MC-parkering i København
Fra : Flemming Aage Nielse~

Dato : 21-09-03 13:14

Som det måske er flere bekendt så skifter oplysningerne om hvor og hvordan
man må parkere sin MC i København i offentligheden.

På den ene side skriver man at MC-ister skal følge færdselsloven og på den
anden side at man godt må hold på brede fortorve.

Efter en langvarig korrespondance med Hanne Tideman Drifrchef hos Parkering
København og Borgmester Søren Pind står det mig nu klart at ingen af de to
personager er istand til at formulere reglerne så klart at de kan forståes
eentydigt. Det er ligeledes klart at ingen af de to har interesse i at
afklare og afhjælpe MC-parkeringforholdene i Hovedstaden.

Alle som har modtage en P-bøde i København opfordres til at anke denne til
Borgmester Pind og udbede dokumentation for at det har hold til gene for
andre. Som jeg læser seneste svar fra Søren Pind, så er det Politiet som
skal håndhæve forbudet og ikke de lokale P-vagter.

Andre opfordres til at udbede sig en oversigt over MC-parkeingspladser - så
kan vi måske få samme information som tilgår bilister og andre trafikanter.

For de som stadig tror at enevælgen er afskaffet, så kan de godt tro om
igen. Hr. Pind og Fru Tideman er begge af den opfattelse at aktinsigt alene
gives ved personligt fremmøde i Hovedstaden på fru Tidemanns Kontor.

Systemet frem for mennesket synes at være Hr. Pinds indstilling.

Det må være indlysende selv for en himmelstormer som Pind; at man ikke kan
pålægge borgere omkostniner på adskillige tusinde kroner for at se deres
egen sag.

Dette er jo tilfældet for en borger i f.eks Ålborg som modtager en P-bøde i
København: een dag med tabt arbejdsindtægt - benzin og færge/brobilletter
til Hovedstaden for at få oplysninger som andre forvaltninger sender uden
diskussion.

- og huske lige trave skoene når I parkere jeres MC på een af de 122
officielle MC-pladser som Fru. Tidemanns virksomhed kan oplyse at København
rummer - den sidste stykke vej til Parkering København skal ske til fods,
hvis I altså vil undgå en bøde for at se jeres egen sag.

Med venlig hilsen

Flemming Aage Nielsen

Fra : Rasmus Færch

Dato : 21-09-03 14:11

Jeg tror bare at jeg monterer min nr. plade men to vinge skruger, så den er
til at tage med når jeg parkere min mc, så er det jo politiets sag at få den
fjernet og der går min et døgn før der sker noget.
/Rasmus F

Fra : wheeler

Dato : 21-09-03 15:51

"Flemming Aage Nielsen"

> Alle som har modtage en P-bøde i København opfordres til at anke

[KLIP]

Der er ikke tale om en bøde, men en afgift. Og en afgift kan ikke
ankes/indbringes for en højere myndighed ....desværre
--
Wheeler - som lige har fået afslag på en klage over en pålagt P-afgift fra
februar!!! 2003

Fjern "[remove this]" i mailadresse ved direkte svar
VFR 750 F
TDR 125 R
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Richard

Dato : 21-09-03 16:54

wheeler wrote:

> [KLIP]
>
> Der er ikke tale om en bøde, men en afgift. Og en afgift kan ikke
> ankes/indbringes for en højere myndighed ....desværre

Jo, til den lokale fogedret, som også behandler klager over p-afgifter.
Fik selv anulleret en p-afgift fra vores lokale p-korps sidste år, fordi
de gav mig en forkert ankeanvisning.

(Jeg indsednte en klage til p-korpset over en afgift, jeg havde fået en
tidlig lørdag morgen, hvor jeg havde glemt at sætte p-skiven, som derfor
stod som sidst den var brugt - jeg havde vidner på, at den havde stået
et andet sted om natten, og tidspunktet var inden p-tiden for en bil,
der var blevet sat der om morgenen. Mit argument var, at p-tiden ikke
var overtrådt, og at afgiften derfor burde være mindre end de 510,-; det
var inspireret af en tanke, politikommisær Kurt Mark havde luftet i
Ber.Tid. ikke så længe før. P-korpset fumlede imidlertid med klagen og
trak til sidst afgiften tilbage med nævnte begrundelse).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Wheeler

Dato : 22-09-03 13:11

Richard wrote:

> Jo, til den lokale fogedret, som også behandler klager over p-afgifter.
> Fik selv anulleret en p-afgift fra vores lokale p-korps sidste år, fordi
> de gav mig en forkert ankeanvisning.

[KLIP]

Er Fogedretten ikke en ren "udlægsvirksomhed", som alene koncentrer sig om
at indkradse forfalden gæld, og ikke tager spm. til skyldsspørgsmål etc.?

Det var vel ikke Fogedretten som behandlede/annullerede din P-afgift?

I mit afslag står klart og tydeligt, at afgiften ikke kan påklages
højere/anden adm. myndighed, hvilket reeelt betyder, at den eneste
mulighed er et privat sagsanlæg overfor Parkering Kbh (altså at gå til
domstolene)

Wheeler
VFR 750F
TDR 125R

Fra : Richard

Dato : 22-09-03 22:52

Wheeler wrote:

> Er Fogedretten ikke en ren "udlægsvirksomhed", som alene koncentrer sig om
> at indkradse forfalden gæld, og ikke tager spm. til skyldsspørgsmål etc.?

I Lyngby_taarbæk Kommune er den også ankemyndighed for p-afgifter...

> Det var vel ikke Fogedretten som behandlede/annullerede din P-afgift?

....nej, klagen nåede jo ikke så langt pga p-etatens fumlerier, derfor
var de fair nok selv at annullere den (ved dog ikke, om de har fåpet et
vink med en nu overflødig parkometerpæl fra en eller anden

> [...]
> højere/anden adm. myndighed, hvilket reeelt betyder, at den eneste
> mulighed er et privat sagsanlæg overfor Parkering Kbh (altså at gå til

Det kan jo være forskelligt fra kommune til kommune, men jeg ville nu
dobbeltchecke det, hvis jeg var stædig og følte mig uretfærdigt
behandlet