Yamaha XJ 750 1984 mangle power !!
Fra : Holten

Dato : 15-09-03 21:19

Kører fint, men mangler absolut trækkraft.
Ikke noget med ujævn trækkraft, blot kan den ikke slæbe sig over 130 KM/t.
Den er ikke droslet, har man nogen gode ideer til hvad der kan være galt ??

Tændrør kan vel næsten ikke have indflydelse når den ellers starter og kører
fint.
Det skal siges, at maskinen havde stået stille et par år inden jeg købte den
i lørdags.

MVH

HH

Fra : Asger Steffensen

Dato : 15-09-03 21:22

"Holten" <dddd@virkerikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kører
> fint.
> Det skal siges, at maskinen havde stået stille et par år inden jeg købte

Hvis den har stået stille i et par år er der næsten ikke grænser for hvad
der kan være galt.
Går den på alle cylindre?
Går den jævnt?
Er der ens kompression på alle cylindre?
Er der et eller flere utætte indsugningsgummistudse?
Er tændingen ok (god gnist på alle rør)?
Er der gamle, møre tændkabler/hætter?
Er der vand i karburatorerne?
Har du renset karburatorerne?
Er tændrørene nye?
Etc...

Det er tænkeligt at årsagen er en kombination af mange små fejl.

Købte jeg en cykle der havde stået længe ville jeg umiddelbart inde jeg
kørte:
Skifte olie og filter.
Adskille og rense karburatorer.
Tømme benzintanken og fylde frisk på.
Tjekke alle gummistudse og -kabler i relation til brændstof og
tændigssystem.
Synkronisere karburatorer

Kører den så ikke ordentligt ville jeg få den kompressionstestet.

Asger
ZX-10

Fra : p.jarnbak

Dato : 16-09-03 20:21

"Holten" <dddd@virkerikke.dk> wrote in message
> [...]
kører
> fint.
> Det skal siges, at maskinen havde stået stille et par år inden jeg købte
Hvad med møre gummi membraner i gasspjældne.Hvis de alle er dårlige
kan det godt være at den køre jævnt men med noget lav ydelse.
Hej Palle.