Hvem kan skifte min tandrem?
Fra : Hjalte

Dato : 22-09-03 20:44

Hejsa.
Jeg har en Galnt GLSi fra '93, den har snart kørt 180.000 km, og
derfor skal den have skiftet tandremmen.
Jeg ringede til mitsubishi, i morges, og forhørte mig om pris, og
(hold fast) fik at vide at det ville koste fra ca. 4000 til 8000 kr.

Hvordan kan det være så dyrt?

Hvem kan ellers skifte en sådan?
Min gamle opel, plejede jeg bare et få ordnet hos min kammerat for en
kasse øl, men man må vist sige at der er et lille hop i prisklassen
:-/

---
Med venlig hilsen.
Hjalte

Fra : Tom

Dato : 22-09-03 21:08

> Hvem kan ellers skifte en sådan?
> Min gamle opel, plejede jeg bare et få ordnet hos min kammerat for en
> kasse øl, men man må vist sige at der er et lille hop i prisklassen
> :-/

Bliv ved din kammy, princippet i at skifte remme er stadig det samme som det
altid har været.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 22-09-03 21:21

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Bliv ved din kammy, princippet i at skifte remme er stadig det samme som
det
> altid har været.

Det var nu ikke let at få fat i en "baggårdsmekaniker", der ville skifte
tandremmen på Alfaen :(

\Mandal

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-09-03 21:24

> Hvem kan ellers skifte en sådan?

http://www.prebensauto.dk/ tager 1600 kr incl. rem. Skal du have skiftet
remstrammer koster den ekstra.

Niels

Fra : Chr. L.

Dato : 22-09-03 22:19

Hjalte wrote:

> [...]
> Jeg ringede til mitsubishi, i morges, og forhørte mig om pris, og
> (hold fast) fik at vide at det ville koste fra ca. 4000 til 8000 kr.

Mærkeligt selv på mærkeværksteder er der forskel,-over på heden koster
det sgu under en tusse på en Punto...

http://www.jfauto.dk/reservedele/tandrtem.gif

Chr.

Fra : Tom

Dato : 23-09-03 08:41

> Mærkeligt selv på mærkeværksteder er der forskel,-over på heden koster
> det sgu under en tusse på en Punto...

Ja det var da underligt for min kollega skulle have en ny i sin Tipo og der
ville Fiat i Åbenrå have 1400 for tandrem + remstrammer og dertil kommer
arbejdsløn og moms.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 22-09-03 22:35

"Hjalte" <isak@cool.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg ringede til mitsubishi, i morges, og forhørte mig om pris, og
> (hold fast) fik at vide at det ville koste fra ca. 4000 til 8000 kr.

Det lyder da utroligt dyrt !! - har selv haft en tilsvarende Galant, og der
gav jeg <3k hos Mitsubishi i Roskilde for at få den skiftet inc
remstrammere, så prøv at høre et andet sted !

Mvh
Michael Thomsen

Fra : H.S.

Dato : 23-09-03 14:42

"Michael Thomsen" <me@me.com> skrev i en meddelelse
> Det lyder da utroligt dyrt !! - har selv haft en tilsvarende Galant, og
der
> gav jeg <3k hos Mitsubishi i Roskilde for at få den skiftet inc
> remstrammere, så prøv at høre et andet sted !

Nu er jeg ikke helt klar over om din galant har samme "princip" som min
galant gti fra 1991.

Men her er der stor forskel på prisen for at skifte tandrem, idet der er
mange dele som muligvis skal skiftes (afhængig af slitage).

En dims der kaldes en Oliehammer f.eks. fåes kun originalt, og koster alene
omkring 1200 kr, så der der diverse rem strammere som varierer fra 300 - 600
kr. afhængig af hvilken én der skal bruges. - Så skal ALT udskiftes, så
udgør materialer alene op mod 3- 4000 kr. + formentlig et par tusinde i
arbejdsløn.

Fra : alexbo

Dato : 22-09-03 21:05

"Hjalte" skrev

> Jeg ringede til mitsubishi, i morges, og forhørte mig om pris, og
> (hold fast) fik at vide at det ville koste fra ca. 4000 til 8000 kr.
> Hvordan kan det være så dyrt?

Det er svært at sige, der er ikke nogen særlig grund til det.
Den har 2 tandremme, men de er ikke specielt dyre eller vanskelige, men det
kan være Mitsubishi vælger at skifte alt muligt andet nu de har fingrene i
den.

Det burde ikke kunne komme over 2000 kr.

mvh
Alex Christensen