Udboring af lydpotte på Virago 1100.
Fra : Agnethe Elken

Dato : 21-09-03 10:02

Har nogen erfaring med ovennævnte?
Fremgangsmåde?
Indflydelse på lyd og køreegenskaber?
Motorjustering/temperatur?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-09-03 11:21

Agnethe Elken wrote:
> Indflydelse på lyd og køreegenskaber?

køreegenskaberne bliver formodentlig ikke meget anderledes ? :)

// Hans, på RD, og forhåbentlig på Dnepr om noget tid... ;)
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Mich@el

Dato : 21-09-03 21:11

Hejsa.

Agnethe Elken skriver:

> Har nogen erfaring med ovennævnte?
> Fremgangsmåde?
> Indflydelse på lyd og køreegenskaber?
> Motorjustering/temperatur?

Køb hellere en ny udstødning, så du har den originale hvis du skulle
blive kaldt til syn.

Jeg kører selv med Silver Tail potter, se dem her:
http://www.mcpoolen.se/tbh/sortiment-avgassystem-custom-silvertail-sc.html

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
medlem af http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

En dårlig fiskedag er bedre end en god arbejdsdag

Fra : JOHN

Dato : 22-09-03 10:48

Jeg vil ikke svare på dit spørgsmål, for det ved jeg ikke en skid om,
men jeg vil generelt sige at jeg ikke fatter "folk":
De betaler "det hvide ud af øjnene" for deres MC som på de fleste
punkter opfylder deres ønsker, krav, drømme....
Nogle meget dygtige ingeniører har brugt millioner af dollars eller yen
og mange dage/uger/måneder/år på at udvikle den perfekte udstødning....
Og så vil "man" til at bore huller i dette lille "mesterværk" fordi
lyden ikke lige er rigtig....og et par uger er der et indlæg på
kandu.dk: "Min Virago har "pludseligt" fået mindre moment, mindre
topfart, højere benzinforbrug, sorte tændrør etc. etc......"
Så jeg vil forslå tre "løsninger":
Køb en anden cykel med den rigtige lyd, men det bliver jo nok ikke en
Virago?!?!?!
Væn dig til lyden! Denne løsning er "gratis" bortset fra de psykiske
problemer!
Hvis det er muligt har Yamaha måske nogle andre udstødninger som de kan
anbefale (ikke sansynligt)!
IMHO
John

http://www.kandu.dk/

Fra : Hald

Dato : 22-09-03 20:46

Jeg ved ikke, om det er en god ide at bore huller i originalpotterne, men
det kan være en god ide at skifte standardpotterne ud med noget lidt mere
eksotisk. Det har jeg haft gode erfaringer med. Ganske vist er det en
Dragstar 1100, men motoren er stort set den samme som Viragoen. Jeg kører
med de svenske Raask potter, som jeg er meget tilfredse med. Lyden er god,
og med en omdysning har det faktisk givet 10 heste mere PÅ BAGHJULET. Det
kan mærkes. Motorgangen er også fin og jævn, motoren soder ikke, og selv om
Raask-potter helt klart "snakker" noget mere end de næsten tavse
standardpotter, så mener jeg, at den markante lyd ikke bare er et plus for
motorlyden - det er også en sikkerhedsmæssig fordel. Ikke så få gange her i
løbet af sommeren har jeg lagt mærke til, at sommersløve bilister, der ikke
gider at dreje hovedet for at se sig om, alligevel har undladt at køre ud
foran mig i kryds, fordi de pludselig kunne høre, at der kom et eller andet
buldrende. Bilisternes ører er åbenbart bedre end deres øjne.

Mvh Peter Hald