Min første bøde er en realitet!
Fra : Andrew

Dato : 17-09-03 19:50

Hej

Ja, så skete det desværre. Jeg fik min aller første bøde nogensinde i hele
mit 19½ år lange liv.
Og det var noget så ÅNDSVAGT som en parkeringsbøde! (

Fik den for at parkere min mc i en bil-bås! Hvor dum kan man være?!?!
rimelig dum åbenbart. De teori-undervisningspenge var vist ikke særligt godt
givet ud

Men jeg havde glemt at man åbenbart ikke må parkere sin MC i en bil-bås, og
det kostede mig så 510 i kongens mønt - ÆV ÆV ÆV hvor er det sure penge at
betale! Vagten havde pakket regningen pænt sammen i en fin plastiklomme og
stukket den ned i klemme mellem sæddet og tanken...den dyreste plastiklomme
jeg nogensinde kommer til at købe.

Men en lærestreg har jeg da fået mig!

/Anders
GSX-R 250

og ÆV!!!!
100 x ÆV !!!

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-09-03 20:06

Andrew wrote:

> Men en lærestreg har jeg da fået mig!

Sure lærepenge :(.. Det er i sådanne tilfælde at man helst vil lære via
andres erfaring, istedet for selv at blive udsat.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Richard

Dato : 17-09-03 20:04

Andrew wrote:

> [...]
> rimelig dum åbenbart. De teori-undervisningspenge var vist ikke særligt godt

Var det i Kø'strup? - hvis du oplever, at det var det mest hensigtmæssige
sted at stille den i den gade, synes jeg, at du skal reklamere frem for
blot at betale.

Vi skal være her alle sammen, og hvis der ikke er mc-båse i nærheden eller
plads på fortovet, så må du have gjort det rigtige. Så må de lave flere
mc-båse det sted!!!

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Andrew

Dato : 17-09-03 20:21

> Var det i Kø'strup? - hvis du oplever, at det var det mest hensigtmæssige
> sted at stille den i den gade, synes jeg, at du skal reklamere frem for
> blot at betale.

Det var i Århus-strup - og det var et rimeligt hensigtsmæssigt sted at
stille den. Der kunne i hvert fald snildt holde en bil bagved min mc (og
SAMME bås som jeg holdt i)

> Vi skal være her alle sammen, og hvis der ikke er mc-båse i nærheden eller
> plads på fortovet, så må du have gjort det rigtige. Så må de lave flere
> mc-båse det sted!!!

Findes det på skrift i en eller anden lov eller vedtægt, eller er det bare
noget du siger?

Mvh Anders

Fra : Richard

Dato : 17-09-03 20:43

Andrew wrote:

> Findes det på skrift i en eller anden lov eller vedtægt, eller er det bare
> noget du siger?

Det er skam bare noget jeg siger...

...nej jeg nævner det bl.a. fordi, der var meget kritik af de nye
P-regler, der blev indført i Kø'strup tidligere i år. I den forbindelse
lovede Magistraten (det hedder kommunalforvaltningen derinde) at oprette
mc-båse de steder, hvor sådanne manglede. Det sker normalt ved
henvendelse, inden P-situationen opstår; men jeg synes da, at en P-bøde -
det hedder vist en P-afgift - er en glimrende anledning til at gøre dem
opmærksom på, at de skal indrette flere mc-båse på det sted. eller sørge
for plads til at afsætte mc (kender ikke reglerne for mc-parkering i
Århus).

Nu er du alene - måske, hvem ved om ikke andre er i samme situation - men
jeg kan fortælle dig, at der er en lignende sag her i Lyngby-Taarbæk
Kommune. En søndag eftermiddag i august stod kommunen for en grøn koncert
på Sophienholm, en af kommunens ejendomme. Borgmester m.fl. af kommunale
honoratiores deltog i arangementet, og kommunene parkeringsvagter havde
åbenbart øjnet årets kup, for de lavede et raid og satte p-afgifter på de
mange biler, der holdt ulovligt parkeret udenfor - der var simpelthen ikke
P-pladser nok på selve ejendommen. Det havde kommunen imidlertid let
kunnet have forudset ud fra tilstrømningen året før, derfor rejste der sig
en storm af protester blandt de ramte. Jeg ved ikke, om sagen er afgjort,
men lokalpolitikernes første tilkendegivelser lignede verbale røde ører,
så jeg er sikker på, at p-afgifterne bliver annulleret

Men du skal kun klage - og det skal du til gengæld altid - hvis du
virkelig mener, du er blevet uretfærdigt behandlet og rimeligvis ikke
kunne have parkeret anderledes i dit ærinde - andet ville blot blive
opfattet som utidig brokkeri, og det er du jo ikke ude på

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Andrew

Dato : 17-09-03 20:53

Tak for svar.

> andet ville blot blive
> opfattet som utidig brokkeri, og det er du jo ikke ude på

Jo, hvis det kan spare mig for 510 kroner sååå...

/Anders

Fra : Richard

Dato : 17-09-03 21:19

Andrew wrote:

> Tak for svar.

Be'r...

> Jo, hvis det kan spare mig for 510 kroner sååå...

...go for it!

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Henrik

Dato : 18-09-03 13:26

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget du siger?
>
> Mvh Anders
>
> De påstår ihvertfald hos pakering københavn, at såfremt den ikke står i
vejen for fodgængere, barnevogne mv. gør det ikke noget, den holder på
fortovet.
Jeg kan godt se det ikke kommer århus ved, men alligevel...
Henrik

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-09-03 20:15

> [...]
> betale! Vagten havde pakket regningen pænt sammen i en fin plastiklomme og
> stukket den ned i klemme mellem sæddet og tanken...den dyreste

Sur røv. Så har du financeret et par hvide striber på den parkeringsplads.
Blev du ikke holdende et par ekstra timer?
Jeg mener - I aalborg er p-afgifterne ikke så høje, så du burde jo næsten
have den bås med "privat" skilt på, resten af ugen :)

> /Anders
> GSX-R 250
>
> og ÆV!!!!
> 100 x ÆV !!!
Thomas
ÆVÆV- Smadret potte og fladt bagdæk på den lille :(

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-09-03 08:17

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@stofanet.dk> writes:

> Jeg mener - I aalborg er p-afgifterne ikke så høje, så du burde jo næsten
> have den bås med "privat" skilt på, resten af ugen :)

Det er de da i den Aalborg jeg bor i?
Sidst jeg have bil betalte jeg ihvertfald en del 510 kronesedler...

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Finn Andersen

Dato : 17-09-03 20:47

> [...]
>
> Fik den for at parkere min mc i en bil-bås! Hvor dum kan man være?!?!
> rimelig dum åbenbart. De teori-undervisningspenge var vist ikke særligt

Øhh.. jeg var sgu da ikke klar over at det er forbudt, enten har jeg ikke
hørt ordenteligt efter i timen, eller også er der ændret noget siden jeg fik
kortet (22 år siden) jeg ved godt at det er min egen pligt at holde mig
ajour med div. nye færdselsregler osv. jeg har da parkeret mange gange i
bilbåse med min mc, og har aldrig fået en afgift for det, (eller bøde, som
nogle kalder det).
Det er nogle surt tjente penge at komme af med, der er til ca. 63 liter
benzin for de 510,- og en god tur på mcén istedet. surt show....

Finn XV750
Vi ses lige pludseligt, be carefull out there.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-09-03 20:55

> Øhh.. jeg var sgu da ikke klar over at det er forbudt,

kommer an på hvilken politikreds du er i.
Der er forskellige regler.
Bare for at gøre det nemt

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Per Emborg

Dato : 17-09-03 20:58

Det kan godt være jeg ødelægger noget for dig , men du har ikke fået en bøde
men en afgift :((
Så du er ikke kriminel endnu
Hjalp det ?
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-09-03 20:59

>Øhh.. jeg var sgu da ikke klar over at det er forbudt,

fandt forresten den her:
http://www.mc-koereskolen.dk/parkering.htm

som Lone lavede engang.

Fra : FooBar

Dato : 18-09-03 12:58

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in news:bkaeil$lgd$1
@sunsite.dk:

> fandt forresten den her:
> http://www.mc-koereskolen.dk/parkering.htm
>
> som Lone lavede engang.

Lavede hun så også nogle 'undersider' til den - for jeg kan ikke få fat i
noget som helst fra den side..!?

/Claus

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-09-03 21:09

Finn Andersen wrote:

> Det er nogle surt tjente penge at komme af med, der er til ca. 63
> liter benzin for de 510,- og en god tur på mcén istedet. surt show....
>
> Finn XV750
______________________________

Ej, lad være med at skrive sådan noget dér til manden...
Så gør det først rigtig ondt at tænke på!

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Andrew

Dato : 17-09-03 22:06

> ______________________________
>
> Ej, lad være med at skrive sådan noget dér til manden...
> Så gør det først rigtig ondt at tænke på!

63 liter = 1323 km!

Det er fanme langt! skide lorte pis!

/Anders

Fra : Finn Andersen

Dato : 18-09-03 19:19

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ______________________________
>
> Ej, lad være med at skrive sådan noget dér til manden...
> Så gør det først rigtig ondt at tænke på!

Ups! Sorry, jeg tænkte ikke så langt iaftes, jeg var noget rystet over at
det var så dyrt i afgift, og over hvor kriminel jeg (næsten) er, over alle
de gange jeg har parkeret i bilbåse, men efter at have læst de forskellige
indlæg, så ser det ikke så slemt ud alligevel. :-0

Finn XV750

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-09-03 20:12

Ring lige til Politiet og forhør dig om parkeringsreglerne i byen. De er
forskellige, afhængige hvor i landet du befinder dig. Og selv en
parkeringsvagt kan tage fejl....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Kenneth T

Dato : 17-09-03 23:04

> Men jeg havde glemt at man åbenbart ikke må parkere sin MC i en bil-bås,
og
> det kostede mig så 510 i kongens mønt - ÆV ÆV ÆV

Så kom til Grenå og parker, her må du godt holde i en bilbås.
Vi har selvfølgelig også kun een MC-bås i hele byen, og den er altid fyldt
med knallert 30/45 :)

...Med andre ord, det er den lokale komunale politi-vedtægt som afgør om du
må parkere i bilbås, på fortov osv, det er forskelligt fra kommune til
kommune.

--
MVH
Kenneth T

Fra : Finn Andersen

Dato : 18-09-03 19:20

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ..Med andre ord, det er den lokale komunale politi-vedtægt som afgør om du
> må parkere i bilbås, på fortov osv, det er forskelligt fra kommune til

Det gør det jo rigtigt nemt... ;-o

Finn XV750

Fra : Soren Lindholt

Dato : 18-09-03 09:14

Andrew <andvalen@post.tele.dk> wrote in article
> [...]
hele
> mit 19½ år lange liv.
> Og det var noget så ÅNDSVAGT som en parkeringsbøde! (

Hvis det kan dulme: Det er ikke en bøde, det er en afgift. Og hvis det er
den første afgift du betaler kunne man godt være nysgerrig efter at høre
systemet?? Medlem af kongehuset ?
Søren

Fra : Henrik Bruhn

Dato : 18-09-03 10:19

æhm - lige et dumt spørgsmål:
hvor må man parkere sin mc (min teori er en smule gammel)?

Henrik

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-09-03 16:32

Det er forskelligt afhængig af hvor du bor. Jeg plejer at ringe og spørge
politiet, når jeg er i tvivl. De plejer at være meget hjælpsomme.

Fra : TWL

Dato : 18-09-03 19:27

> [...]
>rimelig dum åbenbart. De teori-undervisningspenge var vist ikke særligt godt

Jeg troede også man måtte holde i en bil-bås indtil jeg læste
Politibekendtgørelsen om Parkering i Århus.

http://www.politi.dk/p42/vedtaegter/parkering_aarhus.htm

§2, Stk. 3. Solomotorcykler må ikke henstilles i båse, der er beregnet
til 4-hjulede køretøjer

Og når man tænker lidt over det er der faktisk mange steder man ikke kan
parkere i Århus.

Hilsen Thomas

Fra : Peter Skaarup

Dato : 22-09-03 11:41

Hejsa

> [...]
> til 4-hjulede køretøjer
>
> Og når man tænker lidt over det er der faktisk mange steder man ikke kan

Og der nævnes ikke noget om parkering på fortorve. Hvad er reglerne for
dette? Var det noget med at det blev lovligt i Kbh, når blot motorcyklen
ikke er til gene for fodgængere?

/Peter