En MC som heter Martin ?
Fra : Bjørn S

Dato : 15-09-03 15:32

Hej, af ren nysgærrighed,
er det nogen som har hørt om overstående ?
Det var i mine glade soldaterdage -84/85 en fra truppen kørte rundt på et
rødt best af dette mærke (nej, jeg forvæksler den ikke med Morini.... tror
jeg)
Har googlet lidt uden at finde noget om den. Kan jo ha været et
nicheprodukt, havde ikke en dyt forstand på MC den gang (heller), men husker
den som rimelig rap, rød, og måske V2 ? Lød ihvertfald til at have en
forholdsvis lav motoromdrejning, som jeg husker den.

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 15-09-03 16:26

Bjørn S <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en
> [...]
> rødt best af dette mærke (nej, jeg forvæksler den ikke med Morini.... tror

Der findes godtnok et franskt stel og tunings -firma der medder Martin
(udtalt med fransk accent!) - Meeen mon det var sådant et vilddyr at han
havde (=> både noget med afgift og typegodkendelse!)

:-/

--
Armand

Fra : Bjørn S

Dato : 15-09-03 20:39

> Der findes godtnok et franskt stel og tunings -firma der medder Martin
> (udtalt med fransk accent!) - Meeen mon det var sådant et vilddyr at han
> havde (=> både noget med afgift og typegodkendelse!)

Jo, så er min husker god nok, det var nok en af dem. Det var noget ekstra
ekstra med den som jeg ikke forstod at værdsette den gang, men som jeg i
eftertid jo selvsagt blev lidt nysgærrig på.
Jeg mener at huske manden havde arvet efter sine foreldre som var gået bort
i en ulykke eller lignende.
Hvad den kostet (dette var i Norge - og i hvertfald i dag, med lidt mere
humane afgifter på den slags) vet jeg ikke, men at den ikke var i den
billige kan jeg huske.

Mener jeg fandt noget på nettet om den for et års tid siden, men linket er
forlagt.

--
/Bjørn

Fra : Asger Steffensen

Dato : 15-09-03 20:54

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den som rimelig rap, rød, og måske V2 ? Lød ihvertfald til at have en
> forholdsvis lav motoromdrejning, som jeg husker den.

Kansje ien ka' fien' no'ed hier...

http://www.motomartin.com/

Asger
ZX-10

Fra : Richard

Dato : 15-09-03 21:08

Asger Steffensen wrote:

> Kansje ien ka' fien' no'ed hier...
> http://www.motomartin.com/

Tak skal du have, hvor mange CBX'er mon de har på samvittigheden?
men den CBX1200 Turbo ser nu ikke værst ud

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jonas Holt

Dato : 16-09-03 07:58

Richard wrote:

> Tak skal du have, hvor mange CBX'er mon de har på samvittigheden?
> men den CBX1200 Turbo ser nu ikke værst ud

Nu er jeg ikke liiiige så stærk ud i det franske, men i min ældste mc-revy - '88 - er der 5 Martin
modeller.
Efter et hurtigt kig tror jeg ikke han gør noget ved motoren, men 'kun' stel, affjedring, fælge og
glasfiber

Jonas Holt & CBR600F2