Standardtypegodkendelse på en Honda VT 750~
Fra : Jan Petersen

Dato : 17-09-03 19:51

Som subject siger - nogen der har nummeret?

Ellers må man jo ringe til Færdselsstyrelsen - Hr. ?

Mvh Jan Petersen

Fra : Richard

Dato : 17-09-03 19:59

Jan Petersen wrote:

> Som subject siger - nogen der har nummeret?

Hm, hvilket stelnummer - dækker en eventuel dansk standardtypegodkendelse
et vilkårligt eksemplar uanset årgang, variant og stelnummer???

> Ellers må man jo ringe til Færdselsstyrelsen - Hr. ?

Så skal du huske at give dem stelnummeret også.

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jan Petersen

Dato : 17-09-03 20:13

> Hm, hvilket stelnummer - dækker en eventuel dansk standardtypegodkendelse
> et vilkårligt eksemplar uanset årgang, variant og stelnummer???

Så vidt jeg husker dækker en standardtypegodkendelse alle årgange - blot der
er tale om samme tekniske modelbetegnelse. Som f.eks Honda VFR RC36 - der jo
findes i 3 modeller. Der er blot tale om en udvidelse af
godkendelseserklæringen, som begrænses af en stelnummerserie, der er
international.

Mvh Jan Petersen

Fra : Richard

Dato : 17-09-03 20:11

Jan Petersen wrote:

> [...]
> findes i 3 modeller. Der er blot tale om en udvidelse af
> godkendelseserklæringen, som begrænses af en stelnummerserie, der er

Ja jeg ved ikke præcis, hvor de trækker grænsen; men en tidligere kollegas
US CX500 havde kun een skivebremse foran og kunne derfor ikke umiddelbart
godkendes. Han måtte skaffe en attest fra Honda, der sagde god for
bremseevnen. Jeg mener nu, der kan være lokale modeller der er "næsten"
identiske med en dansk standardgodkendt, men ikke kan godkendes qua
forskellene som jo oftest afspejles i stelnumrene, i det mindste på Honda.
Men spørg FST om din aktuelle cykel for en sikkerheds skyld.

Richard Pade, Sorgenfri, DK