/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
brugtværdi på mc´er
Fra : S.G


Dato : 23-09-03 13:58

Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt som fx
på biler? Biler får man jo smidt i nakken (i forhold til nyprisen) hvis de
er over 5år gamle og har bare lidt km på klokken.
Er det bare pga udbud og efterspørgsel? dvs pga markedets størrelse her i
DK? (det er jo vokset indenfor de sidste 10år)
eller hvordan hænger det sammen?

S.G, Odense
RF900R
eks RF600 x2
eks Cagiva W16 x2
eks TDR125 x 3
eks Aprilia RS50 :D



 
 
anders majland (23-09-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 23-09-03 17:23

> Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt
som fx
> på biler?

Blandt andet fordi de sjældent kører om vinteren så rust er ikke noget
problem

/A



Hans Joergensen (26-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 26-09-03 10:14

anders majland wrote:
> Blandt andet fordi de sjældent kører om vinteren så rust er ikke noget
> problem

Du har tydeligvis ikke set billederne af Mollers gamle MZ :)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

André Tegner (23-09-2003)
Kommentar
Fra : André Tegner


Dato : 23-09-03 17:47

Det er blandt andet også fordi at nyprisen på motorcykler (især
sportsmodeller)
er røget til skyerne de sidste par år... Det skyldes teknologien.. De vejer
mindre og mindre,
plus de for også et par HK oven i hatten hvert år (det koster knaster).

Feks. en Yamaha R6 kostede for nogle år siden ca. 120.000,- og i år koster
den 185.000 !

Det gør så at dem der købte en i 99' kan slippe med en minimal afskrivning
(udbud og efterspørgsel).

Med biler er det en lidt anden historie... De går ikke efter at lave bilerne
lette, og hurtige, så
de holder prisen rimeligt.. En lille bil kan stadig fåes for ca.
120.000-130.000.

Venlig hilsen / Best Regards

André Tegner
CBR900RR 97'

"S.G" <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> wrote in message
news:nqXbb.85$nL2.8@news.get2net.dk...
> Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt som
fx
> på biler? Biler får man jo smidt i nakken (i forhold til nyprisen) hvis de
> er over 5år gamle og har bare lidt km på klokken.
> Er det bare pga udbud og efterspørgsel? dvs pga markedets størrelse her i
> DK? (det er jo vokset indenfor de sidste 10år)
> eller hvordan hænger det sammen?
>
> S.G, Odense
> RF900R
> eks RF600 x2
> eks Cagiva W16 x2
> eks TDR125 x 3
> eks Aprilia RS50 :D
>
>



André Tegner (23-09-2003)
Kommentar
Fra : André Tegner


Dato : 23-09-03 17:52

Det er blandt andet også fordi at nyprisen på motorcykler (især
sportsmodeller)
er røget til skyerne de sidste par år... Det skyldes teknologien.. De vejer
mindre og mindre,
plus de for også et par HK oven i hatten hvert år (det koster knaster).

Feks. en Yamaha R6 kostede for nogle år siden ca. 120.000,- og i år koster
den 185.000 !

Det gør så at dem der købte en i 99' kan slippe med en minimal afskrivning
(udbud og efterspørgsel).

Med biler er det en lidt anden historie... De går ikke efter at lave bilerne
lette, og hurtige, så
de holder prisen rimeligt.. En lille bil kan stadig fåes for ca.
120.000-130.000.

Venlig hilsen / Best Regards

André Tegner
CBR900RR 97'

"S.G" <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> wrote in message
news:nqXbb.85$nL2.8@news.get2net.dk...
> Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt som
fx
> på biler? Biler får man jo smidt i nakken (i forhold til nyprisen) hvis de
> er over 5år gamle og har bare lidt km på klokken.
> Er det bare pga udbud og efterspørgsel? dvs pga markedets størrelse her i
> DK? (det er jo vokset indenfor de sidste 10år)
> eller hvordan hænger det sammen?
>
> S.G, Odense
> RF900R
> eks RF600 x2
> eks Cagiva W16 x2
> eks TDR125 x 3
> eks Aprilia RS50 :D
>
>



Jacob Larsen (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 23-09-03 21:16

> Det er blandt andet også fordi at nyprisen på motorcykler (især
> sportsmodeller)
> er røget til skyerne de sidste par år... Det skyldes teknologien.. De
> vejer mindre og mindre,
> plus de for også et par HK oven i hatten hvert år (det koster
> knaster).
>
> Feks. en Yamaha R6 kostede for nogle år siden ca. 120.000,- og i år
> koster den 185.000 !

Det har nu også meget at gøre med en meget dyr Yen i de senere år. Det sjove
er, at når den falder tilsvarende meget falder priserne dog knap så meget

--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Armand (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-09-03 23:24


S.G <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> skrev i en
news:nqXbb.85$nL2.8@news.get2net.dk...
> Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt som
fx
> på biler? Biler får man jo smidt i nakken (i forhold til nyprisen) hvis de
> er over 5år gamle og har bare lidt km på klokken.

Nix. Sådan har det altid været, og årsagen er den simple at biler ruster
stille og roligt væk under én, hvilket motorcykler ikke gør!

--
Armand.





André Tegner (23-09-2003)
Kommentar
Fra : André Tegner


Dato : 23-09-03 23:55

Armand... Jeg er ikke enig...

Kan du så forklare hvorfor både mc'ere og biler falder hurtigere i pris i
tyskland ?

Det pga. prisen er lavere (ingen høj afgift), og derfor føles de
prisstigninger der
kommer pga. udvikling, ikke så store.. Og folk køber oftere ny MC / Bil.

Brugte Biler er rimelige i Danmark, pga. der er så helvedes mange af dem, og
folk
har svært ved at få et lån til en bil der er 5år gammel, og køber hellere en
ny, som kan
finanseres over 6-10 år.

Og en anden ting... Det kan godt være en motorcykel idag ikke ruster ret
meget, men
der er andre ting der sliddes ! Og der dannes også korrision pga. vores
skiftende temperature.

/André

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bkqhij$mik$9@news.cybercity.dk...
>
> S.G <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> skrev i en
> news:nqXbb.85$nL2.8@news.get2net.dk...
> > Hvorfor er det lige brugtværdien på mc´er ikke falder ligeså kraftigt
som
> fx
> > på biler? Biler får man jo smidt i nakken (i forhold til nyprisen) hvis
de
> > er over 5år gamle og har bare lidt km på klokken.
>
> Nix. Sådan har det altid været, og årsagen er den simple at biler ruster
> stille og roligt væk under én, hvilket motorcykler ikke gør!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>



Armand (24-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-09-03 17:21


André Tegner <psy@c.dk> skrev i en
news:3f70cf5b$0$32476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Armand... Jeg er ikke enig...
>
> Kan du så forklare hvorfor både mc'ere og biler falder hurtigere i pris i
> tyskland ?
>
> Det pga. prisen er lavere (ingen høj afgift), og derfor føles de
> prisstigninger der
> kommer pga. udvikling, ikke så store.. Og folk køber oftere ny MC / Bil.

Vi er enige om at være uenige i denne sag!

En 10% dyrere mc/bil er følelig dyrere såvel herhjemme som i Tyskland :-|

Selvom brugtbilpriserne er faldet drastisk i en årrække, så har vi stadig
horribelt høje brugtpriser i forhold til syd for grænsen, hvor brugtprisen
er faldet til ca. 50% efter 3-4 år, og dét skyldes at danskerne tenderer
mere
mod brugtkøb end nykøb til fuldfed pris!
Syd for grænsen ses derfor heller ikke de i DK allesteds nærværende
brugtvognsforhandlere!

Det er som at der findes en nedre grænse for hvor billig en kørende
motorcykel kan blive, hvorimod ældre biler hurtigt kan blive nærmest
værdiløse !

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste