"Skildpadder" på vejen ?
Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 14-09-03 18:59

Var som så mange andre ude at køre et par ture i det fine vejr denne
week-end, og ramte 2 gange nogle "skildpadder" som er boltet fast midt i
kørebanen. Ved nogen hvad den dybere mening er med disse? Er jeg den eneste
der har undret mig over dem, og har Jens Vejmand ikke spekuleret over at de
er placeret på kørebanen nøjagtig hvor en MC har sin naturlige bane?
Den ene fandt jeg et sted omkring Give, og den anden ligger på Vejle -
Juelsminde vejen på et sted som med skiltning er markeret som "særlig farlig
landevej". Ja det tror da pokker når man bolter forhindringer fast til
kørebanen !!!
//Tommy

Fra : Rune Larsen

Dato : 14-09-03 19:26

Tommy Jakobsen wrote:

> kørebanen. Ved nogen hvad den dybere mening er med disse? Er jeg den
> eneste der har undret mig over dem, og har Jens Vejmand ikke spekuleret

Nej, det er du ikke. Var det ikke Hekto der nær havde smidt sin savage da
han gled hen over dem?
Vi har osse nogen af dem her på fyn, og jeg mener de er decideret til fare
for motorcykler.

--
/Rune

Fra : Jørgen

Dato : 14-09-03 19:37

Rune Larsen wrote:

> [...]
> han gled hen over dem?
> Vi har osse nogen af dem her på fyn, og jeg mener de er decideret til fare

Inde i pladen sider en lille chips som registrer hvor mange køretøjer
der der kører på vejen. ( altså trafiktælling).

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 14-09-03 19:40

> Nej, det er du ikke. Var det ikke Hekto der nær havde smidt sin
> savage da han gled hen over dem?
> Vi har osse nogen af dem her på fyn, og jeg mener de er decideret til
> fare for motorcykler.

Og en i Skader tæt mellem Voldum og Søby nord for Århus. Et totalt
umotiveret sted.

Hvem ringer og spørger?

FOC
(Som ikke er så bange for humper fordi jeg kører Off-roader, men alligevel
synes det virker farligt)

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 15-09-03 06:47

"Freddy O. Christensen" <foc@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote in message

> Og en i Skader tæt mellem Voldum og Søby nord for Århus. Et totalt
> umotiveret sted.
>
> Hvem ringer og spørger?

Så vidt jeg husker så er DMC blandet ind i sagen om disse
trafiktællingsapparater. Jeg kender ikke status på sagen men en ting er
sikkert, DMC vil også have dem fjernet A.S.A.P.!!

Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Hekto

Dato : 14-09-03 19:48

In article <Po29b.71616$Kb2.3345978@news010.worldonline.dk>, Rune
Larsen says...
> Nej, det er du ikke. Var det ikke Hekto der nær havde smidt sin savage da
> han gled hen over dem?

Nej, det var en decideret hastighedsnedsættende foranstaltning.
'Pukkelbump'.
Denneher tror jeg er en af dem de bruger til trafiktællinger.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Rune Larsen

Dato : 14-09-03 20:03

Hekto wrote:

> Nej, det var en decideret hastighedsnedsættende foranstaltning.
> 'Pukkelbump'.
> Denneher tror jeg er en af dem de bruger til trafiktællinger.

Ah, okay... Men min mening om "pukkelbump" står jeg nu stadig ved

--
/Rune

Fra : Hekto

Dato : 14-09-03 20:38

In article <jX29b.71619$Kb2.3348080@news010.worldonline.dk>, Rune
Larsen says...
> Ah, okay... Men min mening om "pukkelbump" står jeg nu stadig ved

Ja! Væk skal de!

Man burde stoppe, pille benzinslangen af, og dræne en litter eller to,
så asfalten opløses!!! ... Dét har jeg aldrig sagt! =

Fra : anders majland

Dato : 14-09-03 19:55

> Nej, det var en decideret hastighedsnedsættende foranstaltning.
> 'Pukkelbump'.
> Denneher tror jeg er en af dem de bruger til trafiktællinger.

Ring til den lokale kommune - Vanløse har lovet mig ikke at placere dem
i sving mere efter at jeg havde en "snak" med dem...

Eller vend om, medbring en elskruemaksine, og skrug lortet af og læg det
ind til siden eller aflever den på den lokale politistation med en note
om at den lå et sted den var farlig for trafikanterne

/A

Fra : Mogens Dammand

Dato : 14-09-03 19:36

Er det ikke de såkaldte refleksbrikker, så man kan finde midterstriben

Mogens
TA

Fra : Richard

Dato : 14-09-03 20:17

Tommy Jakobsen wrote:
> Var som så mange andre ude at køre et par ture i det fine vejr denne
> week-end, og ramte 2 gange nogle "skildpadder" som er boltet fast midt i
> kørebanen. Ved nogen hvad den dybere mening er med disse?

De bruges til trafiktælling - de har været behandlet her et par gange
det seneste år. En af gangene spurgte jeg en bekendt i Færdselspolitiet
om deres syn på anvendelsen af disse farlige vanskabninger. Som
refereret fornylig svarede han:

"Nå, men der har været møde med Færdselsstyrelsen. Køretøjs-tælle-dimsen
vil i fremtiden blive malet i en divergerende farve.......... den er
lovlig.................(!) og man vil ikke fra politiets side gøre
indsigelser........(!) MEN : firmaet vil prøve at opfinde en dims, der
er fladere, evt umærkelig - men det vil ta et halvt års tid."

Så vi må leve med dem lidt endnu, men jeg synes da, bestemt, at vi skal
gøre indsigelse til det lokale politi, når vi møder dem. Især hvor de
ikke er afmærket. Blot en opfordring.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 14-09-03 21:27

Richard wrote:

> Så vi må leve med dem lidt endnu, men jeg synes da, bestemt, at vi
> skal gøre indsigelse til det lokale politi, når vi møder dem. Især
> hvor de ikke er afmærket. Blot en opfordring.

Da alt hvad der laves på omkring vores veje kun tager hensyn til madkasserne
og tit under man sig over om menneskerne bag nogen sinde har hørt om andet
end madkasser når der laves nyt/ændringer på vores veje, mange af
foranstaltningerne er direkte farlige for os motorcykelister, jeg kan bl.a
nævne at man i Sønderborg kommune slår græsset langs vejen og tit havner det
afklippede på vejen og det er ikke ret sjovt, især ikke i vådt vejr når man
er på MC, og det er mere end en gang lykkes mig at få kommunen til at feje
efter sig.

Så jeg kun anbefale at følge Ricard`s råd og kontakte rette myndighed når
man møder bl.a disse "skildpadder", det kan ikke passe at det skal koste
menneske liv før tingene bliver lavet om.
Hvis der blev taget udgangspunkt i de svage/bløde trafikanter (cykel,
knallert, mc og andre) når man lave nye ting på vores veje er jeg overbevist
om at løsningerne ikke ville blive dyrere, men blot bedre. Og den eneste må
man kan huske de rette myndigheder at vi findes er at kontakte dem når vi
finder løsninger der kun er lavet med "madkasse" tænkning.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-09-03 08:47

D@n Dethlefsen wrote:
> [...]
> man kan huske de rette myndigheder at vi findes er at kontakte dem når vi
> finder løsninger der kun er lavet med "madkasse" tænkning.

Bliver en MC karakteriseret som værende en blød trafikant?

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-09-03 08:45

Richard wrote:
> Så vi må leve med dem lidt endnu, men jeg synes da, bestemt, at vi skal
> gøre indsigelse til det lokale politi, når vi møder dem. Især hvor de
> ikke er afmærket. Blot en opfordring.

Ja jeg synes jo så bare vi skal skrue dem af og smide dem væk... men
det skyldes nok at politiet næsten altid lyder ret ligeglade når jeg
snakker med dem om ting..

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Freddy Lang

Dato : 15-09-03 07:13

Tommy Jakobsen wrote:

[SNIP]
> Den ene fandt jeg et sted omkring Give,

Kan du specificere det sted lidt nærmere? Jeg bor i Give, og er ikke stødt
på dem endnu. Det tætteste jeg har været på, er et sæt der ligger på vej ind
i Uldum, når man kommer ad bagvejen fra Ølholm/Tørring.

--
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 15-09-03 20:32

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
>nærmere? Jeg bor i Give, og er ikke stødt
>på dem endnu. Det tætteste jeg har
>været på, er et sæt der ligger på vej ind

-- Jeg synes også snart jeg kender alle veje til og fra Give, især
de sjove omveje Jeg har heller ikke set dem. Dem du nævner i
Uldum er det ikke "pukkelpister" der skal dæmpe farten ? Altså
asfaltpukler ? Men de andre grimme ting bliver vel fjernet den
dag, der er en MC-betjent der vælter over èn. Ikke fordi det er
noget jeg ønsker....... Bare en tanke.
Lisbeth

Fra : Freddy Lang

Dato : 15-09-03 22:38

Lisbeth Sejberg wrote:

[SNIP]

> [...]
> asfaltpukler ? Men de andre grimme ting bliver vel fjernet den
> dag, der er en MC-betjent der vælter over èn. Ikke fordi det er

Jo, dem i Uldum er de der forb*ndede tredobbelte pilskadde tingester... de
andre fart-fiduser ved jeg vist ikke helt hvordan ser ud...

Er du fra Give eller omegn?

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 16-09-03 08:52

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev:
> [...]

-- Ja da, skulle da være mærkeligt, om vi ikke har vinket til
hinanden, et eller andet sted. Har du ikke set mine feriebilleder
i galleriet? Du må da kunne genkende den røde Honda, jeg bliver da
ind i mellem beskyldt for ikke at lave andet, end at sprede skræk
og rædsel på de små kommuneveje, når jeg har fri
Lisbeth

Fra : TheHobbit

Dato : 15-09-03 09:01

Yeps, jeg "oplevede" dem også for første gang her i sidste uge på vej mod
fra Horsens til Tørring. På afstand i mørket lignede det bare nogle pletter
på kørebanen så jeg satte farten helt ned i tilfælde af at det var
huller/olie/andet - men da jeg kom tæt på og så hvad det var fik jeg
alligevel et mindre chock over effekten. Havde jeg ikke sat farten urimeligt
langt ned kunne det nok have givet mig et sort mærke i mine
forsikringspapire!

På vejen hjem brugte jeg de 30 cm der er mellem den yderste skilpadde og
rabatten til at smyge mig udenom dem.

Paradoksalt at en foranstaltning der er lavet for at ØGE trafiksikkerheden -
faktisk er direkte til fare for nogle trafikanter!

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 15-09-03 18:22

-det var da rart at se, at jeg ikke er ene om at være træt af
"skildpadderne". Jeg har i dag haft fat i kraven af mit lokale amt (Vejle),
og man hævder her at man ikke har hørt at det skulle være et problem for
MC'ere. Jeg citerer fra svaret: "Os bekendt er pladerne da også udformet så
en motorcyklist ved overholdelse af færdselsloven, med hensyn til tilladt
hastighed, dækmønster etc. skulle kunne passere dem uden problemer." citat
slut.
Jens Vejmand (Erik Harbo, Vejle Amt) fortalte mig dog at man i oktober skal
have et landsdækkende møde hvor man vil tage emnet op, hvis der er nok der
har protesteret - så fat tastaturet og skriv til dit amt / kommune.
Mvh. Tommy

Fra : Rune Larsen

Dato : 15-09-03 18:45

Tommy Jakobsen wrote:

> -det var da rart at se, at jeg ikke er ene om at være træt af
> "skildpadderne". Jeg har i dag haft fat i kraven af mit lokale amt

Hvad er dte for nogen skildpadder? Er der et billede af dem et sted jeg kan
se, eller vil nogen tage et og poste det et sted?

--
/Rune

Fra : Bo Thede

Dato : 15-09-03 19:16

Jeg kender dem udemærket. Var ved at tage en røvtur over sådan en da den
pludselig dukkede op i den kø jeg futtede i på vej hjem fra job. Og jeg
overholdte skam hastigheden (tøf tøf=kø). Jeg blev en kende forskrække da
jeg "fløj" over en. Har også undret mig temmelig meget over hvad dælen de er
der for. (men ved nu de er til trafiktælling). De burde forbydes er min
personlige mening. På en våd dag kunne jeg sagtense tro folk ville tage en
røvtur.

/Bo

Fra : Bikegrrl

Dato : 16-09-03 16:39

"Tommy Jakobsen" <hr.jakobsen@wanadoo.dk> wrote in

> Var som så mange andre ude at køre et par ture i det fine vejr denne
> week-end, og ramte 2 gange nogle "skildpadder" som er boltet fast midt
> i kørebanen. Ved nogen hvad den dybere mening er med disse?

<snip>

Det værste sted jeg har mødt dem var på motorvejen ved Horsens - jeg tør
slet ikke tænke på hvordan det føles på to hjul med 110 +

Trine
R6