MC-Revy 74, Tøj-sektion
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 17-09-03 21:40

Jeg har fået en stak gamle MC-bøger af min far, der iblandt MC-Revy`en 74,
denne inderholder udover MC`er og Knallerter også en Tøj-sektion som jeg
synes i alle skulle se, det er både sjov og lærerig læsning ;>)

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=358

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 17-09-03 22:40

D@n Dethlefsen wrote:
> [...]
> MC-Revy`en 74, denne inderholder udover MC`er og Knallerter også en
> Tøj-sektion som jeg synes i alle skulle se, det er både sjov og
-------------------------
*ROFL*

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : HardKaare

Dato : 17-09-03 23:20

> [...]
> denne inderholder udover MC`er og Knallerter også en Tøj-sektion som jeg
> synes i alle skulle se, det er både sjov og lærerig læsning ;>)

"Enkelte støvler med lædersål er under den ene svang forsynet med et
metalbeslag som beskytter mod slitage når man træder på kickstarteren. Uden
dette beslag bliver lædersålen hurtigt ødelagt"

Det er dælme smart...og så til 245 kr

--
:: HardKaare
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=289

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-03 01:32

HardKaare wrote:
> "Enkelte støvler med lædersål er under den ene svang forsynet med et
> metalbeslag som beskytter mod slitage når man træder på kickstarteren. Uden
> dette beslag bliver lædersålen hurtigt ødelagt"

Det var jo dengang der var mænd til, der sparkede deres maskine
igang istedet for alt det her nymodens svagpisserhalløj med små røde knapper
hvorpå der står 'start' ..

// Hans, RD350, med kickstart, Dnepr, med kickstart .. ;)
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Denise

Dato : 18-09-03 09:48

> Det var jo dengang der var mænd til, der sparkede deres maskine
> igang istedet for alt det her nymodens svagpisserhalløj med små røde
knapper
> hvorpå der står 'start' ..

Hihi, nemmerlig, men I er nu også meget søde herinde .
Det gjorde dog helvedes ondt, hvis man ikke fik sparket den ordentlig ned og
den sparkede igen.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-09-03 09:50

> Hihi, nemmerlig, men I er nu også meget søde herinde .
> Det gjorde dog helvedes ondt, hvis man ikke fik sparket den ordentlig
> ned og den sparkede igen.

Jeg giver en Sharwarma til ham der i tennisko tør lukke halvt op for gassen,
og prøve at kickstarte min DR 600 Jeg giver også en bagsæde tur ud til
skadestuen for undersøgelse af forstuvet ankel .

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-09-03 21:18

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg giver en Sharwarma til ham der i tennisko tør lukke halvt op for
> gassen, og prøve at kickstarte min DR 600 Jeg giver også en
> bagsæde tur ud til skadestuen for undersøgelse af forstuvet ankel .

Haha :).. Har du selv prøvet det?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Hekto

Dato : 18-09-03 12:05

In article <3f68ddf8$0$32506$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, HardKaare
says...
> [...]
> metalbeslag som beskytter mod slitage når man træder på kickstarteren. Uden
> dette beslag bliver lædersålen hurtigt ødelagt"

Ja, det var sådan nogen jeg havde, istedet for scooterstøvler!!! :0P
245,- har godt nok vøæret mange penge den gang. En normal månedsløæn
har måske ligget i omegnen af 10.000,- eller mindre???
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 18-09-03 17:57

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en

> Ja, det var sådan nogen jeg havde, istedet for scooterstøvler!!! :0P
> 245,- har godt nok vøæret mange penge den gang. En normal månedsløn
> har måske ligget i omegnen af 10.000,- eller mindre???

mnjaarh :-/

En af Linea's yndlings tøj-forretninger har taget tyrene ved hornene og
installeret et lille sofahjørne med thermo-kaffe og Bil+Anders And -blade.
Forleden fik jeg så "lejlighed" til at læse et af bilbladene, og deri var en
bil-pris sammenligning fra '77 og til nu, hvor normal-lønnen var sat op imod
prisstigningen - I '77 var normallønnen et par og fyrre kr/t!

Hvad kostede en CB750 hhv. en Z1 dengang, Dan??

--
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-09-03 19:17

> Hvad kostede en CB750 hhv. en Z1 dengang, Dan??

Honda CB750: 21.422 kr.-
Kawasaki 900 super 4 (Z900): 26.998 kr.-
Suzuki GT750J: 19.361 kr.-
Yamaha TX750: 19.876 kr.-

Hvilke cykler vil du så prismæssigt sammenligne dem med i dag ?

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Armand

Dato : 18-09-03 22:20

D@n Dethlefsen <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en

> Honda CB750: 21.422 kr.-
> Kawasaki 900 super 4 (Z900): 26.998 kr.-
> Suzuki GT750J: 19.361 kr.-
> Yamaha TX750: 19.876 kr.-
>
> Hvilke cykler vil du så prismæssigt sammenligne dem med i dag ?

Toppen af poppen fra Japan (der vár intet på siden af Z900 og CB750
dengang)!
Jeg finder at differensen til en almindelig familiebil dengang hhv. nu er
mere interessant!

--
Armand.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 18-09-03 23:03

> Jeg finder at differensen til en almindelig familiebil dengang hhv. nu er
> mere interessant!

Og hvordan har det ca. udviklet sig?

Fra : Denise

Dato : 19-09-03 08:29

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote in message

> Honda CB750: 21.422 kr.-
> Kawasaki 900 super 4 (Z900): 26.998 kr.-
> Suzuki GT750J: 19.361 kr.-
> Yamaha TX750: 19.876 kr.-
>
> Hvilke cykler vil du så prismæssigt sammenligne dem med i dag ?
>
> --
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + MZ TS250/2)
> www.dethlefsens.dk
> slet "OSTEN" fra adr. ved svar

Hej
I går da jeg på tanken var inde og købe avisen, stod en lille, ældre mand,
måske sidst i 70erne eller starten af 80erne, og kiggede beundrende på min
MC. Og vi begyndte og snakke, åhh han syntes jo min MC var så flot. Han
fortalte at han havde haft en Royal Enfield før krigen, som han gav 350 kr.
for. Den solgte han da han skulle ind som soldat for det samme beløb. Men nu
var han jo desværre blevet for gammel, sagde han. Ih, hvor havde jeg lyst
til at spørge, om han ville have en tur bagpå, men det gjorde jeg jo ikke

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-09-03 22:03

Denise wrote:

> [...]
> til at spørge, om han ville have en tur bagpå, men det gjorde jeg jo ikke

Ham kender jeg. Han står der også når jeg kommer på min Nimbus. Det er vist
noget han han kørte på en magen til da han var soldat/under krigen.

Ib Jakobsen

Fra : Denise

Dato : 22-09-03 08:17

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
vist
> noget han han kørte på en magen til da han var soldat/under krigen.

Jeg går ud fra, at det er i overført betydning at du kender en sådan,
("min" var på Statoil ved Øresundsbroen),
men har du så ikke tilbudt "din" en lille tur rundt om hjørnet

Fra : Armand

Dato : 22-09-03 16:10

Denise <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en

> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg går ud fra, at det er i overført betydning at du kender en sådan,

Mon ikke!
Og mon ikke at vi alle har mødt "ham" :-/

--
Armand.

Fra : Denise

Dato : 22-09-03 17:32

> Denise <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en

> Mon ikke!
> Og mon ikke at vi alle har mødt "ham" :-/
>
> --
> Armand.

Ha, jeg kender da én, der i sit tidligere liv var motorcyklist
http://shor.ter.dk/286398

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-09-03 19:17

Denise wrote:

> Jeg går ud fra, at det er i overført betydning at du kender en sådan,
> ("min" var på Statoil ved Øresundsbroen),

Det var det. Der er altid nogen der vil snakke. For ikke ret lang tid siden kom
der oksende en på cykel efter han havde hørt BMW'en stoppe på landevejen. Der
skulle pudses solbriller. Han var lige blevet 70, og havde kørt i sine unge
dage. Han viste mig kørekort og så videre. Men han måtte ikke for konen. Så han
måtte nøjes med trædecyklen. Det var blevet til over 30.000km siden '92.

Ib Jakobsen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 17-09-03 23:34
Fra : BoS.

Dato : 18-09-03 08:13

Man ville nok se rimeligt smart ud ude på Lange Linie i et par "Belstaff
Blue Riband". Især hvis man stillede fødderne i samme positur som på
billedet...

Fra : Soren Lindholt

Dato : 18-09-03 09:12

D@n Dethlefsen <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote in article
<3f68c69f$0$83044$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> denne inderholder udover MC`er og Knallerter også en Tøj-sektion som jeg
> synes i alle skulle se, det er både sjov og lærerig læsning ;>)

Ja det er rasme skægt. også hjelmene: "maling indeholder ofte benzin" ???

S.

Fra : TheHobbit

Dato : 18-09-03 10:42

Wow - Mums! Det er jo rendyrket læder-erotik - check hende den frækkert i
midten
"http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=mc_revy_74_toej_s11.j
pg&m=full" uuuuha det var tider dengang!! Det var også dengang pigerne ikke
var bange for lidt hår - og her taler vi ikke om det der går ned over
øjnene!

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-09-03 21:20

TheHobbit wrote:
> [...]
> pg&m=full" uuuuha det var tider dengang!! Det var også dengang
> pigerne ikke var bange for lidt hår - og her taler vi ikke om det der

ARgh.. Sikke billeder du fik tegnet på min nethinde.. tror ikke jeg kan
falde i søvn i nat :(.....

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-09-03 11:39

D@n Dethlefsen wrote:

> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=358

> --
> Dan - DMCN#561
> (Ducati 748 + MZ TS250/2)
> www.dethlefsens.dk
_____________________________________

*host* Nogle der sagde Blue Oyster Bar igen igen??

Der er ellers sket noget siden, skal jeg love for! Den gang havde jeg da
lignet et rumvæsen i mine Sidi-støvler! B-)

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Ole Fisker

Dato : 18-09-03 12:29

Hej

Hvad sjovt er der ved det ?? :)))))
Jeg har da først lige kasseret mine støvler fra dengang fordi bunden gik af
dem.
Handskerne bruger jeg endnu.

MVH
Ole Fisker (årg. 1956)

Fra : Solvang

Dato : 18-09-03 16:39

Vil du sælge mc-revyen fra 1974?

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-09-03 19:34

Solvang wrote:
> Vil du sælge mc-revyen fra 1974?

Ja når jeg engang har fået lavet en komplet scan af den, så ligger jeg en
salgs annonce i dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked

Dan Dethlefsen
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Fra : Armand

Dato : 18-09-03 17:45

D@n Dethlefsen <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en
> Jeg har fået en stak gamle MC-bøger af min far, der iblandt MC-Revy`en 74,

Du ved godt at vi er nogle der mangler tidlige årgange af pågældende
publikation - Scans, please!

--
Armand

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-09-03 19:31

Armand wrote:
> D@n Dethlefsen <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en
>
> Du ved godt at vi er nogle der mangler tidlige årgange af pågældende
> publikation - Scans, please!

Skal nok, men først når MC-sæsonen er over ikke ;>)

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Finn

Dato : 18-09-03 18:47

> denne inderholder udover MC`er og Knallerter også en Tøj-sektion som jeg
> synes i alle skulle se, det er både sjov og lærerig læsning ;>)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=358

AK ja. Men det er da næsten frisurerne der er de værste. Godt at det meste
af håret efterhånden er blæst helt af

http://dfmc.dk/default.asp?id=377