Batteri helt dødt og tørt - muligt at geno~
Fra : GRISEN

Dato : 16-09-03 23:34

Mit batteri er desværre blevet drænet totalt for væske og strøm i løbet af de sidste par dag.
Der er ca. 4 dråber væske i bunden og det afgi'r 2 volt.

Jeg ved der er meget lille sandsynlighed for at få liv i batteriet igen, men da det er sidst på sæsonen vil jeg alligevel gerne gøre et forsøg.

Spørgsmålet er så, om jeg skal hælde destilleret vand eller 37% svovlsyre på batteriet?

*
Jan

Fra : Hekto

Dato : 17-09-03 01:21

In article <8m3fmvsu9u07mbqts5h6gi4402vnfo9bag@4ax.com>, GRISEN says...
> [...]
>
> Jeg ved der er meget lille sandsynlighed for at få liv i batteriet igen, men da det er sidst på sæsonen vil jeg alligevel gerne gøre et forsøg.

Du kan forsøæge at høælde frisk batterisyre på. Måske hjøælper det.

Det må dog være kogt tør af en eller anden årsag!!! Defekt ladesystem?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-09-03 06:16

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en meddelelse
> In article <8m3fmvsu9u07mbqts5h6gi4402vnfo9bag@4ax.com>, GRISEN says...

men da det er sidst på sæsonen vil jeg alligevel gerne gøre et forsøg.

> Du kan forsøæge at høælde frisk batterisyre på. Måske hjøælper det.

Prøv bare med destilleret vand, syren fordamper som regel ikke, kun
vandet...

> Det må dog være kogt tør af en eller anden årsag!!! Defekt ladesystem?

Den lader sikkert for meget. Start maskinen, smid den op og hold den på 5000
rpm, og mål spændingen over batteriet... den må max være 14.5 volt.

mvh Tommy Fer

Fra : GRISEN

Dato : 17-09-03 06:39

On Wed, 17 Sep 2003 07:15:41 +0200, "Tommy Fer" <Fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Prøv bare med destilleret vand, syren fordamper som regel ikke, kun
>vandet...

Nu skrev jeg jo, at der er ca. 4 dråber væske i bunden... det er nok lidt overdrevet.
Der er vist kun 2, og det er kun i den ene celle. I de andre er der intet at se.

> Det må dog være kogt tør af en eller anden årsag!!! Defekt ladesystem?

Den har stået med slukket motor og tænding på i 3 dage.
Jeg havde forventet at batteriet var drænet for strøm, men væskemanglen overraskede mig.

*
Jan

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-09-03 07:55

Hvis det er fuldstændig tørt, ville jeg hælde svovlsyre i. Det gjorde jeg og
batteriet er helt perfekt igen.

Men der må være en årsag til problemet. Er ladespændingen for høj??

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Peter Sindrup

Dato : 17-09-03 08:57

> Jeg ved der er meget lille sandsynlighed for at få liv i batteriet igen,
men da det er sidst på sæsonen vil jeg alligevel gerne gøre et forsøg.

Glem det!
Blypladerne er allerede oxyderet, og det betyder de er færdige.

M.v.h.

Peter

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 17-09-03 09:30

"Peter Sindrup" <news@psi.avic.dk> wrote in message

> men da det er sidst på sæsonen vil jeg alligevel gerne gøre et forsøg.
>
> Glem det!
> Blypladerne er allerede oxyderet, og det betyder de er færdige.

de dyre optimate ladere til mc batterier påstår at de kan klare dette, og
stadig være i stand til at genoplive batteriet...ved ikek om det
passer...men det redede da et enkelt batteri til karin rs154 som vi ikek
havde været i stand til at oplade med en normal 14v 1 amp oplader.

Mvh
Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-09-03 10:35

> [...]
> om det passer...men det redede da et enkelt batteri til karin rs154
> som vi ikek havde været i stand til at oplade med en normal 14v 1 amp

Hej Lasse

Jeg har prøbet en optimate på 3 mere eller mindre døde batterier uden held,
så en 100% succes rate er der ikke

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Peter Graff

Dato : 17-09-03 14:30

Hvis du vil låne en optimate så kom ned i Kantana i aften og lån en af mig.

MVH

Peter Graff

Fra : GRISEN

Dato : 18-09-03 23:09

On Wed, 17 Sep 2003 15:30:22 +0200, "Peter Graff" <peter.graff@fjernoncable.dk> wrote:

>Hvis du vil låne en optimate så kom ned i Kantana i aften og lån en af mig.

Endnu en toptunet service hos Kantana.

Efter et døgns arbejde begyndte Optimate'n at lyse grønt - og nu kan jeg igen starte uden at få motion.
Det er jo kæmpesuccess, så nu får mit andet halvt skrottede batteri samme tur.

Jeg regner at komme ned i klubben tirsdag med Optimate'n.

*
Jan