Regler for sport udstødning ved syn + andr~
Fra : TheHobbit

Dato : 15-09-03 16:10

Min CBR600 (f3v) skal jo synes på et et tidspunkt og jeg har nogle
spørgsmål.

1. Kan den synes med den sports udstødning der sidder på (Giannelli) eller
er jeg tvunget til at montere den org.??
http://www.giannelli.com/eng/prodotti/mon.asp?IDTL=48&IDMarca=13 (Jeg tror
det er "73292C2 Carbon fibre silencer")
Bedøm selv:
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=17082003233221.jpg&m=full

2. Der var én der nævnte noget om at det bagerste stykke plastik ved
nummerpladen (som er blevet skåret af) er for kort - passer det? Hvor langt
skal det være?
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=07092003225807.jpg&m=full

3. Hvilke krav stilles der til bremser - de er muligvis lidt smidte men har
det nogen betydning om man skifter før/efter den endelige værdi ansættelse
(som jo er liiige efter syn)?

4. Andre ting der typisk er galt som gør at den bliver kasseret til syn??

5. Er der et sted man kan se alle de regler der er i forb. med syn af
motorcykler?

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 15-09-03 22:46

Jeg var til syn o torsdags, og fik at vide at skærmen min skal være 15 cm
under midten af baghjulets nav, når du sidder på den.
Jeg fik min synet med et stykke udskøret murerbalje, med en refleks på!

/Joachim
Kawasaki GPZ500S

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-09-03 06:59

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@mail.dk> writes:

> Jeg var til syn o torsdags, og fik at vide at skærmen min skal være 15 cm
> under midten af baghjulets nav, når du sidder på den.

_over_ bagakslen.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-09-03 08:38

> [...]
> 1. Kan den synes med den sports udstødning der sidder på (Giannelli)
> 2. Der var én der nævnte noget om at det bagerste stykke plastik

Hej Stephan

Lån en original CBR udstødning, og al snik snak er væk. Du må godt låne min
hvis du bor i kbh's området. Jeg har tidligere lånt original udstødninger
til syn her i gruppen, selv til en lidt eksotisk model (ZXR400). Så til en
CBR 600 skulle det være nemt at fremskaffe en.

Sæt et vilkårlige stykke hårdt plastik på som bagskærm sørg for den er
mindst lige så bred som dækket, og at den rager ned til minimum 15 cm fra
bagakslen med dig i sædet. Jeg ville nok lave den lydeligt for lang (10cm
fra) så det ikke er nogen disskusion.

Det er printet på bremseskiven hvad minimums tykkelsen er. Det er tykkelsen
på skivens smalleste sted, så en alm. skydelære er ikke det optimale at måle
med. læg evt to små afstandsstykker mellem kæberne på skydelæren, så du kan
måle de smalleste sted, og husk at trække tykkelsen på afstandsstykkerne fra
når du finder skivetykkelsen.

Ellers skal alt el (lys og kontakter) virke. Dækkene skal være 120/60 foran
og 160/60 bag på med minimum 1mm slidbane det mest slidte sted.
Kronrørslejerne skal være gode. Den må ikke slå i styret når du slipper det
under motorbremse fra 90 til 50km/t. Justerlyset så den ikke blænder.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : TheHobbit

Dato : 16-09-03 10:28

Tak for det gode svar!

Jeg har selv en org. CBR600 udstødning liggende - så den får jeg bare
monteret inden syn.
Bagskærmen skal jeg vist lige ha' gjort noget ved kan jeg høre på det hele!
Mht. bremser - det enden nok under alle omstændigheder med at det kommer
nogle nye på - det kigger de jo sikkert heller ikke på ved afgifts
vurderingen.
Dækkene er næsten nye (et par tusindende km) og alt lys osv virker helt
fint. 120/60 og 160/60 er størrelser - men hvad er tallene mål for?

Jeg fik forresten den foreløbige vurdering idag - 50.131 kr afgift. Det var
ikke så slemt som jeg frygtede men håber stadig at få penge tilbage til den
endelige vurdering. Foreløbigt giver det (køb: 22.500 + afgift: 50.131)
72.631 kr - og hvis den endelige vurderinge er lidt lavere så synes jeg ikke
det ser helt skidt ud.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 17-09-03 07:58

> 120/60 og 160/60 er størrelser - men hvad er tallene mål for?
> 72.631 kr - og hvis den endelige vurdering

Hej Stephan

Din CBR 600 kører med 120/60ZR17 for og 160/60ZR17 bag
120 og 160 er bredden i mm
/60 betyder at højden på dækket er 60% af bredden altså højden er i dette
tilfælde f.eks 60% af 160
17 er fælgstørrelsen på 17 tommer
ZR er hastighedsmærket på over 240km/t

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er mange der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.