Tl100S 97 og sygdomme?
Fra : S.G

Dato : 20-09-03 23:18

Hvad er det præcis man skal være opmærksom på med de første TL1000´ere?
Har hørt noget om llidt probs med motor + diverse på de første årgange

S.G, Odense
RF900R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-09-03 08:31

> Hvad er det præcis man skal være opmærksom på med de første
> TL1000´ere? Har hørt noget om llidt probs med motor + diverse på de
> første årgange

Hej Sebastian

TL1000S
Den ultimative badass cykel. En af mine drømme cykler. Den er ikke
velkørende, den er ikke velfriseret og føjelig som min CBR600, men brutal,
ond og fanden i voldsk. Eller sagt på en anden måde: Den er 100% sjov, men
ikke specielt hurtig. Hmm, tag den udtalelse med modifikationer. Jeg mener:
på en snoet sognevej er den på højde med en god 600cc, selv om den har det
ultimative drive ud af kurverne p.g.a. affjedringen arbejder imod dig. Den
kræver en ny bagdæmper og et par fede larmepotter. Forbudt for begyndere!!!
Utilgivende og uberegnelig. Jeg har kørt et par stykker og synes den føles
som den bidske hund i "Tom og Jerry".

Som en typisk Suzuki er den ikke særlig veldesignet, og har masser af små
fejl.
Den kan æde kølervæske
Stellet kan revne med kronrørslejet
Koblingssneglen bliver hurtigt slidt
Kæden skal altid være halv-løs, ellers kan bagsvingeren ikke arbejde.
Affjedringen er langt under middel
De første versioner brugte MEGET benzin. Så meget at olien blev fyldt med
det.
Der er flere småting, men dem kan jeg ikke huske nu.

Det er ikke en begyndermaskine!
--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : RacerNiels

Dato : 21-09-03 17:29

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message

*wak wak*

Endnu engang hurra for copy/paste

Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Janner

Dato : 21-09-03 08:40

"S.G" <diller@fjern.mbox301.get2net.dk> wrote in message
> Hvad er det præcis man skal være opmærksom på med de første TL1000´ere?
> Har hørt noget om llidt probs med motor + diverse på de første årgange
>
> S.G, Odense
> RF900R

Min 97'er havde problemer med alt ......... Lorte Scooter !

For lige nævne lidt :

Kobling glider ... skiftet 3 gange
Utæt Benzin tank ny kom på
Ødelagt tændings system + indsprøjtning og hvad ved jeg .... knap to
måneder på værksted
Pludseligt gik den under 10 km literen ved normal kørsel ... ???
Skød og bragede skrækkeligt
Bag dæmber lækkede olie

Kunne blive ved , havde den kun et år gud ske lov under Sukki Garanti ,
kunne jeg sige lidt positivt havde den en feeeeeeeed lyd med de rigtige
potter og når den ellers kørte var den faktisk meget sjov.

Vil anbefale dig at finde en R model, sådan en har flere af gutterne haft
uden de helt store problemer bortset fra koblingen

Hygge

Onkel Jan
CBR929RR

Fra : S.G

Dato : 21-09-03 11:51

er det ikke noget der bliver lavet ved de første service?

Fra : Janner

Dato : 21-09-03 12:06

> er det ikke noget der bliver lavet ved de første service?

??

Fra : S.G

Dato : 21-09-03 12:07

> ??

dvs det den havde af børnesygdomme blev fixet (Suzuki betaler) ved de første
par service man har den til der hvor man har købt den

Fra : Janner

Dato : 21-09-03 12:53

> dvs det den havde af børnesygdomme blev fixet (Suzuki betaler) ved de
første
> par service man har den til der hvor man har købt den

Jow de gjorde de ........... men koblingen bliver aldrig god , ligesom
affjedringen altid vil være noget MZ agtig , og det med det voldsomme benzin
forbrug fik de aldrig rettet på min.............. Var lykkelig den dag hvor
jeg afleverede den i bytte med en ZX9'er

Hygge

Jan
CBR929

Fra : Per

Dato : 21-09-03 14:57

"Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse

> [...]
hvor
> jeg afleverede den i bytte med en ZX9'er

Og så er det jo en Suzuki dvs. uholdbar, billig finish og dyre reservedele.

Men sjov det er den sgu, når den kører

Ville nok hellere anbefale en Honda VTR 1000 - der virker alt fra starten og
ingen hovsaløsninger.

Beklager, men sådan ser jeg på den.

Mvh. Per!

Fra : S.G

Dato : 21-09-03 17:45

> Ville nok hellere anbefale en Honda VTR 1000 - der virker alt fra starten
og
> ingen hovsaløsninger.

Så er det bare det med budgettet
Har selv kun haft sukkier. Jeg har aldrig haft nogle problemer. Men hænger
måske osse sammen med at jeg køber fornuftigt brugt

Men det har givet god stof til eftertanke alle de her indlæg mht
TL1000´eren.
Jeg vil dog osse nævne at jeg har talt med et par glade ejere

Fra : Jens Arnfast

Dato : 21-09-03 18:55

S.G wrote:
> Hvad er det præcis man skal være opmærksom på med de første TL1000´ere?
> Har hørt noget om llidt probs med motor + diverse på de første årgange

Jeg kiggede også på TL1000S'en, men af samme grunde som er blevet nævnt
i tråden udvidede jeg dog min søgning

Mit mål var en V2'er omkring de 1000cc - til sjov og ballade, men også
en som jeg kunne holde ud at køre længere ture på

Jeg fik kigget på TL1000S, TL1000R, Ducati 900S, VTR1000F, RSV 1000 og
VFR800 (backup hvis kørestillingerne var helt af helvede til på de andre
)

Jeg forelskede mig hurtigt i RSV'en :) Men jeg var dog lidt bekymret
over sidestilling da jeg er 1,94m høj - men ak, jeg sidder perfekt på
millen - faktisk bedre end på vfr'en :)

Men, kig på flere modeller - og prøv dem - så finder man nemmest den der
passer bedst til ens højde, kørestile og økonomi ;)

--
-jens
RSV1000 '99