Nu er vi 1 mindre...
Fra : TheHobbit

Dato : 18-09-03 14:22

Triste nyheder: "42-årig motorcyklist uden styrthjelm blev slynget af sin
motorcykel og dræbt på Køgevej i dag"
I det mindste døde han i kampen og ikke afkræftet i en hospitalsseng. - En
ringe trøst for de efterladte dog....

....men hvem kører på landevejen uden styrthjelm?

Et eller andet sted tror jeg ikke at der er nogen herinde fra NG der
umiddlebart kunne finde på det.

På mig virker det ulogisk - med åben visir bliver det ubehageligt ved
hastigheder over 60-80 km/t - pga. vind/insekter osv i øjne og ansigt. Men
helt uden hjelm det virker useriøst et eller andet sted...

Har jeg ret eller er jeg bare pyldret?

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 18-09-03 14:45

TheHobbit wrote:
> [...]
> I det mindste døde han i kampen og ikke afkræftet i en
hospitalsseng.
> - En ringe trøst for de efterladte dog....

Trist

> ...men hvem kører på landevejen uden styrthjelm?

Ikke mig i hvert fald, men jeg er nok også en "pyllerøv" , faktisk
syntes jeg at vores sommer, tit har været for god til mc kørsel ! ,
jeg kører ikke uden _hele_ udstyret på, og det er hændt flere gange,
at jeg så har valgt slet ikke at køre tur, pga. varmen.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jens Didriksen

Dato : 18-09-03 15:03

Vel den samme slags mennesker som:

- praler med deres første stoppie...
- køre om kap mellem lyskrydsene...
- køber MC'er som kan køre næsten 3 gange det tilladte - og gør det...
- elsker at køre på baghjul - i myldretiden...
- griner fjoget over "Paris rundt på 11 minutter uden hjerne" video'en
- har stor skyld i meningmands misforståelser omkring MC kørsel
- syntes Peter Rahbek er en helt og ikke en hjernedød forvildet banekører
- får stådreng af at se et rullefelt...
- køre MC iført flerefarvet dykkerdragt...
- er skyld i ubetalelige forsikringer for os andre..
- hulker af glæde over 3 grams vægtbesparelse på endnu en ny og ligegyldig
model ingen kan huske om 3 år...

Fri os for den form for "motorcykler" og "motorcykelister" og lad os få de
sande MC kørsel værdier frem igen, tak.

Alt det andet bavl kan I blive våde i bukserne over på en lukket bane.

.... og så er det jeres tur til at genere mig.

Didrik
- der er ved at være træt af at blive sat i bås som dødskører og vanvittig
motorcykelist blot fordi man ikke har hjelm på altid!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-03 15:09

Jens Didriksen wrote:
> Vel den samme slags mennesker som:

Du er lidt grov dér .. ?

> - praler med deres første stoppie...

Årh, det skal man da .. når man nu kan :)

> - køre om kap mellem lyskrydsene...

Hvad er der galt i det ? så længe det foregår steder hvor der ikke
er nogle folk.

> - køber MC'er som kan køre næsten 3 gange det tilladte - og gør det...

Well, jeg kan godt finde på at køre for stærkt, og gør det faktisk
næsten altid da RD'en ikke er til at køre langt på ved 80km/t. (og
så kan jeg jo li' det)

Det eneste sted hvor den kan køre 3x det tilladte er dog i by, og
der holder jeg mig altid på, eller tæt på hastighedsgrænsen..
(hvorfor fanden laver de grøn bølge ved 60-65km/t i 50km/t zoner?)

> - køre MC iført flerefarvet dykkerdragt...

Hvor tit ser du det ? uden hjelm?

> - hulker af glæde over 3 grams vægtbesparelse på endnu en ny og ligegyldig
> model ingen kan huske om 3 år...

Hvor tit ser du de typer uden hjelm?

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Jens Didriksen

Dato : 18-09-03 15:21

> Du er lidt grov dér .. ?

Er jeg...?

I min verden hedder det ikke grov, men realistisk. Et andet ord du måske
bedre kan forholde dig til er ordet konsekvenspædagogik. I denne sammenhæng
vil jeg til min dødsdag (som nok ikke ligger så langt væk uden hjelm...)
holde fast på at bambusraketterne gør betydelig mere skade på både mennesker
og motorcykelisterne rygte end f.eks. touring og custommodellerne gør.

> Årh, det skal man da .. når man nu kan :)

Praler du også med at du kan slå en gammel dame ned med gule tænder blot
fordi du kan? det giver ingen mening i mit univers - men det er der jo
selvfølgelig så meget der ikke gør...

> Hvad er der galt i det ? så længe det foregår steder hvor der ikke
> er nogle folk.

Hvorfor laver man lyskryds hvis der ikke er nogle folk? Kan du ikke lige
forklare mig det

> Well, jeg kan godt finde på at køre for stærkt, og gør det faktisk
> næsten altid da RD'en ikke er til at køre langt på ved 80km/t. (og
> så kan jeg jo li' det)

Klart, klart - men hvem af os to er så mest hjernedød: ham der bliver slået
ihjel fordi han køre for stærkt eller ham der vælter uden hjelm? Spørgsmålet
er hvad der er mest sandsynligt.

> Hvor tit ser du det ? uden hjelm?

Dagligt - dog ikke uden hjelm.

Didrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-03 15:36

Jens Didriksen wrote:
> holde fast på at bambusraketterne gør betydelig mere skade på både mennesker
> og motorcykelisterne rygte end f.eks. touring og custommodellerne gør.

Det er ganske muligt .. der er da sikkert også RET mange der ikke
bryder sig særlig meget om at køre bag min RD's osende udstødninger.

På den anden side bryder jeg mig heller ikke om bilister, og jeg
tror faktisk aldrig man kan blive enige på det punkt.

> Praler du også med at du kan slå en gammel dame ned med gule tænder blot
> fordi du kan? det giver ingen mening i mit univers - men det er der jo
> selvfølgelig så meget der ikke gør...

Det er noget ganske andet, en stoppie er et harmløst stunt.. der
aller højst går ud over en selv .. (hvis den er udført under de
korrekte forudsætninger).

> Hvorfor laver man lyskryds hvis der ikke er nogle folk? Kan du ikke lige
> forklare mig det

Fx. hvis der går en vej på tværs..

> Klart, klart - men hvem af os to er så mest hjernedød: ham der bliver slået
> ihjel fordi han køre for stærkt eller ham der vælter uden hjelm? Spørgsmålet
> er hvad der er mest sandsynligt.

Ham der vælter uden hjelm..

> Dagligt - dog ikke uden hjelm.

De flerfarvede køredragter beskytter jo rent faktisk ret godt..

// Hans, der kører med en normal nylonjakke..
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-09-03 17:09

> Praler du også med at du kan slå en gammel dame ned med gule tænder
> blot fordi du kan? det giver ingen mening i mit univers - men det er
> der jo selvfølgelig så meget der ikke gør...

Jeg synes det er helt fint at folk øver stoppies, hvis de blot gør det på
steder hvor der ikke er anden trafik. Det kan højest gå ud over en selv. Det
samme med wheelies. Gør man det til gengæld et sted hvor der er trafik, så
risikerer man at involvere andre, og det skal man holde sig fra.

> Klart, klart - men hvem af os to er så mest hjernedød: ham der bliver
> slået ihjel fordi han køre for stærkt eller ham der vælter uden
> hjelm? Spørgsmålet er hvad der er mest sandsynligt.

Hvis en person vælger at køre uden hjelm, så må han selv om det. For
vedkommendes egen skyld synes jeg bare det er dumt, men det går da i det
mindste ikke ud over andre, medmindre han får noget i øjnene under kørslen
og kører galt.

Med alle de ting jeg har oplevet har fløjet ind på mit visir, så ville jeg
nødig opleve at køre uden hjelm og udsætte mit kranie for det. Selv en bi
kan give et grumt blåt mærke.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 18-09-03 15:18

Jens Didriksen wrote:

8<---klip

> [...]
bane.

> ... og så er det jeres tur til at genere mig.

Ikke nødvendigt, det klarer du selv til UG

Fra : S.G

Dato : 18-09-03 15:20

"Jens Didriksen"
> - får stådreng af at se et rullefelt...

ROFL
ved godt topic er ret seriøs.. Men den der kunne jeg ikke lige stå for

Fra : Jens Didriksen

Dato : 18-09-03 15:22

S.G wrote:
> "Jens Didriksen"
>
> ROFL
> ved godt topic er ret seriøs.. Men den der kunne jeg ikke lige stå for

"Stå for"...??

Didrik

Fra : TheHobbit

Dato : 18-09-03 15:43

Jens Didriksen wrote:

> Vel den samme slags mennesker som:
>
> - praler med deres første stoppie...
Ja, det kan man jo ikke uden hjelm.... øøhhh...

> - køre om kap mellem lyskrydsene...
Det er muligt, men det ville jo bare være dobbelt dumt af dem uden hjelm!

> - køber MC'er som kan køre næsten 3 gange det tilladte - og gør det...
Ja, jeg ser faktisk ofte folk uden hjelm overhale mig med 240 km/t - det er
et helt almindeligt syn.

> - elsker at køre på baghjul - i myldretiden...
Så kan de jo også bedre mærke hvis de vælter.

> - griner fjoget over "Paris rundt på 11 minutter uden hjerne" video'en
Du har sikkert set og grinet fjoget af to folk der knepper i "Station 2"
klippet. Det betyder jo ikke at du dyrker sex med kæresten i vindueskarmen
ud til en trafikeret gade for fra-rullede gardiner med lyset tændt. Eller?
Jeg griner f.eks. også fjoget af Formel1-biler der rammer hinanden og
nærmest sendes i kredsløb om jorden. Det betyder jo ikke jeg går ud og kører
over 300 km/t i min Golf2....

> - har stor skyld i meningmands misforståelser omkring MC kørsel
Ja, folk uden hjelm har den virkning, det har du helt ret i. F.eks. når de
dør og kommer i nyhederne.

> - syntes Peter Rahbek er en helt og ikke en hjernedød forvildet banekører
Jeg mindes ikke at han kører uden hjelm - jeg kan tage fejl?!?

> - får stådreng af at se et rullefelt...
Nogen får stådreng af fede kvinder - hvad er din pointe?

> - køre MC iført flerefarvet dykkerdragt...
Den får du. Det ser faktisk plat ud! Og uden hjelm kan man jo også genkende
dem!

> - er skyld i ubetalelige forsikringer for os andre..
Nååå du mener fordi de får et insekt i øjent med 100 km/t - mister
orienteringsevnen og knalder ind i en trailer?

> - hulker af glæde over 3 grams vægtbesparelse på endnu en ny og ligegyldig
model ingen kan huske om 3 år...
Do what, with the what in the what-what?

> Fri os for den form for "motorcykler" og "motorcykelister" og lad os få de
sande MC kørsel værdier frem igen, tak.
Som efter din mening er hvad?? Det synes jeg ikke fremgår af dit indlæg.

> Alt det andet bavl kan I blive våde i bukserne over på en lukket bane.
Hvilket bavl - at køre med lovpligtigt sikkerhedsudstyr? Uhhja jeg bliver
helt opstemt bare af af sige det: "lovpligtigt sikkerhedsudstyr" - sig det
igen: "lovpligtigt sikkerhedsudstyr" uuuuuha!

> ... og så er det jeres tur til at genere mig.
Se ovenfor. (I was gentle)

> Didrik
> - der er ved at være træt af at blive sat i bås som dødskører og vanvittig
motorcykelist blot fordi man ikke har hjelm på altid!
Hvis ovenståenden regler passer på dig + du kører uden hjelm så er det vist
plads til forbedring.

/Stephan

Fra : Jens Didriksen

Dato : 18-09-03 21:28

Snip en hel masse glimrende svar opå mit indlæg.

Jeg er om 4 timer på vej 500 km op i Sverige (med hjelm på...) så jeg orker
ikke lige udbasunerer min visdom i aften.

Men jeg vender tilbage med svar på alle spørgsmål efter week-enden - såfremt
at jeg ikke er blevet fløjet ned af en Blackbird...

Didrik

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 18-09-03 22:08

Jens Didriksen wrote:

> [...]
> model ingen kan huske om 3 år...
>
> Fri os for den form for "motorcykler" og "motorcykelister" og lad os få de

Så fik du da lige luftet fordommene, hva'? Well, hvis det er tonen der lægges
for dagen kan jeg da snildt ryste en dobbelt så lang liste op med fordomme
mod chopperkørere -især Harley kørere....men hvad er pointen?

-Jacob

Fra : Brian W.

Dato : 19-09-03 06:04

Jens Didriksen wrote:

> [...]
> - der er ved at være træt af at blive sat i bås som dødskører og
> vanvittig motorcykelist blot fordi man ikke har hjelm på altid!

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen
DMCN# 687

YZF for sale ....
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 19-09-03 08:06

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote:

>- køber MC'er som kan køre næsten 3 gange det tilladte - og gør det...
>- har stor skyld i meningmands misforståelser omkring MC kørsel

Hvad med dem der...
Køber MC'er der kan larme næsten 3 gange det tilladte - og gør det.
Jeg tror de har lige så stor skyld i menigmands misforståelser/mishag
omkring MC-kørsel.

>- griner fjoget over "Paris rundt på 11 minutter uden hjerne" video'en
Det har jeg også gjort. Men ikke som wow-han-er-godt-nok-sej-hehe men
som reaktion på den usædvanligt store mangel på respekt for lovene
(færdselsloven og de fysiske), sit eget og andres liv - altså nærmere
et det-er-sgu-ikke-mærkeligt-at-han-ikke-ikke-er-til-længere-hehe.

>Fri os for den form for "motorcykler" og "motorcykelister" og lad os få de
>sande MC kørsel værdier frem igen, tak.
Så mangler vi lige en definition af 'de sande værdier'...

>... og så er det jeres tur til at genere mig.
Og så stikker du af til Sverige!?

--
Kåre

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-09-03 10:14

Kåre Nejmann wrote:
> Så mangler vi lige en definition af 'de sande værdier'...

Det gør vi da ikke .. Det har Johs. V. Jensen beskrevet flere gange
... :)

// Hans, Dnepr og RD.
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-03 14:24

> Didrik
> - der er ved at være træt af at blive sat i bås som dødskører og
vanvittig
> motorcykelist blot fordi man ikke har hjelm på altid!

Bare rolig du er sat i en helt anden bås i mit hovede...

Kenneth
R1 - dødskørselsmaskine

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-09-03 14:42

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> writes:

> ...men hvem kører på landevejen uden styrthjelm?

Det er ikke længere end to dage siden jeg så en gut på (flot) Harley
køre over fortovet for lige at komme hurtigere frem. Det var på
Lyngbyvejen lige ved Vibenhus Runddel. Han kørte også uden hjelm. Han
lignede sådan en bodybuildertype der havde brugt lidt for meget tid i
solariet.

Nogle har jo faktisk lægeerklæring på at de må køre uden hjelm. For
mig at se kan det da ikke være specielt fedt at have et stykke papir
på at man er så dum at der ikke sker alvorlig skade, hvis man slår
hovedet i en ulykke.

> På mig virker det ulogisk - med åben visir bliver det ubehageligt ved
> hastigheder over 60-80 km/t - pga. vind/insekter osv i øjne og ansigt. Men
> helt uden hjelm det virker useriøst et eller andet sted...

Jeg kan kun give dig ret. I det mindste forstår jeg så ikke at de ikke
kører med briller af en art. Det er ret ufedt at få et insekt i øjet
med 100 km/t.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-03 15:11

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Jeg kan kun give dig ret. I det mindste forstår jeg så ikke at de ikke
> kører med briller af en art. Det er ret ufedt at få et insekt i øjet
> med 100 km/t.

Det ser måske heller ikke så fedt ud når der vælter vand ud af
øjnene .. :)

// Hans
--
Dnepr K750 og RD350

Fra : Freddy Lang

Dato : 18-09-03 14:47

TheHobbit wrote:
> [...]
> - En ringe trøst for de efterladte dog....
>
> ...men hvem kører på landevejen uden styrthjelm?

Alt for mange, desværre...

> [...]
> hastigheder over 60-80 km/t - pga. vind/insekter osv i øjne og
> ansigt. Men helt uden hjelm det virker useriøst et eller andet sted...

Næh, jeg synes det er temmelig uansvarligt... de, der gør det, mener
åbenbart det er smart. Det er den ultimative udgave af "at køre med hovedet
under armen".

Jeg ved godt, at nogle folk kigger undrende, når jeg kommer anstigende i
fuldt antræk, med læder fra top til tå, støvler og handsker med indlagt
beskyttelse i form af diverse eksotiske materialer fra plastic til kevlar,
og en hjelm til at toppe det hele af med.... men i mine øjne er det
sikkerhedssele og airbag i den verden jeg befinder mig i, når jeg sidder på
min motorcykel... det er den eneste beskyttelse jeg har, hvis uheldet skulle
være ude... og jeg priser mig lykkelig for, at jeg i det mindste har det
udstyr, når nu jeg derudover befinder mig ude i elementerne ved 50, 80, 110
eller 170 km/t, for jeg har jo ikke noget metalbur, jeg kan hytte mig i.

Hvis ovenfor omtalte motorcyklist kunne have overlevet ulykken ved at bære
hjelm, synes jeg det beviser hvor tåbeligt det er ikke at køre med hjelm.
Jeg har ingen sympati med folk der bærer sig så dumt ad, og dette er en
generel betragtning fra min side, _ikke_ direkte møntet på lige netop denne
uheldige MC'ist. Naturligvis er det en tragisk hændelse.

Just my five cent.

--
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-09-03 07:27

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> writes:

> Næh, jeg synes det er temmelig uansvarligt... de, der gør det, mener
> åbenbart det er smart. Det er den ultimative udgave af "at køre med hovedet
> under armen".

Det man siger er man sæ'l. Er du ikke begyndt at køre ture med 'Plyds Posen'?
Og noget med en katastrofeopbremsning ved et lyskryds osv...
(nu er det ikke lige dig specielt jeg skyder efter men du er sådan et fint
eksempel

Min pointe er at mange motorcyklister ikke rigtig har noget at lade hinanden
høre, chopper/Harley folket har deres... tosser og sportscykel crowdet har
så sandelig også deres.

Vi kan jo altid blive enige om at det er træls at styrte uden hjelm, men
det er lidt trættende at se og høre på alle pegefingrene.

Jeg er vel ikke en skid bedre i trafikken. Jeg har engang i mellem kørt for
stærkt - også stærkere en forholdende tillader, jeg har også præsteret
nogle super-dumme ting som egentlig burde have slået mig ihjel. 99 ud 100 dage
går det dog egentlig meget fornuftigt

Men jeg prøver dog at tænke mig om, forbedre mig og ikke mindst holde
pegefingeren i lommen.

Træls iøvrigt med ulykken - mine kondolencer til familien.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Freddy Lang

Dato : 19-09-03 10:00

Mikkel Christensen wrote:

> [...]
> Posen'? Og noget med en katastrofeopbremsning ved et lyskryds osv...
> (nu er det ikke lige dig specielt jeg skyder efter men du er sådan et

Mjoeh... Det er naturligvis rigtigt nok... vi leger da somme tider en lille
smule, når vi kører sammen... Men det er måske bare så meget mere grund til
at bruge sikkerhedsudstyret...

> Min pointe er at mange motorcyklister ikke rigtig har noget at lade
> hinanden høre, chopper/Harley folket har deres... tosser og
> sportscykel crowdet har
> så sandelig også deres.

Jah, det har du da helt ret i. Jeg skal ikke sige mig fri. Men jeg kører med
hjelm.

> Vi kan jo altid blive enige om at det er træls at styrte uden hjelm,
> men
> det er lidt trættende at se og høre på alle pegefingrene.

Okay, så burde jeg måske ha' holdt min mund... det var vist egentlig ikke
tænkt som en "løftet pegefinger".... jeg _synes_ virkelig bare det er "hul i
hovedet" at køre uden hjelm. Specielt når man tænker på at den faktisk
beskytter din allervigtigste legemsdel...

> [...]
> nogle super-dumme ting som egentlig burde have slået mig ihjel. 99 ud
> 100 dage går det dog egentlig meget fornuftigt

Det gør det jo heldigvis for de fleste af os.

> Men jeg prøver dog at tænke mig om, forbedre mig og ikke mindst holde
> pegefingeren i lommen.

Jo, men nu _var_ det jo ikke tænkt som en "løftet pegefinger".... blot min
egen mening om tingene. Den skal der jo også være plads til, såvel som alle
I andres.

> Træls iøvrigt med ulykken - mine kondolencer til familien.

Enig. Ditto herfra.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-09-03 10:55

> [...]
> hovedet" at køre uden hjelm. Specielt når man tænker på at den faktisk
> beskytter din allervigtigste legemsdel...

Min vigtigste legmesdel sidder et helt andet sted...
Men jeg burde måske også bare have holdt min mund. Det var mest en reaktion
på alle de halv-religiøse svar på Didriks åbenlåse provokation der fik det
til at klø i 'trigger fingeren'.

At køre uden hjelm er dumt. At køre uden hjerne er dumt. At lave stoppies
med vilje på $vesterbro er dumt. At køre for stærkt er dumt.

At få halvfeder på af at se et rulle felt er... bare mærkeligt.

Nu har jeg vist gjort flertallet herinde, inkl. mig selv, dumme

Fra : Morten dahl

Dato : 19-09-03 11:15

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> writes:
>

> At få halvfeder på af at se et rulle felt er... bare mærkeligt.

for dit vedkomne kunne det vel, alt efter mærke godt give til mere end en
halvfed??

-
Morten

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-09-03 12:05

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> for dit vedkomne kunne det vel, alt efter mærke godt give til mere end en
> halvfed??

Hehe, det nægter jeg at kommentere...

*fløjt* *fløjt*

Fra : TheHobbit

Dato : 19-09-03 13:58

Mikkel Christensen wrote:

> Nu har jeg vist gjort flertallet herinde, inkl. mig selv, dumme

Det med at køre uden hjelm og at sige at det er "dumt og uansvarligt" er i
mine øjne ikke det samme som at kritisere folk der ikke bruger forskellige
andre former for sikkerhedsudstyr - handsker, mc-jakke osv. Eller som kører
en "smule" over det tilladte. For jeg mener at selv ved overskuelige
hastigheder vil manglen på hjelm påvirke personens evne til at "betjene
køretøjet på en betryggende måde" eller hvordan man nu vil sige det.

Altså lidt ligesom at køre med en promille i blodet eller efter 2 døgn uden
søvn. Jeg siger ikke det er det samme - men drager en parallel.

Så rockere inde i byen med 30-40 km/t må hjertes gerne køre uden hjelm
(hellere end gerne). Men alm. mennesker på landeveje/motorveje bør efter min
mening ikke gøre det. Kald det bare en "løftet pegefinger" om du vil. OG JA!
Jeg skal nok selv have et par stykker når jeg vrider metallet sindsygt i
bund. Så kom bare med dem - jeg lever nok alligevel ikke til at fortryde
det!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-09-03 14:36

> Det med at køre uden hjelm og at sige at det er "dumt og uansvarligt" er i
> mine øjne ikke det samme som at kritisere folk der ikke bruger forskellige
> andre former for sikkerhedsudstyr - handsker, mc-jakke osv.

Det siger jeg heller ikke.

> Eller som kører en "smule" over det tilladte.

Præcis hvorfor er det ikke dumt og uansvarligt at køre en "smule" stærkere
end tilladt? Jeg går ud fra at du med en "smule" mener en væsentlig
overskridelse af fartgrænsen?

> Altså lidt ligesom at køre med en promille i blodet eller efter 2 døgn uden
> søvn. Jeg siger ikke det er det samme - men drager en parallel.

Jeg mener så at det er nøjagtigt lige så uansvarligt som at køre meget for
stærkt eller køre uden hat.

> Kald det bare en "løftet pegefinger" om du vil. OG JA! Jeg skal nok selv
> have et par stykker når jeg vrider metallet sindsygt i bund. Så kom bare
> med dem - jeg lever nok alligevel ikke til at fortryde det!

Det er da en mærkelig holdning til tingene.
Jeg er iøvrigt holdt op med at pege på folk. Min mor siger det er uhøfligt.

Fra : TheHobbit

Dato : 19-09-03 15:39

Mikkel Christensen wrote:

> Jeg mener så at det er nøjagtigt lige så uansvarligt som at køre
> meget for stærkt eller køre uden hat.
Forskellen er vel at når man kører stærkt vælger man selv hvornår og gør det
hvor forholdende er bedst til det - man beregner risikoen nøje inden man
river i øret. Uden hjelm kan en farlig situtation opstå når du mindst venter
det og uden at du selv ber om det. Jeg har 1 gang prøvet at få et insekt i
øjet (da jeg mod min egen overbevisning kørte med løftet visir) - det kunne
nemt have udviklet sig til en farlig situation hvis jeg havde været på en
trafikeret landevej.

> Det er da en mærkelig holdning til tingene.
"Common sense is the collection of prejudices acquired by the age of
eighteen." - Albert Einstein
Løst oversat: Man ser altid "sund fornuft" ud fra sin egne synsvinkel - det
er min mening (fordom om du vil) at man er bedre tjene med at køre en del
for stært med hjelm end lidt for stærkt uden hjelm. (For mangel på hjelm får
jo IKKE folk til at overholde hastighedsbegrænsningerne - eller hvad?)

> Jeg er iøvrigt holdt op med at pege på folk. Min mor siger det er
> uhøfligt.
Jeg forsøger også på at trappe lidt ned.

/Stephan

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-09-03 18:17

> [...]
> inden man river i øret. Uden hjelm kan en farlig situtation opstå når
> du mindst venter det og uden at du selv ber om det.

Tjo, men man vælger vel også selv hvor og hvornår man vil køre uden
hjelm? Man beregner risikoen inden man lader hatten blive hjemme?

> [...]
> overbevisning kørte med løftet visir) - det kunne nemt have udviklet
> sig til en farlig situation hvis jeg havde været på en trafikeret

Jeg fik engang en brumbasse på knæet. Det udviklede sig temmelig dramatisk
Godt koen nåede at flytte sig

> [...]
får
> jo IKKE folk til at overholde hastighedsbegrænsningerne - eller hvad?)

After eating an entire bull, a mountain lion felt so good he started
roaring.
He kept it up until a hunter came along and shot him.

The moral: When you're full of bull, keep your mouth shut. - Will Rogers

Jeg har stadig svært ved at se forskellen, men jeg er helt enig i at
'common sense' er en højest individuel størrelse.

Anyway, vi bliver nok ikke enige - det er vel også OK på en eller anden
måde.
Selvom _jeg_ synes at _jeg_ har ret

--
Mikkel

Fra : TheHobbit

Dato : 22-09-03 08:54

Mikkel Christensen wrote:
> Anyway, vi bliver nok ikke enige - det er vel også OK på en eller
> anden måde.
> Selvom _jeg_ synes at _jeg_ har ret

Ja, klart! Hvis _jeg_ altid havde ret så ville alle jo køre rundt (med
hjelm) på en Honda CBR 600 - og det ville jo være pisse kedeligt rent ud
sagt!

MC-isme drejer sig jo meget om at acceptere forskellighed (dog som regel
forskellighed i stil) så jeg vil vælge at acceptere dig som du er, hjelm
eller ingen! (Nøj det var stort hva'! )

Stephan

PS. En anden tråd længere oppe (dødsulykke i vejle) beviser jo også at man
uden probl kan dø MED hjelm.

Fra : Freddy Lang

Dato : 19-09-03 19:03

Mikkel Christensen wrote:
[SNIP]

> At lave stoppies med vilje på $vesterbro er dumt.

Lad mig lige skynde mig at fortælle, at min tidligere omtalte 3-dobbelte
stoppie _IKKE_ var spor med vilje... den kom nok så meget bag på mig, at jeg
undres over at jeg ikke efterlod skidmarks i mine underbukser...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-09-03 19:20

> [...]
> [SNIP]

> Lad mig lige skynde mig at fortælle, at min tidligere omtalte
> 3-dobbelte stoppie _IKKE_ var spor med vilje...

I know, jeg tilføjede faktisk "med vilje" for netop ikke ramme
lige præcis den

--
Mikkel
Skidmark Central

Fra : Orla Pedersen

Dato : 19-09-03 13:50

Freddy Lang skrev i meddelelsen
<3f6ac58b$0$32547$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Mjoeh... Det er naturligvis rigtigt nok... vi leger da somme tider en
lille
>smule, når vi kører sammen... Men det er måske bare så meget mere grund til
>at bruge sikkerhedsudstyret...

Anstændigvis bør man ikke opføre sig således at andre udsættes for fare
derved. Jeg har ikke set dit "stunt", men det må have været lige på kanten
:-| Hvis en fører af MC udsætter sig selv for fare ved ikke at bruge
hjelm, så har jeg det ikke så svært med det, men jeg kender en der arbejder
på et sygehus, der har det svært med den slags.

Det jeg måske har det sværest med er, at Du ved at ombygge din MC har gjort
den mere "usikker" i trafikken (dårligere stabilitet ved hårde
opbremsninger). Forfængelighed fremfor sikkerhed er og bliver noget hø !

mvh
Orla, som ikke ønsker at løfte pegefingre

Fra : Morten dahl

Dato : 19-09-03 10:04

> [...]

> Og noget med en katastrofeopbremsning ved et lyskryds osv...
> (nu er det ikke lige dig specielt jeg skyder efter men du er sådan et fint

Hey hey, der er altså ikke noget forgjort i at køre tur med TigerDyret!!

Og du får det til at lyde som om vi er skoleeksemplet på hvordan man IKKE
skal køre.

Det er altså ikke sådan at vi blander Mads´s legendariske bemærkning,
"smerte er kun svaghed der forlader kroppen" sammen med Kring´s "ingen
kvaler, forsikringen betaler" (udtalt efter at have baldret en Gixxer1100
ind i en italiensk bjergside, og med diverse knogler strittende frem).

Du ved jo hvordan det er med historier de bliver bedre og bedre hver gang de
bliver fortalt..

-
Morten Dahl

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-09-03 10:47

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:

> "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Hey hey, der er altså ikke noget forgjort i at køre tur med TigerDyret!!

Hehe, nej naturligvis ikke. Dig og Grewy er bare så nemme og pege ud som
eksempler

> Og du får det til at lyde som om vi er skoleeksemplet på hvordan man IKKE
> skal køre.

Næh jeg tror ikke I er værre end de fleste I er måske bare bedre end
gennemsnittet til at offentligøre historierne.

> [...]
> kvaler, forsikringen betaler" (udtalt efter at have baldret en Gixxer1100
> ind i en italiensk bjergside, og med diverse knogler strittende frem).

*LOL*

> Du ved jo hvordan det er med historier de bliver bedre og bedre hver gang de
> bliver fortalt..

Indrømmet - men jeres historier _er_ gode

Fra : Morten dahl

Dato : 19-09-03 11:20

> "Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:

> Hehe, nej naturligvis ikke. Dig og Grewy er bare så nemme og pege ud som
> eksempler

Hold da op.. som Armand er citeret for at have sagt, "det er sjældent
kedeligt at komme ud og køre med Grewy og Dahl"

> Næh jeg tror ikke I er værre end de fleste I er måske bare bedre end
> gennemsnittet til at offentligøre historierne.

Tjae, sålange jeg kun er til fare for mig selv, må det være mit eget
problem. mht. de løftede pegefingre.

Har en teori om at vi alle more-or-less er lige tossede når hjelmen kommer
på. Nogle skjuler det så bare bagved moral, andre gør intet for at skjule
det.

> Indrømmet - men jeres historier _er_ gode

Nu kan jeg jo så også en del historier fra jeres område, omhandlende ikke
navngivne personers tosserier, på en ikke navngivet persons ejendom. Og de
historier er ihvertfald ikke ringere..

-
Morten Dahl

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-09-03 12:07

> [...]

> på. Nogle skjuler det så bare bagved moral, andre gør intet for at skjule

Ganske enig.

> Nu kan jeg jo så også en del historier fra jeres område, omhandlende ikke
> navngivne personers tosserier, på en ikke navngivet persons ejendom. Og de
> historier er ihvertfald ikke ringere..

Det har jeg heller ikke nogen kommentarer til...

Fra : RacerNiels

Dato : 18-09-03 17:41

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
> ...men hvem kører på landevejen uden styrthjelm?

Tjaaa... jeg var næsten ved at køre op bagi en for nogle måneder siden. Jeg
kom kørende på Helsingørmotorvejen og drejede fra i Lundtofte. Jeg havde
godt set en anden dreje fra længere fremme. Hvis man kommer lidt hurtigt
rundt i svinget kan det godt virke lidt halvblindt, men han burde klart ha
nået igennem. Istedet kørte han og fumlede med sin hjelm på sidespejlet og
var ved at finde solbrillerne frem. Sikke et fjols, siger jeg bare!! Gamle
mænd på gule funklende SV'ere....

Det er sq lisom dem, man ser tage selen af i bilen når de forlader
motorvejen... Motorvejen er sq da det sted der er mindst fare på færde,
ville jeg mene.

Niels
S FAU *ikke længere himmelblau*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 19-09-03 08:48

> I det mindste døde han i kampen og ikke afkræftet i en hospitalsseng. - En
> ringe trøst for de efterladte dog....

.... Jooh, men det er da også en trist måde, at det skete... At overse en
trailer på en lastbil og brage direkte ind i den...

> ...men hvem kører på landevejen uden styrthjelm?

Det er der nogen, der gør! - Men er der ikke noget med, at man ikke sætter
låg på en tom gryde?!
Ærlig talt, så må da gerne (for min skyld) køre uden hjelm, så ingen løftede
pegefingre hér! - Men de må nok forvente, at deres "Easy Rider-Stil" ikke
smitter af på nogen positiv måde! - For jeg synes sgu, at det bare er dumt
på en ufed måde!
Men det jo svært, at sige om hjelmen overhovedet ville have reddet ham, for
et klask op i en lastbil må nok betragtes som værende usundt, om man så
benytter hjelm eller ej. Om ikke andet, så havde den nok ikke gjort mere
skade...

> [...]
> hastigheder over 60-80 km/t - pga. vind/insekter osv i øjne og ansigt. Men
> helt uden hjelm det virker useriøst et eller andet sted...

Du har ret... ellers må jeg også være pyldret! - F.eks. en brombasse giver i
hvertfald giver nogle gevaldige klask i hjelmen; Nogle klask, som jeg nødig
ville udsætte mine øjne for.

Hilsen
Lars