erfaring med Yamaha 600 FZR
Fra : Jimmi W.

Dato : 17-09-03 16:43

Hej Ng

Jeg står og skal købe en Yamaha 600 FZR Genisis, er der nogle som har
erfaringer med denne maskine??

alt info modtages meget gerne.

--
M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-09-03 22:01

> Jeg står og skal købe en Yamaha 600 FZR Genisis, er der nogle som har
> erfaringer med denne maskine??

Hej Jimmi

Vi har haft en del af dem i klubben, da de giver gode køreegenskaber og
mange hk til prisen.

Der er flere gode hjemmesider i USA om cyklen. Prøv at søg på fzr, genesis,
3he, fzr600, fzr 600, eller ligendene. Der bliver kørt ræs på dem derovre.

Spørg lige mere præcist, så skal jeg nok svare fornuftigt.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 18-09-03 15:47

Jimmi W. <jimmi1311Fjern_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en
> Hej Ng
>
> Jeg står og skal købe en Yamaha 600 FZR Genisis, er der nogle som har
> erfaringer med denne maskine??
>
> alt info modtages meget gerne.

Trods effekt-manko klarede FZR'eren sig pænt i sammenligningstest for
600'er-klassen, og dét skyldes primært at den har særdeles gode
køreegenskaber!!

Gearkassen er dog fra Yamaha's traktor-afdeling

Informér dig selv om udseendet af de forskellige årgange. Personligt finder
jeg den/de tidligste årgange med stel af sorte rektangulære rør nærmest
fortidig i design (bl.a. p.g.a. den helt flade øverste flade på tanken).
Derudover er der også forskelle omkring lygtedesignet!
Flertallet at FZR600's er dog de såkaldte US-modeller, som falder midt
imellem den opdaterede FZR og den senere FZR-R (á la: YZF750-design).

--
Armand.

Fra : Brian W.

Dato : 19-09-03 06:20

Armand wrote:
> [...]
> køreegenskaber!!
>
> Gearkassen er dog fra Yamaha's traktor-afdeling

He, har de ikke altid haft den der traktorgearkasse...?? Jeg synes
efterhånden at have mødt mange der har knap så god erfaring med den
gearkasse. Mig selv inkl. Ingen tvivl om at de kører godt, men når man
sætter den i første gear, og så hjulet graver sig halvt ned ved den KLONK
lyd de frembringer.......

DEsignet skal jeg ikke udtale mig om. Jeg synes det er en flot motorcykel,
og kan man li designet så skal man købe ......

> [...]
> Flertallet at FZR600's er dog de såkaldte US-modeller, som falder midt
> imellem den opdaterede FZR og den senere FZR-R (á la: YZF750-design).

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen
DMCN# 687

YZF for sale ....
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 19-09-03 10:19

"Jimmi W." <jimmi1311Fjern_DETTE@tele2adsl.dk> wrote in message
> Hej Ng
>
> Jeg står og skal købe en Yamaha 600 FZR Genisis, er der nogle som har
> erfaringer med denne maskine??

hvad årgang?

her er nok de bedste sites du kan kigge på :
http://www.fzrarchives.com/
http://come.to/fzrmofo
http://www.tourtimemedia.com/fzr/

ellers prøv at søge på google her, hvor der har været flere der har spurgt
om det samme inden for de sidste par år...

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209