dødsulykke i vejle
Fra : Finn Andersen

Dato : 19-09-03 23:47

Så skete det igen.
Jeg så lige på tekst-tv iaften at en 31 årige motorcykellist er dræbt i
vejle, motorcykelisten kørte med høj hastighed ind i siden på en sættevogn,
som var ifærd med at dreje.
Tragisk, for de efterladte og chaufføren på sættevognen.....

Så kør dog ordenligt derude.....

Finn XV757

Vi ses lige pludseligt, Be carefull out there.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=276

Fra : Finn Andersen

Dato : 19-09-03 23:51

"Finn Andersen" <info@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sættevogn,
> som var ifærd med at dreje.
> Tragisk, for de efterladte og chaufføren på sættevognen.....

Øhh...Ups.... Fejl.... XV750

Fra : Niels

Dato : 20-09-03 00:38

Finn Andersen skrev:
> "Finn Andersen" <info@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse

> sættevogn,

> Øhh...Ups.... Fejl.... XV750

Nogen er hurtigt ude.

http://www.112alarm.dk/ribevej/ribevej.htm

Mvh. Niels

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 20-09-03 08:54

Niels wrote:
> Nogen er hurtigt ude.
>
> http://www.112alarm.dk/ribevej/ribevej.htm

Hmm, det er nok en af de mest perverse hjemmesider jeg længe har set... Mon
der er nogle der ligefrem _tænder_ på den slags?

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Finn Andersen

Dato : 20-09-03 09:00

"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, det er nok en af de mest perverse hjemmesider jeg længe har set...
Mon
> der er nogle der ligefrem _tænder_ på den slags?

Jeg kunne have sagt det bedre.... virkelig usmagligt.

Finn XV750

Fra : vmx

Dato : 20-09-03 09:23

> [...]
> Mon
> >

> Jeg kunne have sagt det bedre.... virkelig usmagligt.

Hvad er det der er så usmageligt og perverst ?

- at man dør af at leve ?

- at nogen poster nyheden om ulykken her i gruppen?

- at mange læsere (her) alligevel vil se billederne og
tænke "shit", og sikkert passe bedre på med fart
og uoverskuelige sving fremover ?

- at tv avisen bringer levende billeder af mennesker
der mangler arme og ben pga. bomber?

For dem der gider læse om manden bag siden:
Hans store interesse er brandvæsen og deres
indsats. Han tager aldrig billeder af mennesker
i nød. Hans billeder bliver fra tid til anden
efterspurgt af f.eks politiet.. der ikke fik
dokumentationen på plads i rette øjeblik.

Er dette link også perverst og usmageligt?
http://www.jv.dk/article.asp?id=G5B9ADOR.1&u1=Kolding&u2=vamdrup&u3

( bare et eksempel )

nå!.... sgu da osse.

Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 20-09-03 09:34

> [...]
> efterspurgt af f.eks politiet.. der ikke fik
> dokumentationen på plads i rette øjeblik.
>
> Er dette link også perverst og usmageligt?

HØRT!
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 20-09-03 09:57

vmx wrote:
> [...]
> efterspurgt af f.eks politiet.. der ikke fik
> dokumentationen på plads i rette øjeblik.
>
> Er dette link også perverst og usmageligt?

Hej robert.

Er _helt_ enig, kunne ikke have skrevet det bedre
selv..............................folk skal sq passe på, at de ikke
hoster større klatter op, end at de kan sluge dem igen.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Finn Andersen

Dato : 20-09-03 12:20

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Finn Andersen" <info@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det der er så usmageligt og perverst ?
>
> - at man dør af at leve ?
>
> - at nogen poster nyheden om ulykken her i gruppen?

Nu var jeg selv den første til at poste nyheden her i gruppen, fordi jeg
syntes vel som så mange andre at det er trakisk det der er sket, og når det
så er sagt så¨syntes jeg stadig det er usmagligt at der er nogle som
ligefrem opsøger ulykkessteder, for deres egen nysgerrihed og mange gange
slæber de deres små børn med på sådanne steder, det er for mig så usmagligt
og ligefrem "perverst" som nogle også kalder det.

Jeg var for et par år siden vidne til en meget grim ulykke, hvor jeg kom som
den første, tre biler var stødt sammen i et kryds på hovedvejen, i den ene
bil sad en fastklemt mor på ca. 25-30 år, på barnestolen bag hende sad
hendes lille 2 årige datter meget stærkt kvæstet, (hun døde lidt senere på
vej til sysehuset).
Det jeg oplevede der blandt den efterhånden store mængde tilskurere der
stimlede op, var at mange kom sammen med deres børn, nogle af tilskurere tog
billeder af ulykken moderen og barnet.

Det er usmagligt, når man står midt i det, og er det stadig.

> [...]
> i nød. Hans billeder bliver fra tid til anden
> efterspurgt af f.eks politiet.. der ikke fik
> dokumentationen på plads i rette øjeblik.

Det rager mig en høstblomst, hvilken interesse manden har med brandvæsen og
deres indsats, han opsøger stadig ulykkerne for at kunne fotografer vildt
omkring sig, og jeg vil vædde på at han også har fotografetet mennesker i
nød.

Mvh Finn XV750 (det var det surt opstød)

Kør forsigtigt derude
Tankerne går til de efterladte, for ulykken i vejle.

Fra : Michal

Dato : 20-09-03 13:10

"Finn Andersen" <info@fk-tech.dk> wrote in message

> [...]
> Det jeg oplevede der blandt den efterhånden store mængde tilskurere der
> stimlede op, var at mange kom sammen med deres børn, nogle af tilskurere

Var der slet ingen som jog tilskuerne væk og udøvede førstehjælp på de
tilskadekomne? Det er jo trodsalt strafbart ikke at hjælpe en tilskadekommen
i vist omfang (f.eks. ringe 112, eller udøve førstehjælp).

--
Michal

Fra : Finn Andersen

Dato : 20-09-03 13:30

"Michal" <nonexistant@fakedomain.INVALID> skrev i en meddelelse
> [...]

tilskadekommen
> i vist omfang (f.eks. ringe 112, eller udøve førstehjælp).

Jo der blev udøvet førstehjælp, og ringet efter ambulancer og politi, det
hele gik meget stærkt de første minutter, i den ene bil var som sagt moderen
og barnet, hun var kørt ud på hovedvejen og havde "overset" sin vigepligt,
bilen som bragede ind i hende var en varevogn, med en meget chokeret ung
mand, bagved ham kørte et et ældre tysk ægtepar, som var ligeså chokeret,
jeg kommer som nummer tre og når at standse, jeg yder så godt som jeg nu kan
førstehjælp til moderen som sidder fastklemt sammen med barnet, jeg får
slået alarm, og få minutter eller sekunder efter er der andre bilister som
stopper og hjælper med at få standset trafikken osv, ca. 10 min efter kommer
tre ambulancer og politiet, det tog falck ca. 40 minutter inden mor og barn
var fri fra bilen.
Jeg havde lyst til at køre derfra, med skulle afgive vidneforklaring, snakke
med læge osv. (det var en stærk oplevelse).

Jeg skal ikke gøre mig til dommer og komme med moralske prædikener over
mennesker der stopper på til sådanne ulykker, og har heller ikke noget imod
at se billeder i avisen og på tv af ulykker.
Men når folk skal tage billeder "close up" af ulykkerne, så syntes jeg at
der er gået over stregen, og vil tillade mig at kalde det "usmageligt"

Mvh Finn XV750

Fra : Michal

Dato : 20-09-03 13:59

In news:3f6c487e$0$13254$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Finn Andersen <info@fk-tech.dk> wrote:

[snip]

> [...]
> Men når folk skal tage billeder "close up" af ulykkerne, så syntes
> jeg at der er gået over stregen, og vil tillade mig at kalde det

Det vil jeg give dig helt ret i.

Under førstehjælpsundervisning får man også at vide at man skal jage
nysgærrige væk... For at mindske chok og forhindre flere ulykker.

--
Michal

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-09-03 13:53

Finn Andersen wrote:

> jeg vil vædde på at han også
> har fotografetet mennesker i nød.

....har han dét?
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : TheHobbit

Dato : 21-09-03 21:18

> [...]
> tænke "shit", og sikkert passe bedre på med fart
> og uoverskuelige sving fremover ?
>
> - at tv avisen bringer levende billeder af mennesker

Jeg vil give dig ret - jeg opfatter heller ikke siden som hverken usmagelig
eller pervers.

Man kan godt få den tanke når man lige går ind første gang (fik mig til at
tænke på rotten.com og lignene) men hvis man kigger nærmere er det helt
rigtigt som du siger - drejer det sig overhovedt ikke om at vise "splatter".

Personligt synes jeg der burde være mere information omkring forskellige
ulykker og deres omstændigheder. Ofte er der nogle bestemt steder/område der
kræver flere menneskeliv end andre og de er jo så dygtige til at fjerne alle
spor efter en ulykke at kommer man på stedet et par timer senere aner man
ikke at der lige er sket en voldsom ulykke.

Jeg synes denne gruppe er det helt rigtige sted at poste oplysninger om
mc-relaterede ulykker - både når de indblandede slipper med skrækken og når
de omkommer. Der er ikke så mange af os (læs: mc'ister) så hvis information
om ulykker steder/omstændigheder (manglende hjelm!!!) kan redde bare 1
person fra døden eller det der er værre - det bør vi skrive om det her.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : --=Stone=--

Dato : 20-09-03 10:41

> Mon
> >

> Jeg kunne have sagt det bedre.... virkelig usmagligt.
>
> Finn XV750

Er det i sandheden ikke perverst fordi at man identificere sig med det der
er sket på billedet, og tænker at det kunne evt. være en selv ??? Er det
perverst at det rent faktisk viser hvad der er sket ??
Det er aldrig hyggeligt at se sådanne billeder, og tænke på at der er folk
som er kommet tilskade, men det du ser er jo bare den sande verden... Sender
tanker til famillien/de efterladte til den 31 årige. - det må nok være der
det gør mest ondt.

--
Steen
CB1200 F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Finn Andersen

Dato : 20-09-03 12:00

"Finn Andersen" <info@fk-tech.dk> skrev i en meddelelse

> "Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Mon
> >

> Jeg kunne have sagt det bedre.... virkelig usmagligt.

Fejl: Jeg kunne ikke have sagt det bedre...... stadig usmagligt...

Fra : anders majland

Dato : 20-09-03 08:51

> http://www.112alarm.dk/ribevej/ribevej.htm

Hvor sandsynligt er det at hastigheden var 150km/t som speedometernågeln
er blevet glemt fast på ?

Uden at have forstand på den slags vil jeg tro at sådan en nål sagens
kan dreje rundt ved sammendstødet således at det er tilfældigt hvad det
måtte stå på. Det er jo normalt bare en stump blik der holdes af en
fjeder. Et ur med et urværk kan man måske formode at viserne ikke kan
dreje af selv pga en kraftig G påvirkning.

Så giver det mere mening at måle bremspor - som det er markeret på et
andet billede

/A

Fra : RacerNiels

Dato : 20-09-03 10:29

"anders majland" <andersDOTmajland@jyde.dk> wrote in message

> Hvor sandsynligt er det at hastigheden var 150km/t som speedometernågeln
> er blevet glemt fast på ?

Ikke så stor endda. Jeg kender en gut der har sit gamle CBR600F3 speedometer
hjemme i garagen. Jeg mener at nålen står på 220 og omdrejningstælleren på
4000. Det holder jo ingen steder og desuden kørte han et stykke under 100 da
han fandt ud af at en Honda ikke kan flyve med den ene vinge den har.

> Så giver det mere mening at måle bremspor - som det er markeret på et
> andet billede

Tjaa... han holdt jo ikke stille da bremsesporet stopper, så jeg ved ikke
ikke hvor meget det kan bruges.
Man kan regne farten ca. ud _hvis_ man antager at han holdt stille og så
lægge oven i alt efter hvor knust cyklen er.

Iøvrigt rigtig trist med manden her!! Det er Gert fra www.gmr-mc.dk og han
var en meget vellidt mand hos rødderne fra Billund og Vejle.

Mine tanker går til konen Jette og resten af familien og venner.

/Niels

Fra : Keld

Dato : 20-09-03 16:54

> Iøvrigt rigtig trist med manden her!! Det er Gert fra www.gmr-mc.dk

Derfor er siden / firmaet også lukket, skulle der være evt. udestående vedr.
noget som helst som havde noget at gøre med firmaet, bedes man benytte mail
adressen på siden. Lad være med at prøve at ringe på hans tlf., jeg tror at
Jette har en del andet at tænke på lige nu .........

> og han var en meget vellidt mand hos rødderne fra Billund og Vejle.
>
> Mine tanker går til konen Jette og resten af familien og venner.
>
> /Niels

Hilsen en nær ven til Gert & Jette

--
Keld R1

Fra : Morten dahl

Dato : 20-09-03 14:45

> [...]
sættevogn,
> som var ifærd med at dreje.
> Tragisk, for de efterladte og chaufføren på sættevognen.....

Vi ved stadig ikke nøjagtigt hvad der er sket.

Men føren var Gert Mailand Rødtness. Ejer af GMR motorcykelteknik.

Mine tanker går til hans kone Jette.

Gert du vil blive savnet for dit gode humør og store hjælpsomhed

R.I.P

Morten Dahl
- på vegne af Vollekanne MC.

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 20-09-03 16:26

Morten dahl <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev:

>Vi ved stadig ikke nøjagtigt hvad der er sket.

>Morten Dahl
>- på vegne af Vollekanne MC.

-- Vejle Amts Folkeblad skriver i dagens avis :
31-årig motorcyklist død efter sammenstød.
Lastbilchauffør havde formentlig ingen mulighed for at se
motorcyklist inden sammenstød på Ribe Landevej.
En 31-årig mand fra Egtvedområdet mistede i går livet,efter han på
sin motorcykel var stødt sammen med en lastbil på Ribe Landevej
ved Nederbro i Vejle. Alarmcentralen fik besked om ulykken klokken
15.26 og godt to timer efter døde manden på hospitalet af sine
kvæstelser i hovedet og maveregionen.
Lastbilen blev ført af en 49-årig mand, som kom kørende fra Vejle
ad Ribe Landevej mod syd, og han begyndte langsomt at svinge til
venstre ad Mørkedalsvej.Motorcyklisten kom kørende fra
Jerlev/Nr.Vilstrup og kørte ind i den svingende lastbil.
Vagthavende oplyser,at mototsyklisten formentlig kørte med høj
hastighed. Det antyder bremsesporene og de omfattende skader på
motorcyklen. Lastbilchaufføren har formentlig ikke kunnet se
motorcyklisten,da han begyndte at svinge, men det vil
bilinspektørens undersøgelser give et mere præcist svar på.
Der var ikke andre trafikanter på stedet. Politiet havde i aftes
ikke frigivet navnet på den omkomne,idet de pårørende ikke er
underrettet.
Lisbeth

Fra : Loonie

Dato : 24-09-03 00:29

Usmageligt eller ej, man kan altid vælge at lade være med at se på
billederne.

Jeg synes i det her tilfælde kan de fungere som en advarsel. Specielt det
andet sidste billede http://www.112alarm.dk/ribevej/b11.jpg som viser
umiddelbart lidt hvordan svinget ligger. Det ligner et godt sving som man
snildt kan tage i god fart. Føreren af cyklen har bare været så uheldig at
der lige var en ved at krydse vejen. Det mener jeg så til gengæld er noget
som vi som kører mc kan drage noget lære af. Dvs. kør forsigtigt og se
fremad osv. osv. jeg tror de fleste kender remsen. Men et eller andet sted
er lærdommen dukket op. Det er bare rigtig sørgeligt når det skal koste så
dyrt som er sket her.

Erik

Fra : Armand

Dato : 24-09-03 17:22

Oh rædsel!

Finkigger man på 112-siden, fremgår det at Gert ikke har skuldertacklet
ladkassen men derimod har været under sættevognen og allle dens
strittejaverter lige foran akslen =
Bremsesporet angiver tydeligt punktet hvor de to køretøjers baner har kryset
hinanden; men billederne viser en motorcykel der ligger under sættevognen
5-6- meter derfra i sættevognens kørselsretning!!!

Jeg kan ikke frigøre mig for den tanke at Gert's fatale udkomme skyldes at
han er blevet slæbt denne distance som fastklemt =

--
Armand.
(der sender Gert mangt en tanke i disse dage)

Fra : Morten dahl

Dato : 24-09-03 22:13

> [...]
> hinanden; men billederne viser en motorcykel der ligger under sættevognen
> 5-6- meter derfra i sættevognens kørselsretning!!!

Dette er også fuldkomment korrekt.

Der er dog mange ting som billederne ikke viser.

"bremsesporet" ikke 30 meter langt, snarer 5 meter. Ingen tvivl om at der
er blevet bremset, endda meget hårdt. Men hjulet har ikke været blokeret!
Der er blevet bremset maksimalt, derfor stregerne.

Nu var Gert jo ikke just begynder. Noget andet der underbygger min teori om
"friktionsspor" snarer end bremsespor er sporet´s pæne bue.

> Jeg kan ikke frigøre mig for den tanke at Gert's fatale udkomme skyldes at
> han er blevet slæbt denne distance som fastklemt =

Dette tror jeg så ikke er tilfældet. Ifølge Jette (Gert´s enke) døde han af
kvæstelser i underlivet og i hovedet. Han har ramt sættevognens bundvange
med hovedet, og hans underliv har revet tanken af cyklen.

Det er så tankevækkende at i Mandag´s da Vollekannes MC samledes på
ulykkestedet for at mindes Gert, kom der en lastbil til forelfabrikken, og
skar svinget uden at stoppe op først. han hjulspor var nøjagtig samme sted
som sættevognen på billederne.

Vi har ved selvsyn konstateret at der fra udgangspositionen er højest 10
meter´s sigtbarhed rundt i (for bilens højre)svinget. Desuden har jeg
gennemkørt strækningen så sent som idag. Og fra Gert´s retning er det
umuligt at se en ventene bil der skal ind mod fabrikken. Så ingen af dem så
hinanden før det var for sent.

Frit citeret fra en af os "ví bor i vejle ådal, her er fyldt med
uoverskuelige sving, det så bare ironisk at det er derfor vi elsker vejle
ådal"

> Armand.
> (der sender Gert mangt en tanke i disse dage)

Bisættelsen foregår fra Egtved kirke kl. 13 imorgen. Alle der kendte Gert er
ifølge Jette meget velkomne, og meget gerne på MC.
For dem som er intresseret mødes vi hos mig imorgen mellem 10-12 for samlet
at køre til Egtved.

Æret være Gert´s minde.

Morten Dahl.

Fra : Morten dahl

Dato : 24-09-03 22:20

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ifølge Jette meget velkomne, og meget gerne på MC.
> For dem som er intresseret mødes vi hos mig imorgen mellem 10-12 for

Jeg bor Spinderigade 3, i vejle midtby.

Kør ad Vesterbrogade, over krydset ved Vedelsgade, nu kommer "skab selv
køkkener" og Ågade på venstre hånd. Vejen efter dette, også på venstre hånd
er spinderigade. Jeg bor i det første hus på venstre hånd. Der vil være
cykler udenfor.

-
Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 25-09-03 18:31

> [...]
> skar svinget uden at stoppe op først. han hjulspor var nøjagtig samme sted

Stedet ser ud til at være et ledt sted at holde som venstresvingende, og
især
med en sættevogn, og jeg tror faktisk at tage svinget med "tilløb" er den
mest effektive måde at komme forbi den hurdle som det uoverskuelige sving er
for den
venstresvingende: Hvis man ingen trafik kan se under "ankørsel" mod
sidevejen, er det bedre at udnytte driften i ekvipagen og komme hurtigere
over modkørende vejbane end hvis man først holder stille og skal accelerere
:-/

> Bisættelsen foregår fra Egtved kirke kl. 13 imorgen. Alle der kendte Gert
er
> ifølge Jette meget velkomne, og meget gerne på MC.

Kunne du ikke have prajet mig privat, når nu du kommer med dén oplysning så
sent inden "imorgen"

--
Armand.

Fra : Morten dahl

Dato : 26-09-03 08:05

> Kunne du ikke have prajet mig privat, når nu du kommer med dén oplysning

> sent inden "imorgen"

Er forsøgt, men kunne ikke maile dig privat. Og ringede derfor til din mobil
(kunne have taget din fastnet, men ville ikke bruse på kl. ½ 1 om natten)

Men efterlod en besked på din telesvar.

Men samlingen foregik fra Hydro i Vejle. Omkring 60 cykler deltog. Der blev
kørt til ribelandevej for at holde 1 minuts stilhed. Hvorefter optoget
fortsatte til Egtved kirke.

En utrolig oplevelse.

-
Morten Dahl

Fra : Keld

Dato : 27-09-03 08:57

> [...]
> Der blev kørt til ribelandevej for at holde 1 minuts stilhed.
> Hvorefter optoget fortsatte til Egtved kirke.

Storslået oplevelse, hørte jeg jeg fra "ikke Mc'ister" efter begravelsen, da
alle motorcyklerne kørte ind på P-pladsen.
Der ligger et par billeder på webstedet ihvertfald indtil 1/10, da siden der
lukkes.

--
Keld R1

Fra : Denise

Dato : 27-09-03 09:32

"Keld" <ihjelkeld@xget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
da
> alle motorcyklerne kørte ind på P-pladsen.

Puha, sætter nogle tanker og minder i gang hos mig, fra alle dem jeg har
deltaget i. Og så er det man et stykke tid kører på en anden måde, ikke
sandt.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Armand

Dato : 26-09-03 21:17

> [...]
mobil
> (kunne have taget din fastnet, men ville ikke bruse på kl. ½ 1 om natten)

Har først fået fingrene i min strandede mobilos idag - Lorte IT-samfund

Alligevel tak, og undskyld uberretiget bebrejdelse!

--
Armand.