Verdens hurtigste Ellert???
Fra : Brian W.

Dato : 22-09-03 07:15

Nu sidder jeg hyggerlæser lidt inden jeg skal på arbejde, falder jeg over
Hans jørgensen idé om evt at bygge en en mc med en snescooter motor.... Igår
var der DHB ( Dk´s hurtigste bil) på 3+, og der var der en fætter der så
havde bygget en ellert op med en motorcykelmotot... hehe En 600ccm yamaha
motor var blevet brugt til formålet.. Udstødningen var blevet modificeret så
den havde fået cnetralt ligger highpipe... LOL den var fandme fed.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

YZF for sale ....
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Rune Larsen

Dato : 22-09-03 12:34

Brian W. wrote:

> Nu sidder jeg hyggerlæser lidt inden jeg skal på arbejde, falder jeg over
> Hans jørgensen idé om evt at bygge en en mc med en snescooter motor....

Jeg har førhen set en finsk sidevognsracer på djursland med en 3 cylindret
snescootermotor i. Den var ræddi' fin

> [...]
> motor var blevet brugt til formålet.. Udstødningen var blevet modificeret
> så den havde fået cnetralt ligger highpipe... LOL den var fandme fed.

Udførelsen af den var nu ikke særligt fed IMO. Og 101 km/t nedad langsiden
var heller ikke imponerende.
Men _princippet_ i det er godt nok. Det skal bare laves lidt bedre.

--
/Rune

Fra : anders majland

Dato : 22-09-03 13:05

> Udførelsen af den var nu ikke særligt fed IMO. Og 101 km/t nedad
> langsiden var heller ikke imponerende.
> Men _princippet_ i det er godt nok. Det skal bare laves lidt bedre.

Ja til dragrace... Jeg tror aldrig en ellert vil blive sjov på de små
snoede.... Eller nærmere det bliver nok for sjovt at få den med rundt

/A

Fra : Hekto

Dato : 22-09-03 13:42

In article <bkmosh$fpc$1@sunsite.dk>, andersDOTmajland@jyde.dk says...
> .... Eller nærmere det bliver nok for sjovt at få den med rundt

I svinget, eller om sig selv?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Brian W.

Dato : 22-09-03 14:25

Rune Larsen wrote:

> [...]
> langsiden var heller ikke imponerende.
> Men _princippet_ i det er godt nok. Det skal bare laves lidt bedre.

Ja han skulle nok ha lagt en en anden motor i, men pricippet er sku
sjovt....

Fra : Asger Steffensen

Dato : 22-09-03 19:46

"Rune Larsen" <rune(DOT)larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> var heller ikke imponerende.
> Men _princippet_ i det er godt nok. Det skal bare laves lidt bedre.

Som fx. her: http://www.tigerracing.com/

Asger

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-09-03 14:14

Brian W. wrote:
> [...]
> motor var blevet brugt til formålet.. Udstødningen var blevet modificeret så
> den havde fået cnetralt ligger highpipe... LOL den var fandme fed.

JOw, desværre var den ellert ikke så hurtig som man kunne forvente..
:)

Men kig engang her:
http://venus.13x.com/roadracingworld/issues/apr00/tularis.htm

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : -V-

Dato : 22-09-03 15:26

Hans Joergensen wrote:
> http://venus.13x.com/roadracingworld/issues/apr00/tularis.htm

Meget interessant.
Artiklen er tre år gammel - er der nogen der ved noget om raceresultater og
evt. udvikling?

-V-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-09-03 16:06

-V- wrote:
> Artiklen er tre år gammel - er der nogen der ved noget om raceresultater og
> evt. udvikling?

http://www.bottpower.com/e-tularis2.html
http://venus.13x.com/roadracingworld/issues/feb01/tularis.htm
http://venus.13x.com/roadracingworld/scripts/NewsInsert.asp?insert=7181
http://www.midamericamotorplex.com/code/formula-usa-pr.htm

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : -V-

Dato : 22-09-03 17:12

Hans Joergensen wrote:

> http://www.bottpower.com/e-tularis2.html
> [...]

Tak...

Jeg bliver helt svedig i håndfladerne af at læse om den.

-V-

Fra : Ken Madsen

Dato : 23-09-03 09:35

"Brian W." <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> motor var blevet brugt til formålet.. Udstødningen var blevet modificeret

> den havde fået cnetralt ligger highpipe... LOL den var fandme fed.

Snyd! En ellert skal køre på strøm!

Ken Madsen
www.motorscout.dk

Fra : Storm4211

Dato : 08-04-04 20:09

http://www.kandu.dk/

Fra : Kenneth T

Dato : 08-04-04 23:40

"Storm4211" <Storm4211.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian W." skrev d. 22-09-03 07:15 dette indlæg :
> http://www.kandu.dk/

Vejen til en langsom løsning?

7mdr gammelt inlæg.....

Fra : Storm4211

Dato : 08-04-04 20:09

Fra : Storm4211

Dato : 08-04-04 20:13

> [...]

modificeret så
> den havde fået cnetralt ligger highpipe... LOL den var fandme fed.

600 ccm og ca 70 hk
gearing og topfart ca.det samme som xj-600 årg.89
er nu blevet renoveret og forstærket så den kan klare lidt mere.
Den er klar til DHB 2004 evo.2

håber vi ses
mvh.
Sir hiss racing