, kunne jeg igennem en kort prøvetur konstanterede at lyden vár
forsvundet efter arbejdets udførelse.
Det skulle dog vise sig at være et leje i motoren der var problemet, og med
kold olie blev mislyden skjult tilstrækkeligt til at jeg regnede sagen for
klaret - Dagen efter meldte problemet sig atter ligesåsnart at olien var
gennemvarm

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste