Bil mongol søger hjælp til køb
Fra : Anders Hansen

Dato : 23-09-03 09:44

Hejsa, grundet nyt arbejde er jeg nu tvunget til at få mig en bil :( ØV
Men da jeg intet aner om biler, andet end at det er én stor udgift, tænkte
jeg, at I måske kunne hjælpe mig.
Jeg har følgende oplysninger/krav til en bil:
Jeg vil ikke ofre mere end 25000 MAX for den.
Den må meget gerne være en gulplade/stationscar
Driftsikker
Billig i reservedele
Nysynet

er der ellers andet man skal være opmærksom på?
/Anders

Fra : JK

Dato : 23-09-03 14:39

On Tue, 23 Sep 2003 10:44:04 +0200, "Anders Hansen"
<nyheder123@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Billig i reservedele
>Nysynet
>
>er der ellers andet man skal være opmærksom på?

Altså, det er meget vanskeligt at købe bil i den prisklasse. Alene
forhandler-avancen ved salg af bil er omtrent det beløb.

Så det bedste er næsten at finde noget privat.

Kan anbefale at du finder et familie-medlem eller lignende med stor
erfaring i biler, som kan hjælpe dig med købet. Du bør aflønne hans
indsats med f.eks. 2000 kr eller mere.

Eventuelt kan I bruge FDM test før I binder Jer. Men på den anden side
er det spild af penge, hvis I selv er rimeligt sikre.

hilsen

John

Fra : Claus Petersen

Dato : 24-09-03 21:54

> Kan anbefale at du finder et familie-medlem eller lignende med stor
> erfaring i biler, som kan hjælpe dig med købet. Du bør aflønne hans
> indsats med f.eks. 2000 kr eller mere.

Øhh hvorfor det. Hvad har man venner til.
Det var da bedre han brugte pengene på bil.

Mvh
Claus