Racereport - Seriensport 9.løb - Nürburg G~
Fra : Peder

Dato : 16-09-03 21:45

Så lykkedes det at komme afsted igen.
http://roadracing.netpartner.dk opdateres snarest med billeder og et
lille videoklip. Opdateringen er faktisk klar, men jeg kan ikke ftp'e
til sitet. Har en høne at plukke med min host (men det er en kollega
der er administrator, så jeg skal ikke løbe så langt for at ramme ham)

- - - -

Der er sætninger, man skal holde sig fra at sige...

F.eks. skal man ikke sige "det er lidt ærgerligt at der ikke er noget
ophidsende at skrive i dagbogen"...

Det er nu mandag den 15/9-2003 og jeg burde sidde i Roskilde og skrive
på min dagbog. Imidlertid er det kun sidste del, der passer da jeg
fortsat sidder i Tyskland. Mere om det senere.

Turen startede som sædvanlig med 1 times køretur fra Roskilde til
Malmø og upåklagelig RyanAir service til Frankfurt - efterfulgt af
sædvanlig Tanjapræcision. Aldeles begivenhedsløst.

Efter overnatning i pitområdet på Nürburgring er vi klar til at køre.
Mit batteri var godt nok fladt, men rare mennesker har ladet det op.
Transponderen blevet ladet op i Tanjas bil, hvor jeg også sov.
Jeg får at vide, at der er nogle ændringer i forhold til normalt.
Dauerprüfung er senere og vi skal køre fuld GP længde. Det med fuld GP
længde er interessant, da det tilføjer en lille km. til banen og et
stykke, jeg ikke har prøvet før.
Desværre for min dagbog forløber Dauerprüfiung også udramatisk. Min
bedste tid lå omkring 2:22 og det er ikke super. De hurtige ligger
omkring 2:11 - 2:13.

Pga. at niveauvariationen er større på den fulde bane, stiller det
lidt større krav til min affjedring, og den når at banke ud - ikke
rart under indbremsning at skulle opnå affjedring via dækket...
En "kollega" der så mig køre mente dog at jeg ville nå et stykke ved
at skrue lidt på kompression og uddæmpning, så det vil jeg prøve til
Hockenheim i næste weekend.

I løbet slås gruppe 7 og 2 sammen pga ringe tilmelding i gruppe 7. Det
betyder at vi starter lidt forskudt, men ellers kører samtidigt. Hvis
nu ham Claus havde valgt at tage med, ville vi have kunne køre mod
hinanden (han er jo så hurtig at han nemt var nået op til mig - eller?
.

Jeg får en ret god start (for en gangs skyld) og prøver for første
gang at køre et løb, hvor jeg ingen overhaler - undtagen 2-3 ret
langsomme, som jeg tog med en omgang. Og bortset fra et par stykker,
der nappede mig efter 1. sving, kom ingen fra min gruppe forbi mig.
Det er faktisk ret kedeligt. Det var som at få 25 minutters fri
træning. De der var foran, var laaangt foran, og de der var bag, var
laangt bag.
Nåmen. Jeg startede fra plads 16 og sluttede på 14. plads ud af 24
kørere, hvilket jeg er tilfreds med. Blev nr. 13 i point, da en af
kørerne kørte på midlertidig licens. Så 3 point til mig.

I næste weekend er det Hockeheim. Bessermachen.
Hjemturen blev en kende forsinket, da Tanjas bilbatteri var afladet.
Den opmærksomme læser ved hvordan, så det vil jeg ikke udpensle.
Nu kommer så detaljen, der betyder at jeg fortsat sidder i Tyskland og
er glad for Tanjas gæstfrihed og ADSL forbindelse.

Vi nåede simpelthen ikke flyet i morges. Vi var ellers i ok tid, og
sad og talte om, hvordan det var lidt ærgerligt at der intet
interessant var at putte i dagbogen. Så brugte vi 30 min. i trafikprop
og kom til lufthavnen 5 min. efter at checkin var lukket. Flyet
lettede godt nok først 25 min. efter, men regler er regler.
Første minuspoint til RyanAir, men det er altså vilkårene, når man
rejser ultrabilligt.
Og... de flyver kun 1 gang om dagen, så jeg kommer hjem i morgen mod
ekstra €60,-

Næste weekend sker i Hockenheim (top 10 denne gang?) - sidste
Seriensportløb i år. Herefter er det 4-timers løb i Oschersleben den
19. oktober.

--
Peder
SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-09-03 08:05

Peder <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> writes:

> Der er sætninger, man skal holde sig fra at sige...
>
> F.eks. skal man ikke sige "det er lidt ærgerligt at der ikke er noget
> ophidsende at skrive i dagbogen"...

eller 'Det der? Det holder sgu sagtens'

> Nåmen. Jeg startede fra plads 16 og sluttede på 14. plads ud af 24
> kørere, hvilket jeg er tilfreds med. Blev nr. 13 i point, da en af
> kørerne kørte på midlertidig licens. Så 3 point til mig.

Tæ'løk.

> Næste weekend sker i Hockenheim (top 10 denne gang?) - sidste
> Seriensportløb i år. Herefter er det 4-timers løb i Oschersleben den
> 19. oktober.

Orv, jeg gad også godt prøve et enduranceræs. Er det så to mand pr. cykel,
eller kører alle de 4 timer selv?

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Peder

Dato : 17-09-03 09:18

On 17 Sep 2003 09:04:46 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>eller 'Det der? Det holder sgu sagtens'

>Tæ'løk.
Tak

>Orv, jeg gad også godt prøve et enduranceræs. Er det så to mand pr. cykel,
>eller kører alle de 4 timer selv?
Man er enten 2 mand pr. cykel eller 2 mand til 2 cykler.
Jeg er på sidstnævnte.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 17-09-03 09:30

> [...]

> wrote:
>
> [4 timers på Oschersleben]

> Man er enten 2 mand pr. cykel eller 2 mand til 2 cykler.

Pfffew. Det bliver da en lang dag, eller ihvertfald et langt løb.
Jeg krydser fingre for en overskyet, men tør dag

Fra : Peder

Dato : 17-09-03 11:39

On 17 Sep 2003 10:29:44 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Pfffew. Det bliver da en lang dag, eller ihvertfald et langt løb.
>Jeg krydser fingre for en overskyet, men tør dag

Det er ikke så slemt som det lyder. Vores kavlifikationskørsler til
almindelige løb varer i sig selv 1 time og 20 min. Dertil kommer løbet
på ca. 20-25 min.
Og da jeg sidst var i Oschersleben, kørte jeg 2 timer på træningsdagen
- fordelt på 25 minutters pas.
Og tak.

Fra : Morten dahl

Dato : 17-09-03 08:27

"Peder" <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>snippet endnu en god historie<

Peder, det her tangerer verdens dårligste kommunikation mellem jylland og
sjælland.

Vi var ikke mindre end 7 mand på Nordschleifen i week-enden, og kunne
sagtens have fundet plads til en ekstra mand

Men nok om det..

-
Morten Dahl

Fra : Peder

Dato : 17-09-03 09:19

On Wed, 17 Sep 2003 09:26:55 +0200, "Morten dahl"
<morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Vi var ikke mindre end 7 mand på Nordschleifen i week-enden, og kunne
>sagtens have fundet plads til en ekstra mand

Ja æv. Men jeg havde booket fly for længe siden for at få det til
anstændig pris.
Men det havde da været hyggeligt at mødes dernede.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-09-03 17:27

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote in news:3f680d60$0$48889
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Vi var ikke mindre end 7 mand på Nordschleifen i week-enden, og kunne
> sagtens have fundet plads til en ekstra mand

Var det jer med plys-biken?

Overnattede i ovre på parkeringspladsen?

mvh/lars - ringaddict.

Fra : Morten dahl

Dato : 17-09-03 22:01

"Lars Knudsen" <lkn@dangaard.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote in news:3f680d60$0$48889
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Var det jer med plys-biken?
>
> Overnattede i ovre på parkeringspladsen?

Øhh, er det mit tigerdyr dur snakker om ?

Og ja vi overnattede i en sprinter + en volvo..

-
Morten Dahl

Fra : Soren Lindholt

Dato : 17-09-03 08:44

Peder <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote in article
> [...]
> og kom til lufthavnen 5 min. efter at checkin var lukket. Flyet
> lettede godt nok først 25 min. efter, men regler er regler.

Det er såmænd rent praktisk, det er tit de samme personer der laver
check-in og kontrollerer ved gaten.

Tak for historien...

Søren

Fra : Peder

Dato : 17-09-03 09:20

On 17 Sep 2003 07:43:31 GMT, "Soren Lindholt" <lindholt@person.dk>
wrote:

>Peder <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> wrote in article
>
>Det er såmænd rent praktisk, det er tit de samme personer der laver
>check-in og kontrollerer ved gaten.

Ok. Det vidste jeg ikke. Men jeg accepterer at de er strikse med det.
Ellers kan de jo ikke køre et så billigt selskab.

Fra : Peder

Dato : 17-09-03 09:21

Så er hjemmesiden opdateret.
Link i signatur