Begyndercykel
Fra : Flemming Greve Skove~

Dato : 18-09-03 17:24

Hej NG.

Jeg får snart mit kørekort og skal så har en MC.
Jeg har kikket lidt rundt og spurgt min kørelærer, men er stadig lidt i tvivl om
hvad jeg skal vælge.
Min skolecycel er en Suzuki GS500E, som er en fin nok cykel, men jeg vil med
lidt mere skub i.
I øjeblikket hælder jeg mest til en Suzuki SV650S, men jeg ved ikke om det er
for stor en MC at starte med.

Har I nogle forslag (prisen skal være under 100.000)?

P.S. Jeg er 23 år.

--
Flemming Greve Skovengaard Just a few small tears between
a.k.a Greven Someone happy and one sad

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-09-03 17:41

> [...]
> lidt mere skub i.
> I øjeblikket hælder jeg mest til en Suzuki SV650S, men jeg ved ikke om det

Jeg har selv en GS500E, og prøvekørte fornyligt en SV650K2. Jeg synes ikke
at der var voldsomt mere kraft i den (det føltes måske som om den var 1/3
eller 1/2 gang kraftigere end GS'eren). Men den var dog mere behagelig at
køre på fordi motoren giver power over et større omdrejningsområde, og
trækker markant bedre ved lave omdrejninger. Derfor behøver man ikke at
skifte gear så livligt som på GS'eren. I det hele taget er SV'eren den
federe at køre på (styre, bremse, accelerere).

Jeg tror roligt at du kan starte med SV650'eren. Det er en meget federe
motorcykel. To af mine kollegarer har købt SV650'ere som deres første
maskiner. De er generelt godt tilfredse. De er nok mere tilfredse end jeg er
med min GS'er.

Motormæssigt er der ikke nogen tvivl om at SV650erne er kraftigere en
GS'eren, men jeg vil stadigt mene at begge maskiner er i noglelunde samme
motorklasse. Forskellen bliver først rigtigt tydelig når farten kommer op
over ca. 150-160, hvor GS'eren begynder at give op.

Så køb SV'eren.

Mvh
Jesper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-09-03 17:41

> [...]
> vil med lidt mere skub i.
> I øjeblikket hælder jeg mest til en Suzuki SV650S, men jeg ved ikke

Jeg tror såmænd at en SV650S er en fin begyndercykel. Den skulle være
rimeligt overbærende, men det er der nok flere herinde fra der kan skrive
noget mere uddybende om.

> Har I nogle forslag (prisen skal være under 100.000)?
> P.S. Jeg er 23 år.

Jeg tror du skal fokusere på forsikringen. Den kan nemt være dyr for en i
din alder (jeg er selv 23), specielt hvis du vil have kasko. Jeg ved ikke
hvordan SV650 ligger, men typisk er cykler med kåbe noget dyrere. SV650S er
dog ikke en R-model, så det kan ske at den kan forsikres til en rimelig
pris.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 18-09-03 21:30

Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en

> Jeg tror såmænd at en SV650S er en fin begyndercykel. Den skulle være
> rimeligt overbærende, men det er der nok flere herinde fra der kan skrive
> noget mere uddybende om.

Tjaeh :-/

Jeg synes ikke at erindre en model med så mange "another bites the
dust"-indlæg på CV'et, som SV-S!
Den er desværre nok blevet den økonomisk og forsikringsmæssige overkommelige
sports-motorcykel for newbies, som bilder sig ind at test'enes lovord
betyder at den kan gå på vandet (læs: grus og olie i rundkørsler) og at
trafik på sidevejene ikke er et problem p.g.a. bremseevnen. I real life er
sagen desværre en anden og jeg synes at mange SV'ere bliver smadret p.g.a.
banale årsager som enhver burde have forudset :-|

--
Armand.

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 19-09-03 15:17

> Jeg synes ikke at erindre en model med så mange "another bites the
> dust"-indlæg på CV'et, som SV-S!
-snip-

Men kører der ikke også relativt mange SV'ere? Den var jo ekstrem populær
blandt mange da den kom frem, og blev vel egentlig også solgt i mangetal. :)

--
Casper H.

Fra : Armand

Dato : 19-09-03 23:12

Casper Hundebøl <casper@malerbutiken.dk> skrev i en

> [...]
> blandt mange da den kom frem, og blev vel egentlig også solgt i mangetal.
:)

Korrekt vurdering af "statistiske oplysninger" - point for det!
Meen, så mange synes jeg nu heller ikke at man ser på gaden :-/

Med mine ord blev den nærmere især solgt i større tal til newbies!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-09-03 17:42

Det er en god idé lige at tjekke forsikringpriser først. Visse modeller kan
være dyre afhængig af din ancinitet, hvis du da har noget som du kan
overføre fra bil...?

Om den er for stor kan være svært at svare på. Jeg startede selv på en XJ600
og synes ikke der var noget problem i det. Så hvis SV650 er drømmen, så køb.

Ps.: Velkommen til. Pas på, for du bliver meget afhængig

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian W.

Dato : 19-09-03 14:00

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
> drømmen, så køb.
>
> Ps.: Velkommen til. Pas på, for du bliver meget afhængig

Jebs og gør dig selv en tjeneste.. Køb et rygskjold.... En af mine kammier
har lige brækket ryggen i en ulykke i vejle for 3 uger siden.... Han kunne
nok have "nøjes" med hårde skrubs hvis han havde haft en skjold....
JEg kører i hvertfald aldrig uden det mere......

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

YZF for sale ....
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Dan T. E.

Dato : 20-09-03 14:55

> [...]
er
> for stor en MC at starte med.
>
> Har I nogle forslag (prisen skal være under 100.000)?

Er selv en af de mange glade SV650(S)-ejer og jeg er meget meget tilfreds.
Det er min første cykel og der er rigeligt med spræl i den til flere
sæson'er :) ....den er relativt letkørt efter min mening og den er til at
håndtere på taknemmelig vis på grund af den begrænsede motoreffekt. Jeg har
en kammerrat der kører Duc 748 og min SV (med tun-pot og omdysning følger
helt fint med op til omtrent 200 hvor Duc'ens kraftoverskud så begynder at
tælle mere).
Jeg vil helt klart anbefale SV'en... den er et godt kompromis mellem pris og
ydelse/kvalitet og forsikrings-sum.

Jeg forstår ikke helt Armands lidt non-chalant'e undertone i sine
kommentarer, - men han har vel sine grunde (mit indtryk er i hvertfald
at Armand helt klart ved hvad han snakker om generelt!) ...men faktum er i
hvert fald at der er rigtig mange glade SV-ejere og det er nok ikke helt
uden årsag

Pøj pøj med det !

Fra : Armand

Dato : 21-09-03 11:43

Dan T. E. <dteFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en

> Jeg forstår ikke helt Armands lidt non-chalant'e undertone i sine
> kommentarer, - men han har vel sine grunde

Nonchalant? :-/
Min mening var som sådan blot at påpege at SV'erens formåen/pris er et
tve-ægget sværd!

Jeg citerer lige:
> [...]
betyder at den kan gå på vandet"

> (mit indtryk er i hvertfald at Armand helt klart ved hvad han snakker om

Tak for tilliden!
I denne sammenhæng er det faktisk min gentagne ærgrelse, når jeg noterer mig
omtale af en SV'er der ikke kunne gå på vandet, som kommer til overfladen!
SV'eren danner sit eget hul omkring ydelse/pris/forskringspræmie; men
overvældende tilfælde af kasko-skader på lige dén model kan hurtigt lukke
det
hul

> ...men faktum er i hvert fald at der er rigtig mange glade SV-ejere og
> det er nok ikke helt uden årsag

Hvilket jeg ikke har modsagt - Faktisk har jeg længe været en af de store
fortalere for SV'eren, som i personlig anskaffelses-potentiale kun overgåes
af Fazer 600!

--
Armand.