/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaringer med Suzuki GT500 søges
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 18-09-03 17:46

Hej

En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
ukendt)

Jeg ved der er mindst een GT500 kører i gruppen, så jeg har lovet lige at
høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen, hvad der falder
af, om prisen er rimelig osv.

--
VH Flemming Nyboe



 
 
Finn (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 18-09-03 18:41

> høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen, hvad der falder
> af, om prisen er rimelig osv.



Jeg havde en fra det årstal og den havde jeg ingen problemer med. Godt nok
nåede den kun at runde ca. 25K da jeg skiftede, men i den tid åd den kun
benzin og dæk.
Men det må komme an på standen. Bortset fra det er 8K heller ikke mange
penge så husk at man ikke køber champagne til ølpriser

mvh Jack
http://dfmc.dk/default.asp?id=377



Edvard Korsbæk (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 18-09-03 19:19

En af mine gode venner købte sådan et dyr. Den havde desværre en meget slidt
gearkasse - Og problemet var, at aller de andre brugte han kiggede på til
reservedele var ligesådan.
Men den gode Manfred er ikke verdens bedste mekaniker, så det kan være at
årsagen mere lå ved ham end ved GT 500.
Men check lige tænderne.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998
"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3f69e0a3$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> ukendt)
>
> Jeg ved der er mindst een GT500 kører i gruppen, så jeg har lovet lige at
> høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen, hvad der falder
> af, om prisen er rimelig osv.
>
> --
> VH Flemming Nyboe
>
>



M. Høy (18-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 18-09-03 20:01

Hej Flemming

Hvilken stand er den i? Jeg gav 8000,- for min GT750 fra 76' den kunne køre
uden problemer, men var i meget skidt stand rent kosmetisk, men man får vel
heller ikke nogen ny mc for 8000 kr. Så hvis den er i nogenlunde teknisk
stand, motor, stel osv, så kan man jo selv renovere/skifte sliddelene, der
kan ihvertfald komme et spændende projekt ud af det! Og delene kan han købe
i Tskland, der er en gut dernede, der har nye dele! Du kan bare sige til, så
skal jeg give dig en mail til ham!

Held og lykke med købet!

Mvh.

M. Hoey


--
http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3f69e0a3$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> ukendt)
>
> Jeg ved der er mindst een GT500 kører i gruppen, så jeg har lovet lige at
> høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen, hvad der falder
> af, om prisen er rimelig osv.
>
> --
> VH Flemming Nyboe
>
>



Richard (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-09-03 20:57

Flemming Nyboe wrote:

> En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> ukendt)

Tja, solgte min T500 med 22-25.000 km på bagen for 7.000 i '74. Fisker
solgte den vel videre for 9, men jeg stod og skulle bruge penge til en
ny, brugt bil (Renault 10 risj, risj, risj - lyden af rust der stille,
men sikkert rasler af)...

> Jeg ved der er mindst een GT500 kører i gruppen, så jeg har lovet lige at
> høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen, hvad der falder
> af, om prisen er rimelig osv.

....den sled hærdningen på 5'gearhjulene igennem - lyt efter en hylende
lyd, når du skifter op i gear - og venstre cylinder kørte varmere end
den højre - se efter farven på udstødningsrørene. GT500 kan meget vel
have samme fejl.

Men den er dejlig nem at skrue på, en aftrækker til generatorankeret var
vist alt, hvad man behøvede for at skille motoren ad; og aftrækkeren kan
man selv lave (en overdimensioneret bolt med tilpas konus i spidsen).

God fornøjelse.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


M. Høy (18-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 18-09-03 21:30

Snip

> Men den er dejlig nem at skrue på, en aftrækker til generatorankeret var
> vist alt, hvad man behøvede for at skille motoren ad; og aftrækkeren kan
> man selv lave (en overdimensioneret bolt med tilpas konus i spidsen).
>
> God fornøjelse.
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade
>

Hej Richard

Jeg har netop min krumtapsaksel liggende med generator-ankeret, kiggede lige
kort på den da jeg skilte motoren ad, og kunne godt tænke mig til, at der
skulle noget special-værktøj til!
Måske man skulle kigge lidt på det i de kommende dage, og se om man kunne
få ankeret trukket af, da jeg skal have skiftet pakdåser på krumtapsakslen,
noget GT'erne ofte har ry for, bliver dårlige!

GT'en kom forresten på gulvet at stå idag

Mvh.

M. Hoey
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234



Richard (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-09-03 21:56

M. Høy wrote:
> Jeg har netop min krumtapsaksel liggende med generator-ankeret, kiggede lige
> kort på den da jeg skilte motoren ad, og kunne godt tænke mig til, at der
> skulle noget special-værktøj til!

Løftede du den ud med ankeret på, hvor originalt, og pakdåserne ve sagtens?.

Jeg burde faktisk endnu have den udtrækkerdorn/bolt liggende i bunden af
en eller anden kasse i mit alt for lille hobbyværksted; kiggede lidt
efter den da jeg prøvede at komme af med T500II-værskstedshåndbogen
sidste vinter.

> Måske man skulle kigge lidt på det i de kommende dage, og se om man kunne
> få ankeret trukket af, da jeg skal have skiftet pakdåser på krumtapsakslen,
> noget GT'erne ofte har ry for, bliver dårlige!

Hvis du mener, at kunne bruge den, kigger jeg gerne igen i weekenden;
men ellers er det ligetil at se, hvad der skal til: En bolt på 22-25mms
tykkelse og en længde på 60-80 mm med en fornuftig størrelse top og en
konus på 45 grader. Altså hvis jeg ikke husker helt fejl; det er 30 år
siden, jeg brugte den sidst - men målene kan du ellers hurtigt tage,
nu du har krumtap og anker liggende, og så få en drejer til at slå dornen.

> GT'en kom forresten på gulvet at stå idag

Jeg troede egentlig, den var færdig og på hjul. Billederne af den
adskilte motor mindede mig om min salig T500, tja det var den

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


M. Høy (18-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 18-09-03 22:12

Richard skrev:

> Løftede du den ud med ankeret på, hvor originalt, og pakdåserne ve
sagtens?.

Ja, noget galt i det? (griner), jeg skal jo alligevel have sendt hele
krumtappen til Ebos i Sverige (de er 2-takts-specialister) så de kan
adskille krumtappen, skifte pakdåser, og afbalancere den, samt presse den
sammen igen, jeg har ikke værktøjet til det, samt modet :-/ Så det får de
kloge hoveder lov til!

>
> Jeg burde faktisk endnu have den udtrækkerdorn/bolt liggende i bunden af
> en eller anden kasse i mit alt for lille hobbyværksted; kiggede lidt
> efter den da jeg prøvede at komme af med T500II-værskstedshåndbogen
> sidste vinter.
>

>
> Hvis du mener, at kunne bruge den, kigger jeg gerne igen i weekenden;
> men ellers er det ligetil at se, hvad der skal til: En bolt på 22-25mms
> tykkelse og en længde på 60-80 mm med en fornuftig størrelse top og en
> konus på 45 grader. Altså hvis jeg ikke husker helt fejl; det er 30 år
> siden, jeg brugte den sidst - men målene kan du ellers hurtigt tage,
> nu du har krumtap og anker liggende, og så få en drejer til at slå dornen.


Tror du den passer på min? Hvis den gør, vil jeg da gerne give en skilling
for den!
>
>
> Jeg troede egentlig, den var færdig og på hjul. Billederne af den
> adskilte motor mindede mig om min salig T500, tja det var den


Der går lang tid før den bliver færdig, du ved, det kræver kapital, men jeg
er tålmodig, og det kommer man vel længst med Har været igang med
projektet i 1 år nu, og regner med at der går yderligere ½ år, inden den
triller ud på vejen!

Mvh.

M. Hoey
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234



Richard (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-09-03 22:55

M. Høy wrote:
>>Løftede du den ud med ankeret på, hvor originalt, og pakdåserne ve
>> sagtens?.
>
> Ja, noget galt i det? (griner), jeg skal jo alligevel have sendt hele
> krumtappen til Ebos i Sverige (de er 2-takts-specialister) så de kan
> adskille krumtappen, skifte pakdåser, og afbalancere den, samt presse den
> sammen igen, jeg har ikke værktøjet til det, samt modet :-/ Så det får de
> kloge hoveder lov til!

Næ, hvis de kan gøre det for dig, er det da lettere. Plejer blot selv at
arbejde mig ind udefra, og ankeret vejer jo også noget, når man skal
lyfte krumstumpen ud. Og hvordan er det egentlig med statoren, sidder
den ikke inde bag ankeret? - der er langt op i reloen, hvor
T500-manualen ligger, kan du nok høre

>> Hvis du mener, at kunne bruge den, kigger jeg gerne igen i weekenden;
>>men ellers er det ligetil at se, hvad der skal til: En bolt på 22-25mms
>>tykkelse og en længde på 60-80 mm med en fornuftig størrelse top og en
>>konus på 45 grader. Altså hvis jeg ikke husker helt fejl; det er 30 år
>>siden, jeg brugte den sidst - men målene kan du ellers hurtigt tage,
>>nu du har krumtap og anker liggende, og så få en drejer til at slå dornen.
>
> Tror du den passer på min? Hvis den gør, vil jeg da gerne give en skilling
> for den!

Det ved du nok bedst/kan nok lettest checke i din vildvin; men jeg vil
så endevende kasserne i weekenden og melde tilbage. For tumpet den
ligger der og flyder; jeg får nok aldrig en GT500 igen - eller
vandbøffel - alligevel

>>Jeg troede egentlig, den var færdig og på hjul. Billederne af den
>>adskilte motor mindede mig om min salig T500, tja det var den
>
> Der går lang tid før den bliver færdig, du ved, det kræver kapital, men jeg
> er tålmodig, og det kommer man vel længst med Har været igang med
> projektet i 1 år nu, og regner med at der går yderligere ½ år, inden den
> triller ud på vejen!

Lyder fornuftigt; ville også være synd at tage den ud på sin genfødte
jomfrutur i sne og sjap til jul


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Hekto (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-09-03 23:32

In article <bkd9n8$na7$1@sunsite.dk>, Richard says...
> Næ, hvis de kan gøre det for dig, er det da lettere. Plejer blot selv at
> arbejde mig ind udefra, og ankeret vejer jo også noget, når man skal
> lyfte krumstumpen ud. Og hvordan er det egentlig med statoren, sidder
> den ikke inde bag ankeret? - der er langt op i reloen, hvor
> T500-manualen ligger, kan du nok høre
>
Man skal vøære opmærksom på at Ebos ikke foretager alt arbejdet selv;
men sender neget af det til udlandet. Nok ikke krumtappen, da det er en
'simpel' operation.
Det kan derfor være en god idé at cheke priserne andre steder på f.eks.
cylinder-arbejde.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

M. Høy (18-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 18-09-03 23:48

Hej Hekto

Tak for tippet, jeg skal have dem til at bore cyllinder op 0.5 mm, 3 nye
propper (Wiseco), planet topstykke, afbalancering af krumtapsaksel samt
skiftet pakdåser og lejer!

De virker rimelig seriøse på deres hjemmeside, og så det, at de gør meget i
2-takt, har ikke snakket med dem endnu, kunne da forestille mig at de er
billigere, da det er i Sverige, sammenlignet med Ingana her i DK??

Mvh.

M. Hoey
http://www.newtronic.co.uk/system/index.html

--
http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.19d450b4c8c1a8959898f5@news.tele.dk...
> In article <bkd9n8$na7$1@sunsite.dk>, Richard says...
> > Næ, hvis de kan gøre det for dig, er det da lettere. Plejer blot selv at
> > arbejde mig ind udefra, og ankeret vejer jo også noget, når man skal
> > lyfte krumstumpen ud. Og hvordan er det egentlig med statoren, sidder
> > den ikke inde bag ankeret? - der er langt op i reloen, hvor
> > T500-manualen ligger, kan du nok høre
> >
> Man skal vøære opmærksom på at Ebos ikke foretager alt arbejdet selv;
> men sender neget af det til udlandet. Nok ikke krumtappen, da det er en
> 'simpel' operation.
> Det kan derfor være en god idé at cheke priserne andre steder på f.eks.
> cylinder-arbejde.
> --
> /Hekto
>
> Suzuki LS650 + GS450E
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
> http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?



Hekto (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-09-03 06:28

In article <3f6a3620$0$32441$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, M. Høy
says...
> De virker rimelig seriøse på deres hjemmeside, og så det, at de gør meget i
> 2-takt, har ikke snakket med dem endnu, kunne da forestille mig at de er
> billigere, da det er i Sverige, sammenlignet med Ingana her i DK??
>
Jeg ved ikke om de er billigere end Engana; men da jeg undersøgte
priserne på cylinder-arbejde til KR-1'en, viste det sig at de tog
1500,- for at sende det til UK. Så kunne jeg jo lige så godt selv sende
det, og besparelsen ville være ca. 30%!
Det antyder ihvertfald at der er grund til at se på priser.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Jørgen Sørensen (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 18-09-03 22:15

Hej Jeg har ikke så mange erfaringer endnu
men det er en 2 takt så benzin blanding er vigtig (hul Stempler med videre
så hold øje med tændrørene de må ikke blive lyse)
da det er en GT så er der elektronisk tænding så der skal ikke justeres der
spolerne er dog svage hvis de er de originale så kan der ske det at når den
bliver varm dør den
her er dog et link som kan hjælpe
http://home1.stofanet.dk/optik/suzuki/index.htm og her er til Classic Suzuki
http://www.classicsuzuki.com/ram.html
Snabel kan også klare det og den har som alle Suzukier fra den tid et svagt
lade anlæg Igen Snabel
jeg kan ikke huske hans adresse men det kan andre herinde formodentlig
hjælpe med.
udstødninger er svære at skaffe.
Flemming Nyboe wrote:
> Hej
>
> En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> ukendt)
>
> Jeg ved der er mindst een GT500 kører i gruppen, så jeg har lovet
> lige at høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen,
> hvad der falder af, om prisen er rimelig osv.



M. Høy (18-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 18-09-03 22:30

Hej Flemming

Den er ikke født med elektronisk tænding, men med platiner, og mener selv at
den blander olien ved hjælp af en oliepumpe, tryksmøring af lejer, ligesom
GT750'eren (kræver selvfølgelig at denne er justeret korrekt).
Der kan være mange reservedele at hente på ebay, men vær prisbevidst, ikke
alt kan betale sig at købe her, pga. fragtomkostninger!
Men en god ting er at melde sig ind i Classic Suzuki, linket du fik af
Flemming, der er mange flinke gutter, der altid kan give råd og vejledning!

Mvh.

M. Hoey
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

--
http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3f6a2032$0$83049$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Jeg har ikke så mange erfaringer endnu
> men det er en 2 takt så benzin blanding er vigtig (hul Stempler med videre
> så hold øje med tændrørene de må ikke blive lyse)
> da det er en GT så er der elektronisk tænding så der skal ikke justeres
der
> spolerne er dog svage hvis de er de originale så kan der ske det at når
den
> bliver varm dør den
> her er dog et link som kan hjælpe
> http://home1.stofanet.dk/optik/suzuki/index.htm og her er til Classic
Suzuki
> http://www.classicsuzuki.com/ram.html
> Snabel kan også klare det og den har som alle Suzukier fra den tid et
svagt
> lade anlæg Igen Snabel
> jeg kan ikke huske hans adresse men det kan andre herinde formodentlig
> hjælpe med.
> udstødninger er svære at skaffe.
> Flemming Nyboe wrote:
> > Hej
> >
> > En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> > ukendt)
> >
> > Jeg ved der er mindst een GT500 kører i gruppen, så jeg har lovet
> > lige at høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen,
> > hvad der falder af, om prisen er rimelig osv.
>
>



Richard (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-09-03 23:01

M. Høy wrote:
> Den er ikke født med elektronisk tænding, men med platiner, og mener selv at
> den blander olien ved hjælp af en oliepumpe, tryksmøring af lejer, ligesom
> GT750'eren (kræver selvfølgelig at denne er justeret korrekt).

Jeg mener nu, at GT'en fik elektronisk tænding... var det evt første i
andenudgaven? Anyway, har det eksemplar platiner, så skift til Boyer of
Bransden elektronisk tænding og monter et par høfligt store spoler (6v i
serie, formentlig).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


M. Høy (18-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 18-09-03 23:18

Hej

Lige for at blande mig i den også Jeg har hørt, og kun hørt bedre omtale
om Newtronic Electronic Ignition, fremfor Boyer Of Bransden, men måske der
er nogle andre der kan be eller afkræfte dette, så ser vi gerne et svar!

Link til deres side: http://www.newtronic.co.uk/system/index.html

Mvh.

M. Hoey
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234



--
http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bkda2a$otf$1@sunsite.dk...
> M. Høy wrote:
> > Den er ikke født med elektronisk tænding, men med platiner, og mener
selv at
> > den blander olien ved hjælp af en oliepumpe, tryksmøring af lejer,
ligesom
> > GT750'eren (kræver selvfølgelig at denne er justeret korrekt).
>
> Jeg mener nu, at GT'en fik elektronisk tænding... var det evt første i
> andenudgaven? Anyway, har det eksemplar platiner, så skift til Boyer of
> Bransden elektronisk tænding og monter et par høfligt store spoler (6v i
> serie, formentlig).
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade
>



Richard (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-09-03 23:22

M. Høy wrote:
> Lige for at blande mig i den også Jeg har hørt, og kun hørt bedre omtale
> om Newtronic Electronic Ignition, fremfor Boyer Of Bransden, men måske der
> er nogle andre der kan be eller afkræfte dette, så ser vi gerne et svar!

Åh gudskelov, i så fald er der da sket NOGET på 30 år

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Hekto (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-09-03 23:34

In article <bkdb9k$8u$2@sunsite.dk>, Richard says...
>
> Åh gudskelov, i så fald er der da sket NOGET på 30 år
>
Har du prøvet et spejl for nylig??? ;0)
Mit spejl har ændret sig meget, bare på 10 år!!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Richard (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 19-09-03 14:24

Hekto wrote:
> In article <bkdb9k$8u$2@sunsite.dk>, Richard says...
>
>>Åh gudskelov, i så fald er der da sket NOGET på 30 år
>
> Har du prøvet et spejl for nylig??? ;0)
> Mit spejl har ændret sig meget, bare på 10 år!!!

Ja da, mit spejl har slet ikke ændret sig de sidste 10 år...
....men nu behøver jeg læse- og skærmbriller

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Moller (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-09-03 19:53


"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> wrote in message
news:3f6a2f26$0$32518$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Lige for at blande mig i den også Jeg har hørt, og kun hørt bedre
omtale
> om Newtronic Electronic Ignition, fremfor Boyer Of Bransden, men måske der
> er nogle andre der kan be eller afkræfte dette, så ser vi gerne et svar!

Newtronic er et kanon godt system, jeg har selv prøvet det på en
GT-380'er ... og der er både tændings advancer osv.. i den, og det virker
kanon (så længe Cyll. blir sidene på maskinen)

> Link til deres side: http://www.newtronic.co.uk/system/index.html

Der er en dansk forhandler af dem også, samme pris, men så har man
lettere mulighed for at få service, især når man ikke spare noget særligt
ved at bestille fra UK.

VH
Lars Molnit



M. Høy (19-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 19-09-03 20:09



--
http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:bkfjb1$t1p$1@sunsite.dk...
>
> "M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> wrote in message
> news:3f6a2f26$0$32518$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Lige for at blande mig i den også Jeg har hørt, og kun hørt bedre
> omtale
> > om Newtronic Electronic Ignition, fremfor Boyer Of Bransden, men måske
der
> > er nogle andre der kan be eller afkræfte dette, så ser vi gerne et svar!
>
> Newtronic er et kanon godt system, jeg har selv prøvet det på en
> GT-380'er ... og der er både tændings advancer osv.. i den, og det virker
> kanon (så længe Cyll. blir sidene på maskinen)
>
> > Link til deres side: http://www.newtronic.co.uk/system/index.html
>
> Der er en dansk forhandler af dem også, samme pris, men så har man
> lettere mulighed for at få service, især når man ikke spare noget særligt
> ved at bestille fra UK.
>
> VH
> Lars Molnit
>
>

Alletiders, det er noteret, så vil jeg havde det i baghovedet når jeg skal
købe et sæt, du skulle vel tilfældigvis ikke havde navnet på forhandleren i
DK, ellers må jeg trace lidt med google?

Mvh.

M. Hoey
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234





Moller (20-09-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 20-09-03 08:20

> Alletiders, det er noteret, så vil jeg havde det i baghovedet når jeg skal
> købe et sæt, du skulle vel tilfældigvis ikke havde navnet på forhandleren
i
> DK, ellers må jeg trace lidt med google?

Ka ikke lige huske det, det er inden for de sidste 2-3 uger jeg faldt
over det i min søgen efter en gradskive, til at udmåle porttiming, men jeg
vil straks sige til når jeg finder den igen :)

VH
Lars Molnit



Jørgen Sørensen (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 18-09-03 23:18

GT A og B er med elektronisk tænding T modellerne dvs. fra 1968 til og med
1975 er med platiner.
mvh JBS
Richard wrote:
> M. Høy wrote:
>> Den er ikke født med elektronisk tænding, men med platiner, og mener
>> selv at den blander olien ved hjælp af en oliepumpe, tryksmøring af
>> lejer, ligesom GT750'eren (kræver selvfølgelig at denne er justeret
>> korrekt).
>
> Jeg mener nu, at GT'en fik elektronisk tænding... var det evt første i
> andenudgaven? Anyway, har det eksemplar platiner, så skift til Boyer
> of Bransden elektronisk tænding og monter et par høfligt store spoler
> (6v i serie, formentlig).



Richard (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-09-03 23:21

Jørgen Sørensen wrote:

>>Jeg mener nu, at GT'en fik elektronisk tænding... var det evt første i
>>andenudgaven? Anyway, har det eksemplar platiner, så skift til Boyer
>>of Bransden elektronisk tænding og monter et par høfligt store spoler
>>(6v i serie, formentlig).

> GT A og B er med elektronisk tænding T modellerne dvs. fra 1968 til og med
> 1975 er med platiner.

Tænkte jeg nok...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


M. Høy (18-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 18-09-03 23:27

Hej

Den kan jeg ikke rigtig greje, snakker vi kun GT380/550?, for min GT 750
model A 1976 er født med platiner!

Mvh

M. Hoey
http://www.newtronic.co.uk/system/index.html

--
http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3f6a2faf$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> GT A og B er med elektronisk tænding T modellerne dvs. fra 1968 til og med
> 1975 er med platiner.
> mvh JBS
> Richard wrote:
> > M. Høy wrote:
> >> Den er ikke født med elektronisk tænding, men med platiner, og mener
> >> selv at den blander olien ved hjælp af en oliepumpe, tryksmøring af
> >> lejer, ligesom GT750'eren (kræver selvfølgelig at denne er justeret
> >> korrekt).
> >
> > Jeg mener nu, at GT'en fik elektronisk tænding... var det evt første i
> > andenudgaven? Anyway, har det eksemplar platiner, så skift til Boyer
> > of Bransden elektronisk tænding og monter et par høfligt store spoler
> > (6v i serie, formentlig).
>
>



Jørgen Sørensen (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 18-09-03 23:57

nej vi snakker kun 500 GT eller 500 T
750 kører me dplatiner hele vejen så vidt jeg ved
380/550 kender jeg ikke nok til
GT 250 kører med platiner i 1976
M. Høy wrote:
> Hej
>
> Den kan jeg ikke rigtig greje, snakker vi kun GT380/550?, for min GT
> 750 model A 1976 er født med platiner!
>
> Mvh
>
> M. Hoey
> http://www.newtronic.co.uk/system/index.html
>
>> GT A og B er med elektronisk tænding T modellerne dvs. fra 1968 til
>> og med 1975 er med platiner.
>> mvh JBS
>> Richard wrote:
>>> M. Høy wrote:
>>>> Den er ikke født med elektronisk tænding, men med platiner, og
>>>> mener selv at den blander olien ved hjælp af en oliepumpe,
>>>> tryksmøring af lejer, ligesom GT750'eren (kræver selvfølgelig at
>>>> denne er justeret korrekt).
>>>
>>> Jeg mener nu, at GT'en fik elektronisk tænding... var det evt
>>> første i andenudgaven? Anyway, har det eksemplar platiner, så skift
>>> til Boyer
>>> of Bransden elektronisk tænding og monter et par høfligt store
>>> spoler (6v i serie, formentlig).



M. Høy (19-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 19-09-03 00:15

Okay, tak, så blev jeg da klogere på det også, man kan alligevel lære noget
af de gamle herinde

Hilsen

M. Hoey
http://www.newtronic.co.uk/system/index.html

--
http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3f6a396e$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> nej vi snakker kun 500 GT eller 500 T
> 750 kører me dplatiner hele vejen så vidt jeg ved
> 380/550 kender jeg ikke nok til
> GT 250 kører med platiner i 1976
> M. Høy wrote:
> > Hej
> >
> > Den kan jeg ikke rigtig greje, snakker vi kun GT380/550?, for min GT
> > 750 model A 1976 er født med platiner!
> >
> > Mvh
> >
> > M. Hoey
> > http://www.newtronic.co.uk/system/index.html
> >
> >> GT A og B er med elektronisk tænding T modellerne dvs. fra 1968 til
> >> og med 1975 er med platiner.
> >> mvh JBS
> >> Richard wrote:
> >>> M. Høy wrote:
> >>>> Den er ikke født med elektronisk tænding, men med platiner, og
> >>>> mener selv at den blander olien ved hjælp af en oliepumpe,
> >>>> tryksmøring af lejer, ligesom GT750'eren (kræver selvfølgelig at
> >>>> denne er justeret korrekt).
> >>>
> >>> Jeg mener nu, at GT'en fik elektronisk tænding... var det evt
> >>> første i andenudgaven? Anyway, har det eksemplar platiner, så skift
> >>> til Boyer
> >>> of Bransden elektronisk tænding og monter et par høfligt store
> >>> spoler (6v i serie, formentlig).
>
>



Richard (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 19-09-03 14:26

M. Høy wrote:
> Den kan jeg ikke rigtig greje, snakker vi kun GT380/550?, for min GT 750
> model A 1976 er født med platiner!

Ja, tråden er om GT500 - jeg bidrog blot med de af mine T500-erfaringer,
der kunne være relevante for en pot. GT500-ejer


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Jørgen Sørensen (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 18-09-03 22:17

Jeg Har Lagt data fra mc revy 1978 i binear
Flemming Nyboe wrote:
> Hej
>
> En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> ukendt)
>
> Jeg ved der er mindst een GT500 kører i gruppen, så jeg har lovet
> lige at høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen,
> hvad der falder af, om prisen er rimelig osv.



Flemming Nyboe (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 19-09-03 07:33

"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> wrote in message
news:3f6a20b1$0$83040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg Har Lagt data fra mc revy 1978 i binear

1000 tak.

--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=382



Armand (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-09-03 22:19


Flemming Nyboe <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en
news:3f69e0a3$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> ukendt)

Er det prisen eller modellen der købes efter?
Sikkert prisen siden der spørges til modellen :-/

Forvent noget gammelt ukorrent lort, som kræver megen entusiasme indblik og
overblik (over reservedels-situationen) for at holde igang :-|
"øl til champagnepriser" - Hæ, fint udtryk. Jeg vil dog mene at dette øl er
noget dovent og endog med mug på overfladen

--
Armand.





Richard (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-09-03 22:57

Armand wrote:

>>En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
>>ukendt)
>
> Er det prisen eller modellen der købes efter?
> Sikkert prisen siden der spørges til modellen :-/
>
> Forvent noget gammelt ukorrent lort, som kræver megen entusiasme indblik og
> overblik (over reservedels-situationen) for at holde igang :-|
> "øl til champagnepriser" - Hæ, fint udtryk. Jeg vil dog mene at dette øl er
> noget dovent og endog med mug på overfladen

Amen - så er den da ikke oversolgt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Flemming Nyboe (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 19-09-03 07:30

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:bkd90c$cfu$4@news.cybercity.dk...

> Flemming Nyboe <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en
> news:3f69e0a3$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> > ukendt)

> Er det prisen eller modellen der købes efter?
> Sikkert prisen siden der spørges til modellen :-/

Ja, sådan må det jo naturligvis være når budgettet er begrænset.
Det gælder vel i virkeligheden de fleste MC-køb, at netop prisklassen er det
første man har fastsat.
Tallene er forskellige, men princippet det samme.

Det konstruktive emne er så hvad der evt. kunne være en bedre model til
samme pris.

--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=382



Jørgen Sørensen (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 19-09-03 09:50

Suzuki GT 500 er 2takst gammel svær at finde dele til kræver penge /skrue
evner.
som brugs cykel findes bedre emner så som GS 400 da dele fra nutidig GS 500
passer
GS 400 bør også kunne findes i 10000kr klassen kom i 1977 og findes stadig
dele fra GS 425 ,450 ,500 passer selv motorene GSX 400 450 dele passer også.
og der må findes andre cykler som er bedre hvis vi snakker brugscykler.

--
Hilsen
Jørgen Sørensen

HYUNDAI 2 GOOD 4 YOU

Suzuki GT 500 1976 blue smoker

Suzuki GSX 400 1982

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=316

hjemmeside : http://home23.inet.tele.dk/drejer

Hjemmeside Drejer : http://www.fam-drejer.dk/

Flemming Nyboe wrote:
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:bkd90c$cfu$4@news.cybercity.dk...
>
>> Flemming Nyboe <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en
>> news:3f69e0a3$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km
>>> tal ukendt)
>
>> Er det prisen eller modellen der købes efter?
>> Sikkert prisen siden der spørges til modellen :-/
>
> Ja, sådan må det jo naturligvis være når budgettet er begrænset.
> Det gælder vel i virkeligheden de fleste MC-køb, at netop prisklassen
> er det første man har fastsat.
> Tallene er forskellige, men princippet det samme.
>
> Det konstruktive emne er så hvad der evt. kunne være en bedre model
> til samme pris.



Richard (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 19-09-03 14:33

Flemming Nyboe wrote:

> Det konstruktive emne er så hvad der evt. kunne være en bedre model til
> samme pris.

Det afhænger af, hvad han/hun vil have og bruge den til - og måske også
af kropsbygning. Ifht. de andre senere japanske 400-500 cc-modeller, der
alm.vis nævnes herinde som prisbillige cykler, er T/GT500 en del større,
især længere. Den passer derfor bedre til højere personer end mange
andre i den cc-klasse. Faktisk skal du op i en 750'er fra den tid eller
nyere cykler som fx en NTV, min egen VFS og tilsvarende opbyggede cykler
for at få ligeså meget plads.

Men så bliver det nok svært til de 8.000,-, hvis cyklen skal kunne køre
pålideligt og være noegnlunde pæn

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Moller (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-09-03 19:48

> Ja, sådan må det jo naturligvis være når budgettet er begrænset.

Især hvis det er begrænset fra starten, gør at man skal holde sig helt
fra alt hva der er 2 takts og gammelt... de stinkende dyre at holde i live,
og det er kun hvis man har råd, og interessen for lige den model man nu har
valgt, man skal gøre det.

> Det gælder vel i virkeligheden de fleste MC-køb, at netop prisklassen er
det
> første man har fastsat.

Ja, og en ide til hva det skal være... og der er det mange gør fejlen at
de nede i 10k klassen, blir lokket af gamle maskiner med en masse cubik,
selv om de kan finde nyere med meget få cubik, der vejer langt mindre, og
har bedre køreegenskaber... og er mere holdbare :) Men det kan man jo læse
i gamle indlæg herinde, for der er mange historier om folk der tror du har
gjort et mega kup, og ender med at måtte sælge igen, og har tabt ufattelige
mængder penge. Jeg vil da ikke lægge skjul på jeg er en af dem som har
jokket i spinaten da jeg købte en GT-380'er... men det kan man jo læse i
gamle indlæg :)

> Det konstruktive emne er så hvad der evt. kunne være en bedre model til
> samme pris.

Er det alm. billig transport der ledes efter ??? så er det jo helt klart
GS maskinerne , og så CB maskinerne fra honda... begge dele nogen kanon
gennemprøvet gamle 4 takts designs, som der fås masser af billige dele til,
og er lette at fikse selv uden at knallert genet kommer frem og gennemsmadre
motoren som det sker på 2 takterne(nogen der sagde RD350 ???)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Bent Erik Thomsen (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Bent Erik Thomsen


Dato : 18-09-03 23:02

Flemming Nyboe wrote:
> Hej
>
> En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> ukendt)
>
> Jeg ved der er mindst een GT500 kører i gruppen, så jeg har lovet
> lige at høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen,
> hvad der falder af, om prisen er rimelig osv.

prøv
http://www.classicsuzuki.no/
http://www.classicsuzuki.se/
http://www.classicsuzuki.dk/

mvh
--
Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=319
1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)



Freddy O. Christense~ (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 19-09-03 18:41

> http://www.classicsuzuki.no/
> http://www.classicsuzuki.se/
> http://www.classicsuzuki.dk/
>
Og skulle nogen være interesserede så her jeg bl.a. originalreklamen på T500
og GT750J liggende.

Mine MC-brødre glemte at tage dem med da de flyttede hjemmefra.



M. Høy (19-09-2003)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 19-09-03 20:15

Hej Freddy

Jeg er da gerne interesseret i en reklame for en GT750J, selvom min godt nok
er er en model A..... hvad skal man slippe for den?

Mvh.

M. Hoey
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

--
http://dfmc.dk/default.asp?id=355
"Freddy O. Christensen" <foc@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f6b3fa0$1$32506$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > http://www.classicsuzuki.no/
> > http://www.classicsuzuki.se/
> > http://www.classicsuzuki.dk/
> >
> Og skulle nogen være interesserede så her jeg bl.a. originalreklamen på
T500
> og GT750J liggende.
>
> Mine MC-brødre glemte at tage dem med da de flyttede hjemmefra.
>
>



Moller (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-09-03 19:37


"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> wrote in message
news:3f69e0a3$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> ukendt)
>
> Jeg ved der er mindst een GT500 kører i gruppen, så jeg har lovet lige at
> høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen, hvad der falder
> af, om prisen er rimelig osv.

For guds skyld, så tjek udstødningerne... rasler de, eller andre tegn på
de er ødelagte, så hold jer væk fra den, uden i med garanti kan finde nogen
i 100% stand... de GT maskiner er sygeligt følsomme på tilstanden af
udstødningerne, og de er dyre/svære at skaffe i nogenlunde stand.

Hvis i er heldige kan i måske finde nogen af de uoriginale tyske
udstødninger der er dukket op gennem tiden til GT maskinerne, men de gir
mindre effect, men en federe lyd i stedet (hvor fedt er det så, når man
taber effect).

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Flemming Nyboe (22-09-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 22-09-03 22:11

"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> wrote in message
news:3f69e0a3$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> En af mine kolleger overvejer at give 8000,- for en 1978 GT500 (km tal
> ukendt)
>
> Jeg ved der er mindst een GT500 kører i gruppen, så jeg har lovet lige at
> høre hvad han skal være særligt opmærksom på ved modellen, hvad der falder
> af, om prisen er rimelig osv.

Tak for alle svarene.
Han købte den, så nu får vi se...

--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste