SkabsMCist revisited
Fra : Torben Scheel

Dato : 16-09-03 18:14

Hej

Jeg har lige været et smut i Langeskov og prøve Folmers FJ1100 ('84)
http://www.folmersmc.dk/mc_56.htm . Den er grim og noget slidt at se på, men
rimeligt komplet - bortset fra at 2. gear altså er faldet ud af den

Umiddelbart synes jeg at den kunne være sjov at lege med, men er
selvfølgelig på udkig efter en bedre handel. MEN på www.mobile.de er de i
samme prisklasse eller over, så det vil nok blive dyrere i den sidste ende.

Mine spørgsmål er så :
Er 10.000,- for meget for sådan en antikvitet (undskyld - klassiker
Nogen gæt på hvad en gearkasserep. vil koste - jeg aner ikke om det er 2000
eller 20000. Når den sættes i 2. kan den trække lidt, men hurtigt hopper den
"ud", så det lyder som om den kammer over.
Er der alternativer til www.mobile.de der har et pænt udvalg i billigt
skrammel - fortrinsvis Yamaha FJ?

På forhånd tak -
Torben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-09-03 18:19

Torben Scheel wrote:
> [...]
> eller 20000. Når den sættes i 2. kan den trække lidt, men hurtigt hopper den
> "ud", så det lyder som om den kammer over.

Well, hvis det endelig er kan man vel altid købe en anden motor i
..de ..

Har du prøvet at checke på ebaymotors.de ?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-09-03 21:14

> Well, hvis det endelig er kan man vel altid købe en anden motor i
> .de ..
>
> Har du prøvet at checke på ebaymotors.de ?

Jeg kigger dér - tak!

Torben

Fra : M. Høy

Dato : 16-09-03 18:59

"Torben Scheel
> [...]
den
> "ud", så det lyder som om den kammer over.

Jeg gav 8000,- for min Suzuki GT750A 1976, sidste sommer, og den du har
kigget på kan umuligt være grimmere end det jeg købte, men den gamle kone
var hverken til at hakke eller stikke i :-/

Hvor pæn vil du have den skal stå når den er færdig? For hvis den skal stå
snor-lige, så kan du hurtigt komme til at bruge 50.000+ inden du er færdig!

Mvh.

M. Hoey
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-09-03 21:23

"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> wrote in message

> Jeg gav 8000,- for min Suzuki GT750A 1976, sidste sommer, og den du har
> kigget på kan umuligt være grimmere end det jeg købte, men den gamle kone
> var hverken til at hakke eller stikke i :-/

Wow - det var det samme jeg fik for min nysynede 400 four i byttepris da jeg
købte min VF750S..

Fra : M. Høy

Dato : 16-09-03 19:13

Snip

> [...]
den
> "ud", så det lyder som om den kammer over.

Så lige linket til den, den kan sagtens blive flot, men der skal nok ofres
en del penge, hvis den skal blive rigtig flot, du skal altid regne med at
der er mere der skal laves, end man umiddelbart kan se, syntes bare det
lyder helt vildt 30.000 i afgift! Min kammerat har lige købt en Honda VFR750
fra 87 til 19.000 her i DK, den er taget hjem fra Tyskland af en forhandler,
og den er blevet sat til 20.000 i afgift, og det skal siges at den er i flot
stand, var det ikke noget istedet, at hente sådan een hjem? Det er også en
lækker cykel til lange ture!

Se billeder af min kammerats nye VFR fra Tyskland her:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=292

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-09-03 21:14

> [...]
> en del penge, hvis den skal blive rigtig flot, du skal altid regne med at
> der er mere der skal laves, end man umiddelbart kan se, syntes bare det

Jeg kan selv lave lakken (selvfølgelig ikke så flot som en professionel, men
så jeg bliver tilfreds). Jeg regner ikke med at skulle ofre mekanikertimer,
men "kun" reservedele. Vurderingerne ligger mellem 25 og 30 på den i år, men
er der ikke noget om at afgiften falder til næste år?

> [...]
flot
> stand, var det ikke noget istedet, at hente sådan een hjem? Det er også en

Åh jo - det er også en gammel drengedrøm at få så'n en - men da fruen skal
godkende budgettet, skal der være god plads til hende også . Folmer havde
i øvrigt en noget skadet VFR '88 til 15.000 stående der ikke har gået ret
meget (?). Den er ikke på hjemmesiden.

> Se billeder af min kammerats nye VFR fra Tyskland her:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=292

sgu flot!

> Mvh.
>
> M. Hoey
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Spændende projekt - jeg har forestillet mig at mit skal være (næsten) lige
så omfattende.

vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 16-09-03 21:13

Torben Scheel wrote:

> Mine spørgsmål er så :
> Er 10.000,- for meget for sådan en antikvitet (undskyld - klassiker

Ikke hvis det er den du VIL have og ikke kan finde et bedre tilbud

> Er der alternativer til www.mobile.de der har et pænt udvalg i billigt
> skrammel - fortrinsvis Yamaha FJ?

Du kunne prøve at holde øje med denne FJ1100 med 1200-motor; opnår
han/hun ikke de 800, der er startprisen, er han/hun sikkert åben for et
bud. Ikke mindst fordi der så ikke skal betales gebyr til eBay
Men det er et stykke nede i D, så husk at kalkulere transporten.

<cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2432698879&category=9809>

Og der kommer sikkert tilsvarende hele tiden.

Alt. til mobile er bl.a:
motoscout24.autoscou24.de
euromobiles.de
quoka.de
zweitehand.de

God jagt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-09-03 21:28

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Men det er et stykke nede i D, så husk at kalkulere transporten.
>
> <cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2432698879&category=9809>

Den har 98 heste (tyske restriktioner? Er det nemt at konvertere til en fuld
pakke?

Takker!

Torben

Fra : Richard

Dato : 16-09-03 21:41

Torben Scheel wrote:

> Den har 98 heste (tyske restriktioner? Er det nemt at konvertere til en fuld
> pakke?

Nej, du skal nærlæse teksten:
"98 PS eingetragen-offen" betyder, at der står 98hk i cyklens
registreringsattest (Fahrzeugbrief), men at den er åben dvs. ikke
længere droslet. - men selvfølgelig få det bekræftet hos sælger.

Tyskerne er slemme til at registrere/lade en droslet effekt stå for at
slippe billigere i forsikring, så du vil ofte møde cykler der kun er
droslet på papiret.

Den seneste ejer af min GB500 havde blot monteret et drosselsæt, kørte
så til besigtigelse hos TÜV og fik drosselstumperne og den lavere ydelse
skrevet ind i papirerne. Derpå forlangte han en lavere forsikringspræmie
og fjernede så drosselsættet igen. Ved ikke, om tyske regres er ukendt i
D. Heldigvis krævede Biltilsynet ikke dokumentation for min påstand om,
at drosselsættet var fjernet, da jeg stillede til told- og
registreringssyn med den

Der er iøvrigt andre FJ1100 -grim - og 1200 - til andre priser - hvis du
søger en gang mere.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 16-09-03 21:20

> [...]
den
> "ud", så det lyder som om den kammer over.

Med mindre du synes FJ1100 er det fedste der _nogensinde_ er blevet
produceret, ville jeg nok overveje det én gang til.
For 40000 kr kan du blive ejer af noget der er ganske slidt og skal have
renoveret gearkasse (og sikkert andre ting).
Mon ikke du mindst kommer til at smide 10.000 kr. oveni før dyret er synet
og køreklart?
For 50K kan man få meget andet interessant... - der er fx. en der vil sælge
en GPz900R Ninja på marked.privat gruppen, hvilket i mine øjne virker mere
spændende (og nej, jeg kender ikke manden der vil sælge den, og ja, jeg kan
skam godt lide Yamaha, og overvejede også FJ1200 engang, men jeg synes
alligevel at du skulle overveje om den 1100 nu også er det værd).

Asger
ZX-10

Fra : Soren Lindholt

Dato : 17-09-03 08:48

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in article
<3f6744e1$0$54777$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
men
> rimeligt komplet - bortset fra at 2. gear altså er faldet ud af den

Det famøse wheelie-syndrom: 2. gear kokser... i hvert fald på andre yamaha
modeller, hvor 2 gears-hjulet er krympet på akslen, og derfor lettere kan
gå løs ved hård behandling.

Søren