Aprilia Prototype - 500ccm 2-takter med sp~
Fra : anders majland

Dato : 24-09-03 15:57

http://www.aprilia.com/portale/eng/mag_articolo.phtml?id=295

Selve "cyklen" falder nok langt uden for flertallets smag her, men
motoren er da interessant. En encylindret 500ccm 2 takter med ditech
indsprøjtning og 50heste. Ikke den vilde ydelse, men de lover så også 34
km/l ved 110km/t og den skulle lever op til Euro3 reglerne for emission

/A

Fra : Hekto

Dato : 24-09-03 16:40

In article <bksbds$5q$1@sunsite.dk>, anders majland says...
> [...]
> indsprøjtning og 50heste. Ikke den vilde ydelse, men de lover så også 34
> km/l ved 110km/t og den skulle lever op til Euro3 reglerne for emission

Ja, 2T'erne skal nok vende tilbage!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-09-03 22:19

Hekto wrote:
> In article <bksbds$5q$1@sunsite.dk>, anders majland says...

> Ja, 2T'erne skal nok vende tilbage!!

Forurener 2T ikke AF HELVEDE TIL (mildest sagt) ?
Synes at have hørt en enkelt 50ccm scooter forurener ligeså meget som 50
biler ?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Rune Larsen

Dato : 24-09-03 22:23

Anders Houmark wrote:

> Forurener 2T ikke AF HELVEDE TIL (mildest sagt) ?
> Synes at have hørt en enkelt 50ccm scooter forurener ligeså meget som 50
> biler ?

Læs lige indlægget igen. Den nye Ditech overholder Euro3. Det gør en del af
de nye 600cc maskiner ikke engang.

--
/Rune

Fra : MKS - 74

Dato : 24-09-03 22:25

On Wed, 24 Sep 2003 23:19:22 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Forurener 2T ikke AF HELVEDE TIL (mildest sagt) ?
>Synes at have hørt en enkelt 50ccm scooter forurener ligeså meget som 50
>biler ?

Traditionelt jow,men _hele_ fidusen med Ditech-teknologien er netop at
den forbedrer 2T-motorens egenskaber på forurenings såvel som på en
lang række andre områder v.h.a en indsprøjtningsteknologi,der er
grundudviklet af Orbital og købt på licens af Aprilia.Se f.eks :

http://www.motobikeshop.de/fahrzeuge/images/aprilia/sr50ditech/highres/02.htm

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-09-03 11:35

Anders Houmark wrote:
> Forurener 2T ikke AF HELVEDE TIL (mildest sagt) ?
> Synes at have hørt en enkelt 50ccm scooter forurener ligeså meget som 50
> biler ?

Det er jo også gammeldaws teknologi ..

// Hans, RD, forurener lige så meget som 500 biler.
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Moller

Dato : 27-09-03 08:48

> Forurener 2T ikke AF HELVEDE TIL (mildest sagt) ?
> Synes at have hørt en enkelt 50ccm scooter forurener ligeså meget som 50
> biler ?

Afhænger da enormt meget af hvilken en af dem de tester på.... men de
tog den værste.

Ud over dette, så forurener 45 knallerte med drosling på for at få lov
at være på det danske markede meget laaaaaaaaaangt mere end en urørt alm. EU
knallert, så de danske regler omkring EU knallertene gøre at knallerter i DK
forurener langt mere end knallerter fra resten af EU, da droslingerne typisk
er skiver hist og her, og derved gøre at de ikke kan få optimale
forbrændinger osv...

VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 27-09-03 10:21

In article <bl3fbp$1a1$1@sunsite.dk>, Moller says...
> [...]
> forurener langt mere end knallerter fra resten af EU, da droslingerne typisk
> er skiver hist og her, og derved gøre at de ikke kan få optimale

Aller EU-knallerter er 45 km/t.
Det er ikke en dansk særregel; men et EU-direktiv.

Den danske særregel består i at man må køre den på bilkørekort. I andre
lande er der andre regler, som f.eks. at den må køres af 16-årige.

Da hastigheden er fastsat i direktivet, skal der være temmelig stor
enighed for at ændre den, så det vil med stor sansynlighed aldrig ske!
--
/Hekto

Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!

Fra : anders majland

Dato : 28-09-03 15:05

> Da hastigheden er fastsat i direktivet, skal der være temmelig stor
> enighed for at ændre den, så det vil med stor sansynlighed aldrig ske!

Nope - så er det mere sandsynligt med en lempelig afgift for "små"
maskiner efter norsk eller tysk model. Det var også tæt på da det har
været oppe og blive nedstemte i folketinget ... Det var noget med 125ccm
og 15hk, hvilket jo ville kunne løse manges transportbehov i byerne
ganske fint.

/A

Fra : Hekto

Dato : 28-09-03 19:53

In article <bl6tt3$rfq$2@sunsite.dk>, anders majland says...
> [...]
> været oppe og blive nedstemte i folketinget ... Det var noget med 125ccm
> og 15hk, hvilket jo ville kunne løse manges transportbehov i byerne

- Kommer heller aldrig!

Sidst blev det afgjort i skattudvalget!

125cc på bilkørekort vil koste staten skatteprovenue på diverse
afgifter til registrering af bil nr. 2, benzin, vægtafgifter o.s.v.
Derudover vil dem der kører på disse 125'ere, som eneste køretøj, køre
på dem om sommeren, og kræve offentlig transport om vinteren.

Det lyder som en molbohistorie; men den er ganske sand ... og dansk!!!

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 29-09-03 02:01

anders majland <andersDOTmajland@jyde.dk> skrev i en

> [...]
> været oppe og blive nedstemte i folketinget ... Det var noget med 125ccm
> og 15hk, hvilket jo ville kunne løse manges transportbehov i byerne

Det er en god ting med de små motorcykler til kørsel i byerne. Her i
Thailand
har vi enorme mængder af dem fra 100 - 125 ccm, modeller som vi ikke kender
Danmark. Jeg har en 125 cc Honda med 4 gear, selvstarter og automatkobling
(som
alle de andre) og måske 10 Hk, hvilket Hondaforretningen sagde da jeg
spurgte,
for det står aldrig opgivet på papirerne/i annoncerne. Det er den dyreste i
den størrelse
motorcykler til 47.000 B/8.000 Kr., og med flest Hk. Den kører langt på
litteren.

Jeg foretrækker at køre på den i byen/Chiangmai, kontra på min BMW boxer.
Fordi
den er lille og let og så med indkøbskurv foran.
Her i Thailand får man først nummerplader til biler og motorcykler ca. 2
mdr. efter at man har fået køretøjet! Der skrives at der er over 500
trafikdødsfald pr.uge, i et land medca. 63 millioner indbyggere; alle kører
uansvarligt.

Mvh.Gert Thorgersen

Fra : Rune Larsen

Dato : 24-09-03 17:16

anders majland wrote:

> [...]
> indsprøjtning og 50heste. Ikke den vilde ydelse, men de lover så også 34
> km/l ved 110km/t og den skulle lever op til Euro3 reglerne for emission

Very nice!
Hvordan ligger brændstoføkonomien på de andre maxiscootere i 500cc klassen?

Hvis de nu kunne få det her ditech-system til at snurre lidt hurtigere, ku
det måske bruges på en racer-maskine osse.

--
/Rune

Fra : anders majland

Dato : 24-09-03 18:28

> Hvis de nu kunne få det her ditech-system til at snurre lidt
hurtigere, ku
> det måske bruges på en racer-maskine osse.

Jeg tror begrænsningen ligger i det her "vario show". 50hk er stadig en
sjat at overføre gennem variable remskiver...

/A

Fra : Rune Larsen

Dato : 24-09-03 19:20

anders majland wrote:

> Jeg tror begrænsningen ligger i det her "vario show". 50hk er stadig en
> sjat at overføre gennem variable remskiver...

Mjoh, men de havde jo en ganske fin 250'er de kunne ha bygget skidtet på,
hvis de virkeligt _ville_

--
/Rune

Fra : Tomas Linnet

Dato : 24-09-03 20:41

"Rune Larsen" <rune(DOT)larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Mjoh, men de havde jo en ganske fin 250'er de kunne ha bygget skidtet på,
> hvis de virkeligt _ville_
>
> --
> /Rune

*savle, kan ikke tænke klart, må ha' RS250 i *

-Tomas
#2 RS250

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-09-03 11:34

anders majland wrote:
> [...]
> indsprøjtning og 50heste. Ikke den vilde ydelse, men de lover så også 34
> km/l ved 110km/t og den skulle lever op til Euro3 reglerne for emission

Bare vent til den har fået en omgang med en dremel og et ordentligt
udregnet udstødningsrør, og så skal man bare lige hacke computeren
på den ... ;)

ok, det er lidt trist den kun er på en cylinder.. hvad er der
pludselig galt med en 4cyl 2tagger på 1000cc? :)

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!